OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 22 črc 2018, 07:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Deimos
PříspěvekNapsal: 02 bře 2014, 09:49 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:23
Příspěvky: 1189
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 222 times
Been thanked: 408 times
Deimos je moc pěkná hra na Atari. Bohužel se mi nepodařilo ji dohrát, což mě hrozně irituje. Dostanu se až ke kalichu, ale nejde ho sebrat. Fandal z kódu vyčetl, že se musí splnit ještě nějaká podmínka. Bohužel originální přebal hry nic neprozradil.

Mapa hry je zde:
http://mapy.atari8.info/deimos.php
Různé verze hry Deimos zde:
http://www.atarionline.pl/v01/index.php ... mos#Deimos
Ve verzi Deimos (v3).xex se lze podívat na závěrečnou gratulaci.

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 04 bře 2014, 08:08 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 865
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 85 times
Been thanked: 146 times
sice ti nepomůžu, ale v devadesátejch jsme s kámošem tuhle hru málem dohrály taky:) Kreslili jsme si i vlastní mapu, ale ten kalich sme nesebrali taky. To jen, že vyjadřuji spoluúčast:)

_________________
Atari 130XE, 800XE (Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, Phonemark, 2x XF551), (SIDEII, Ultimate Cart, M.Dadok 64k), Atari STE 4Mb, Ultrasatan, Amiga 500 1Mb (A520, Mandrax FD3C), 1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32, Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 04 bře 2014, 14:34 
Offline
Profík

Registrován: 27 črc 2013, 12:24
Příspěvky: 705
Has thanked: 12 times
Been thanked: 81 times
Mě tam zaujala hudba. Jsou tam minimálně dva samplovací kanály a to i během hry, což nebývá zvykem. Navíc ty samply zní nadstandardně čistě. To je nějaký standardní formát/editor nebo něco napsaného na míru?

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 19 bře 2014, 12:29 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 16 kvě 2013, 16:05
Příspěvky: 240
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 97 times
Been thanked: 71 times
ctirad píše:
Mě tam zaujala hudba. Jsou tam minimálně dva samplovací kanály a to i během hry, což nebývá zvykem. Navíc ty samply zní nadstandardně čistě. To je nějaký standardní formát/editor nebo něco napsaného na míru?

To nejsou samply ani v jednom případě. To jenom POKEY umí některé fakt pěkné bicí :-) Podobně jsou vytvořené i ve hře Rebound, je na ně ale potřeba 2 kanály.

_________________
Trying to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 19 bře 2014, 12:55 
Offline
Profík

Registrován: 27 črc 2013, 12:24
Příspěvky: 705
Has thanked: 12 times
Been thanked: 81 times
Fakt? Jinde se zase domnívali, že jde o MPT tracker, který má 2 pokey hlasy a zbylé dva na samply. A kormě toho jestli to zabere dva kanály, tak já tam slyším všechny 4, jsou tam bicí, bas, rozložený akord a hlavní melodie. Schválně si to stáhnu z ASMA a kouknu se jestli jsou tam nějaké samply.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 27 lis 2016, 15:31 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 49
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times
solaris104 píše:
Deimos je moc pěkná hra na Atari. Bohužel se mi nepodařilo ji dohrát, což mě hrozně irituje. Dostanu se až ke kalichu, ale nejde ho sebrat. Fandal z kódu vyčetl, že se musí splnit ještě nějaká podmínka. Bohužel originální přebal hry nic neprozradil.

Hru jsem projel k poháru v několika verzích a nikde nejde sebrat. Mě napadlo, že podmínka pro sebrání poháru by mohla být nějakým způsobem provázaná s počítačem na začátku hry, ten jediný mi tam nesedí - prostředí středověku, hrad, meče, lebky a najednou jediný počítač v jediné lokaci? Divné, viz obrázek s místem kde se nachází:

Obrázek

Zkusím bádat dál.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 15:23 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 49
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times
Tak jsem hru několikrát prošel a na to co kde případně aktivovat pro sebrání poháru jsem bohužel nepřišel.
Povrtal jsem se tedy trošku v kódu hry a zjistil, že skok na obrazovku gratulace se nachází na adrese 82DF, odskokem JMP $BA0F. Tento odskok je vázán na proměnnou $EF, jejíž hodnota se nachází na adrese 00EF. Pokud je tam vyplněna jiná hodnota než 0 tak se obrazovka gratulace spustí. Pro otestování jsem vyměnil proměnnou $EF za proměnnou $EC, která slouží pro životy a po jejich vyčerpání se skutečně dostaneme na obrazovku gratulace. Stejně tak v případě výměny odskoku $BA00 (odskok na obrazovku game over) za $BA0F.

