OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Reklama!

Právě je 11 pro 2018, 01:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 20:18 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2014, 15:27
Příspěvky: 579
Bydliště: Praha
Has thanked: 39 times
Been thanked: 143 times
A ten počítač co "do hry nesedí" se snad dá nějakým způsobem aktivovat. Ovšem jeden z autorů hry si už nemůže vzpomenout jak přesně.

Viz http://www.atari.org.pl/wywiady.php?akcja=show&id=1
Co všechno ten Google nenajde...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 20:34 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:23
Příspěvky: 1262
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 246 times
Been thanked: 441 times
Díky za info, ale pochopil jsem to tak, že se s počítačem aktivuje jen cheat na procházení zavřených dveří.

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 20:40 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 73
Has thanked: 4 times
Been thanked: 78 times
baktra píše:
Fandal píše:
Tak bohužel s compem to ORA #$02 nesouvisí.

Nyní bych tedy kromě adresy $93F4 testoval též skok na adresu $95FB, což by mělo předcházet tomu ORA #$02.

Plus tu mám další hádanku. V kódu jsem našel jakýsi cheat. Z klávesnice je třeba naklapat "gdzie leziesz?", obrazovka krátce zeleně blikne a adresa $8269 se nahodí na #$01. Význam této akce ovšem nechápu.

F.


Po zadání kódu přestanou ubývat životy - je to tedy heslo na nesmrtelnost.


Safra, já jsem myslel, že jsem to ověřoval. Ale asi špatně. A navíc jsem neobjevil nic nového. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 12:58 
Offline
Kecka

Registrován: 14 říj 2014, 11:40
Příspěvky: 27
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times
No adresa $D1 se nastavi na 3, pokud aktivujete ten computer, ale jak se aktivuje to netusim. Pokud je promena $DB pri styku s pocitacem nezaporna (nastavuje se na zacatku na $80) tak se pocitac aktivuje.. ukaze to 3 ciferne cislo a mate zadat kod. Pokud kod zadate spravne, vypise ses OK, ale IMHO to nic jineho neudela (je mozne ze to je z crackle verze od Fandala nefunkcni). Ale at uz napisete kod dobre nebo ne, tak se behem prace s pocitacem nastavi $D1 na 3 a muzete tedy asi sebrat pohar a dokoncit hru. Btw. kod do pocitace lze zjistit podle adres $89, $8a a $8b v dobe zadavani hesla.. hodnoty v technto bunkach znamenaji vyber ze sady mezernik,A,B,C.....Z (cili hodnota 3 je C, hodnota 8 je H atd.).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 13:13 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
Říkal jsem si na co ty kódy asi jsou, původně jsem myslel, že slouží jako ochrana v průběhu hry (po pár obrazovkách zadat kód tak jak tomu bylo u některých her jako Artefakt Przodków, aj). Kódy tedy sedí, byly přikládány k disketě s hrou, viz obrázek zde:
http://www.mobygames.com/game/atari-8-b ... Id,285503/

Takže zbývá "jen" zjistit jak počítač ve hře aktivovat a tím se pohár zpřístupní, protože při během zadávání kódu do počítače se doplní na D1 hodnota 2. Při zadání kódu se přepíše na 3 a zůstane tak zachována. Divné je, že hodnota 3 zůstane zachována i při zadání špatného kódu.

EDIT: To vše funguje když loadnu save pozici (viz výše). Zkoušel jsem ale spustit úplně novou hru a při přepsání adresy DB se na začátku hry počítač nezaktivuje, že by možnost aktivace byla podmíněna např. otevřením dveří co jsou na klíč nebo "dotknutím se" poháru? Podívám se na to a ve hře zaexperimentuji.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 13:42 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 974
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 110 times
Been thanked: 163 times
no to je celkem maso:) vypadá to, že za normálních okolností bez našich superkoderů by ta hra byla nedohratelná:) Díky Vám ó mocní a až se vyřeší otázka "co udělat" prosím dejte sem někdo a8s před pohárem když půjde sebrat. rád bych si užil ten pocit vítěství bez práce:) V hlubokých 90tkách jsme to s kámošem Richardem hráli a udělali mapu ručně na čtverečkovaný papír, ale nikdy nedohráli . .. a teď se to možná stane!! :)

_________________
ATARI IS THE BEST IN KNOWN UNIVERSE ( in whole unknown too, of course! )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 14:10 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
Tak je to skutečně tak, dokud nejsou otevřeny bílé dveře na ten velký klíč tak změna hodnoty DB nic s počítačem nedělá, ten je stále neaktivní. Předpokládám tak, že počítač bude možné aktivovat nějakým způsobem až někde v místnostech za dveřmi, viz save před sebráním klíče. Zároveň k využití přikládám i save před sebráním poháru.

Poison píše:
V hlubokých 90tkách jsme to s kámošem Richardem hráli a udělali mapu ručně na čtverečkovaný papír, ale nikdy nedohráli . .. a teď se to možná stane!! :)
Přesně takhle jsem začínal i já, hodně map jsem v tištěné podobě posílal poštou ostatním Ataristům, pamatuju si, že nejnedočkavější byl vždycky T. Darebník :D
S příchodem PC mi to zůstalo a proto dosud "mapuji" hry na atárko :D


Přílohy:
end.zip [43.86 KiB]
99 krát
key.zip [43.49 KiB]
76 krát

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Naposledy upravil Lukaso dne 30 lis 2016, 14:17, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 14:14 
Offline
Kecka

Registrován: 14 říj 2014, 11:40
Příspěvky: 27
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times
Ja teda nevim, mam verzi od Fandala a kdyz hru nahraju a spustim (uz muzu hejbat s panackem ve hre), zmenim $DB na 0, dojdu si na zacatku pro krumpac vlevo a hned jdu k pocitaci tak jakmile se ho dotknu tak mi vyjede kod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 14:20 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
MaPa píše:
Ja teda nevim, mam verzi od Fandala a kdyz hru nahraju a spustim (uz muzu hejbat s panackem ve hre), zmenim $DB na 0, dojdu si na zacatku pro krumpac vlevo a hned jdu k pocitaci tak jakmile se ho dotknu tak mi vyjede kod.

Zkus to v tomto savu (nazev klic), je to situace kdy jsem šel pro klíč, dveře neotvíral a vrátil se k počítači (myslel jsem že by se počítač mohl zaktivovat použitím klíče pod klávesou 6).
Pokud v tomto savu změním hodnotu na 00DB třeba na 1 tak je počítač stále neaktivní.
Možná je to chyba v savu, nevím.

EDIT: tak spíš je to verzí od Fandala, ta je nějaká cracknutá od Gumi&Krawco, tam počítač funguje od začátku. Zkoušel jsem další verze z atarionline stránek (třeba Deimos (1993)(Sonix Software)(PL).xex) - viz příloha, a tam od začátku počítač není aktivní.


Přílohy:
Deimos (1993)(Sonix Software)(PL).zip [29.14 KiB]
90 krát
klic.zip [43.6 KiB]
82 krát

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 14:31 
Offline
Kecka

Registrován: 14 říj 2014, 11:40
Příspěvky: 27
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times
No protoze v jinych verzich to pouziva uplne jine adresy a kod je taky jinde v pameti a IMHO je i predelany.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 14:34 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
MaPa píše:
No protoze v jinych verzich to pouziva uplne jine adresy a kod je taky jinde v pameti a IMHO je i predelany.
No jestli se koukám dobře tak v této verzi (viz upload) je to na stejném místě. Navíc v počítači neběhají ve hře na obrazovce ty údaje, jako by skutečně byl vypnutý. Ve Fandalově verzi údaje běhají už od začátku.
Zkusím v této verzi prolézt hru od začátku k poháru a zpět k počítači.

EDIT: Tak jsem prošel k poháru a zpět k počítači a už na něm běhají údaje, avšak aktivní není. Máš asi ale pravdu v tom, že se adresa pro jeho aktivaci nachází v tomto případě jinde, po zadání údaje na DB je stále neaktivní.

EDIT2: Hraju si opět s Fandalovou verzí, počítač nemá vliv na dveře, tak jak psal autor na výše zmíněných polských stránkách. Po zadání správného kódu na začátku hry je potřeba normálně vzít klíč a dveře otevřít. Pohár lze sebrat. Takže ve finále jsme stále na bodě - jak aktivovat ve hře počítač?

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 17:47 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 73
Has thanked: 4 times
Been thanked: 78 times
Když tak sleduju vývoj poznání, tak dospívám opět k názoru, ke kterému jsme došli už se Solarisem, když jsme se v tom vrtali poprvé.

Zdá se, že ve všech dostupných verzích je nějaký problém. Některé z verzí na atarionline.pl jsou například na pár místech v paměti plné RTS instrukcí, kterými je zcela přemazaný původní kód.

Chtělo by to originální kazetu/disketu. Už jenom to, že hra se nikdy neptá na ty kódy z diskety, je krajně podezřelé.

Tipnul bych si, že nutnost zadat nějaký ověřovací kód sloužilo nejenom jako ochrana proti nelegálnímu šíření, ale současně to byla podmínka nutná pro úspěšné dokončení hry. Myslím proto, že žádná z cracknutých verzí nepůjde bez dodatečných úprav dohrát.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 01 pro 2016, 09:30 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
Fandal píše:
Když tak sleduju vývoj poznání, tak dospívám opět k názoru, ke kterému jsme došli už se Solarisem, když jsme se v tom vrtali poprvé.

Zdá se, že ve všech dostupných verzích je nějaký problém. Některé z verzí na atarionline.pl jsou například na pár místech v paměti plné RTS instrukcí, kterými je zcela přemazaný původní kód.

Chtělo by to originální kazetu/disketu. Už jenom to, že hra se nikdy neptá na ty kódy z diskety, je krajně podezřelé.

Tipnul bych si, že nutnost zadat nějaký ověřovací kód sloužilo nejenom jako ochrana proti nelegálnímu šíření, ale současně to byla podmínka nutná pro úspěšné dokončení hry. Myslím proto, že žádná z cracknutých verzí nepůjde bez dodatečných úprav dohrát.

F.
Asi máš pravdu, skutečně to vypadá na tuhle formu ochrany. Předpokládám, že v originální verzi se počítač aktivuje sám pokud se ho dotkneš, což hráč udělá vždy, neboť při postupu bez zásahu do hry se mu hráč nevyhne. Originální disketu/kazetu bohužel nemám a asi ji v dnešní době nebude legrace sehnat. Jediným řešením mít funkční Deimos bez nutnosti dalšího zásahu ze strany hráče je natvrdo změnit hodnotu na adrese 00D1 na 3 nebo změnit hodnotu na adrese 9838 na 0.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 01 pro 2016, 13:02 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 56
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times
Poison píše:
no to je celkem maso:) vypadá to, že za normálních okolností bez našich superkoderů by ta hra byla nedohratelná:) Díky Vám ó mocní a až se vyřeší otázka "co udělat" prosím dejte sem někdo a8s před pohárem když půjde sebrat. rád bych si užil ten pocit vítěství bez práce:) V hlubokých 90tkách jsme to s kámošem Richardem hráli a udělali mapu ručně na čtverečkovaný papír, ale nikdy nedohráli . .. a teď se to možná stane!! :)
Tady máš save s pozicí před pohárem, do poctivě prošlé hry bylo zasaženo pouze na začátku a to změnou hodnoty podle předchozího příspěvku. Pozor na konci zbyl 1 život a jsou tam aktivní 2 pasti, když je překonáš můžeš si užít slast sebrání poháru s gratulací. ;)

Kdyby někdo chtěl si hru poctivě dohrát, použil jsem mapu Petera z polských stránek (tímto mu děkuji za zpracování), provizorně jsem jí editoval, takže stačí postupovat při sbírání a používání předmětů podle čísel. Editace byla dělána v rychlosti při postupu hrou takže chybičky se vloudili, na kvalitu nehleďte, jedná se o pomocný edit. Díky tomu prosím nezapomeňte, že po čísle 3 následuje 3,5 a pak 4 a ještě po 28 nezapomeňte na 28,5.
Svoji mapu tvořit asi nebudu, nějak se mi do toho nechce jen kvůli doplnění čísel postupu.


Přílohy:
mapa pro postup.zip [487.36 KiB]
92 krát
konec.zip [43.83 KiB]
94 krát

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 01 pro 2016, 15:41 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 974
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 110 times
Been thanked: 163 times
Super! tak sem po 20ti letech dohrál Deimose:) děkuji a děkuji ;-)

_________________
ATARI IS THE BEST IN KNOWN UNIVERSE ( in whole unknown too, of course! )


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz