OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Gunfright
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=23&t=5162
Stránka 12

Autor:  Solaris104 [ 03.04.2017, 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Gunfright

Kdo to ještě nezaregistroval, tak Mariuszw vytvořil konverzi další Ultimatovky ze ZX Spectra.
http://atariage.com/forums/topic/264005 ... gunfright/
Hrál jsem to jen zběžně, ale vypadá to na vydařenou konverzi. Fakt smekám klobouk před lidmi, kteří rozšiřují herní databázi 8-bitového Atari o takové klasiky.

Autor:  Trafo [ 03.04.2017, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Když řekne Solaris, že se mu něco na Atárku líbí, tak to musí být pecka.
Já už se opakuji po několikáté, že jednou určitě předělají i to Elite. :-)

Autor:  misticjoe [ 03.04.2017, 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

To Elite se probíralo na X místech. Prostě je nutné se smířit s tím, že na Atari 8bit nikdy nebude.

Autor:  Trafo [ 03.04.2017, 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Stejně budu dál doufat.

Autor:  zxcygnus [ 04.04.2017, 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Hele vy ataristi :-)

Doufám, že to někdo z vás přitáhne na Bytefest 2017, abych si mohl na reálném hardwaru odzkoušet, jestli je hra i pocitově stejná. Pár předělávek už jsem měl čest vyzkoušet a ne vždy to vyjde. Nicméně graficky pěkné.

Vytáhnout vlastní Atari z regálu mne to asi nedonutí. Na to mám moc jiných nedokončených věcí.

Autor:  Aki [ 04.04.2017, 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Co jsem hrál Knight Lore, tak je to pěkně předělané (z BBC). Není to úplně stejné, jak na ZX ale hodně dobré.
Předělávka JetSet Willy 2007 se mi nelíbí (nejde vypnout hudba, nejde hrát na klávesnici).
Zato Manic Miner se mi na Atari hodně líbí, je to pěkné.
Jinak mi na Atari obecně vadí, že hry (ani tyto konverze) nejdou hrát klávesnicí. Hrát MM nebo Knight Lore joystickem mi prostě nějak nesedne.

Opravuji. Ten Gunfright klávesnicí hrát jde. Takže to jde, ne že ne.

Autor:  PG [ 04.04.2017, 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

Autor:  tommik [ 04.04.2017, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka

Autor:  Trafo [ 04.04.2017, 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

tommik píše:
K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka


Když jsi skeptický,tak si nějaké předělávky prohlédni třeba na Youtube.

Autor:  MaPa [ 05.04.2017, 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

PG píše:
Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

No pouzit to jde IMHO vicemene u vsech her, jen bude muset byt kazdy z 8 smeru joysticku nastaven na jine klavese a nejde pouzit poze 4 smerove klavesy a jejich kombinaci... plus Shift jako fire.

Autor:  Aki [ 05.04.2017, 09:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

MaPa píše:
PG píše:
Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

No pouzit to jde IMHO vicemene u vsech her, jen bude muset byt kazdy z 8 smeru joysticku nastaven na jine klavese a nejde pouzit poze 4 smerove klavesy a jejich kombinaci... plus Shift jako fire.


Treba u takoveho JSW 2007 by to krasne slo, tam se zaroven macka jen klavesa pro skok, to by mohl byt Shift.

Autor:  Aki [ 05.04.2017, 09:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

tommik píše:
K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka


Některé hry vyšly jak pro ZX, tak pro BBC Micro, třeba některé ultimatovky. Tam s konverzí na Atari není takový problém, protože má shodný CPU.
Jemnost rozlišení má Atari stejnou (320x192 u Atari vs 256x192 u ZX). Obarvení částí grafiky lze pomocí spritů, s přítomností rozšíření RAM se možnosti obarvení zvětšují (nevím jaká to je technika, ale bylo to třeba u Bomb Jacka, ale ten není v hiresu).

Autor:  Aki [ 05.04.2017, 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Zahrál jsem si Manic Minera na Atari a je to bomba, naprosto přesné, jako na ZX z hlediska hraní. U barev je vidět, že jsou tam kompromisy, ale tak barevná hra a v hiresu na Atari, to je super.

Autor:  tommik [ 05.04.2017, 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

Factor6 píše:
Jemnost rozlišení má Atari stejnou (320x192 u Atari vs 256x192 u ZX). Obarvení částí grafiky lze pomocí spritů, s přítomností rozšíření RAM se možnosti obarvení zvětšují (nevím jaká to je technika, ale bylo to třeba u Bomb Jacka, ale ten není v hiresu).


Jemnost ano, ale barevná matice je... nikde. Ne nadarmo představovalo v roce 1982 Spectrum s ULA význačný příspěvek nejen domácímu hernímu bastlení "bez hranic".

Se sprajty bych tu moc neoperoval. Atari 800 jich má kritický nedostatek zejména pokud se bavíme o jemném rozlišení, na rozdíl od Commodore 64.

Rozšíření RAM... Tímhle směrem opravdu ne. To pak mohu vytáhnout ULA plus a bude to stejný kolovrátek o ničem. Doufám že Bomb Jack nepoužívá onen primitivní klam střídavého vypínaní a zapínaní grafiky za účelem navození dojmu, že je zobrazováno více, než je skutečnost, což jsem viděl na tom Space Harrier (opravdu ošklivá technika, za kterou by se mělo tělesně trestat na všech poatformách kde se o to někdo pokouší - vyjímku bych dal možná Atari 2600 při jeho základní konfiguraci 128 bytes RAM 4K ROM).


Pokud někdo převede graficky (barevně) a rychlostně 1:1 ze Spectra titul jako Savage od Probe, pak uznám, že se mýlím.

Autor:  Trafo [ 05.04.2017, 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Gunfright

A proč tohle řešit? Přeci tady všichni vědí, že každý osmibit je jiný. To jsou tisíckrát omleté řeči.
Radši vzít do ruky joystick a něco si zahrát, než tady pořád řešit pixely,sprity,rozlišení atd. Kašlu na to.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/