Co však je potřeba ve hře udělat pro změnu proměnné $EF jsem nezjistil. S proměnnou by měly hýbat příkazy STA $EF na adresách D8AB a DD44 ale jakým způsobem netuším, tak dobrý programátor nejsem, avšak pro takového Fandala by to mohla být hračka. :D

Zkusím nad tím ještě bádat, z laického pohledu mě napadá, že se někde ve hře asi nachází nějaké značky či symboly, které budou s danou aktivací proměnné asi souviset. Usuzuji z názvu proměnné, která má "přídomek" (nebo jak se tomu nadává) $EF ;ESIGN. Obdobný přídomek má i proměnná $EE ;NSIGN ale její funkci jsem zatím neidentifikoval. Jak říkám, v oblasti programovacích jazyků jsem hodně velký laik. ;)

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 17:23 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25 kvě 2014, 11:29
Příspěvky: 1337
Bydliště: Praha
Has thanked: 175 times
Been thanked: 240 times
Kdysi jsem to pojal jako výzvu a taky bádal. Toto jsem vyhrabal z mého email arc.:
Při detekci kolize z objekty se vybírají vektory z adresy 9773h. Při kolizi s pohárem se skáče na (9773h+52h), cože je
adresa 9837h. Tam se kontroluje obsah adresy D1h a pokud je roven 3 skočí se na gratulaci.
Bohužel jsem nenašel kdy a proč se na D1h ukládá. Jediné na 9652h kde se "ORuje" 2. Ale proč netuším.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 18:16 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 49
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times
Ano, podmínku pro možnost sebrání poháru jsem taky už našel, na adrese 9837 je proměnná #$03, jejíž hodnota je odečítána příkazem CMP $D1. To znamená, že je potřeba udělat či sebrat 3 věci, aby se pohár dal sebrat. Podmínku $D1 jsem zatím nedohledal. :(

Pokud proměnnou #$03 nahradíme proměnnou #$00 tak se pohár dá vzít a je tu gratulace. Divná je však jedna věc. Je možné, že to je chyba v kódu hry od samého počátku a nic se dělat/sbírat nemá. Když totiž proměnnou změním na nulu a hru dokončím, po okamžitém startu nové hry se proměnná nevrátí na hodnotu 3, což by logicky měla (jako "splň 3 věci a můžeš sebrat pohár"), ale zůstane na hodnotě 0. Což svým způsobem znamená - dokončím hru kdy seberu pohár po splnění podmínky 3 věcí, začnu novou hru a už můžu pohár sebrat hned bez plnění podmínky 3 věcí. Logicky by se podmínka měla defaultně anulovat stejně jako například v počtech životů apod.

Co se má však sebrat či udělat za 3 věci je mi zatím stále záhadou...

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 18:19 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 69
Has thanked: 4 times
Been thanked: 75 times
Tak jsem si právě udělal v rychlosti zdroják od té hry a koukám, že adresa $00D1 se na hodnotu #$03, nutnou k nahození gratulace, dá dostat. Jednou se ORuje #$01 a na jiném místě se ORuje #$02.

Ale jako fakt nemám sílu tu hru procházet, to musí jiní, např. Lukaso.

Já bych začal takto. Pokud máte pozice ze hry uložené v emulátoru, mrkněte na stav při příchodu k poháru, zda je adresa $00D1 alespoň nenulová. V takovém případě se alespoň jednu ze dvou nutných podmínek podařilo splnit. Během hry bych pak přes breakpointy hlídal, zda se program dostal na adresy $940C (ORA #$01) nebo $9652 (ORA #$02), aby se konečně zjistila alespoň jedna z těch nutných podmínek. Pak nás to třeba někam posune.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 18:28 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 49
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times
Fandal píše:
Tak jsem si právě udělal v rychlosti zdroják od té hry a koukám, že adresa $00D1 se na hodnotu #$03, nutnou k nahození gratulace, dá dostat. Jednou se ORuje #$01 a na jiném místě se ORuje #$02.

Ale jako fakt nemám sílu tu hru procházet, to musí jiní, např. Lukaso.

Já bych začal takto. Pokud máte pozice ze hry uložené v emulátoru, mrkněte na stav při příchodu k poháru, zda je adresa $00D1 alespoň nenulová. V takovém případě se alespoň jednu ze dvou nutných podmínek podařilo splnit. Během hry bych pak přes breakpointy hlídal, zda se program dostal na adresy $940C (ORA #$01) nebo $9652 (ORA #$02), aby se konečně zjistila alespoň jedna z těch nutných podmínek. Pak nás to třeba někam posune.

F.

Adresa 00D1 po celou dobu hraní až k poháru byla nulová, zkusím hlídat ty dvě adresy přes breaky, snad najdu tu "správnou" obrazovku kde se na ně skáče. Každopádně díky za tip. :)

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 18:45 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 69
Has thanked: 4 times
Been thanked: 75 times
Lukaso píše:
Adresa 00D1 po celou dobu hraní až k poháru byla nulová, zkusím hlídat ty dvě adresy přes breaky, snad najdu tu "správnou" obrazovku kde se na ně skáče. Každopádně díky za tip. :)


V případě, že $00D1 je nulová, tak nemá smysl ty dvě adresy hlídat. Je jasné, že se tam kód nikdy nedostal.

Spíš bych hlídal např. $93F4, která předchází ORA #$01.

ORA #$02 je zajímavější. Tam je testuje mrak věcí a mě napadá, jestli to nemá co do činění s tím computerem. Můžete sem někdo plácnout stav emulátoru u toho compu? Nejlépe v Atari800Win PLus 4.0, protože Altirru já nerad.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 19:02 
Offline
Kecka

Registrován: 22 lis 2016, 00:41
Příspěvky: 49
Bydliště: Praha 4
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times
Fandal píše:
V případě, že $00D1 je nulová, tak nemá smysl ty dvě adresy hlídat. Je jasné, že se tam kód nikdy nedostal.

Spíš bych hlídal např. $93F4, která předchází ORA #$01.

ORA #$02 je zajímavější. Tam je testuje mrak věcí a mě napadá, jestli to nemá co do činění s tím computerem. Můžete sem někdo plácnout stav emulátoru u toho compu? Nejlépe v Atari800Win PLus 4.0, protože Altirru já nerad.

F.

Stav kdy jsem se dostal k poháru a pak vrátil ke computeru je zde.


Přílohy:
end2.zip [44.11 KiB]
64 krát

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 19:47 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 69
Has thanked: 4 times
Been thanked: 75 times
Tak bohužel s compem to ORA #$02 nesouvisí.

Nyní bych tedy kromě adresy $93F4 testoval též skok na adresu $95FB, což by mělo předcházet tomu ORA #$02.

Plus tu mám další hádanku. V kódu jsem našel jakýsi cheat. Z klávesnice je třeba naklapat "gdzie leziesz?", obrazovka krátce zeleně blikne a adresa $8269 se nahodí na #$01. Význam této akce ovšem nechápu.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deimos
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 20:04 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2014, 15:27
Příspěvky: 474
Bydliště: Praha
Has thanked: 36 times
Been thanked: 131 times
Fandal píše:
Tak bohužel s compem to ORA #$02 nesouvisí.

Nyní bych tedy kromě adresy $93F4 testoval též skok na adresu $95FB, což by mělo předcházet tomu ORA #$02.

Plus tu mám další hádanku. V kódu jsem našel jakýsi cheat. Z klávesnice je třeba naklapat "gdzie leziesz?", obrazovka krátce zeleně blikne a adresa $8269 se nahodí na #$01. Význam této akce ovšem nechápu.

F.


Po zadání kódu přestanou ubývat životy - je to tedy heslo na nesmrtelnost.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz