OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Rasta Converter
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=22&t=6771
Stránka 11

Autor:  Poison [ 11.10.2018, 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Rasta Converter

Vysvětlil by mi někdo (ano asi to bude obtížné :) ) jak funguje Rasta convertor ? Z mého laického pohledu je nepochopitelný jak můžou dnešní x jádra na x gigahertzích počítat převod obrázku pro atárko tak pekelně dlouho. Prewiev je hned, takže rozložení pmg a barev zná tak proč to tak dlouho pak počítá a co tam vlastně počítá, dik když se na to pustí dnešní i5 tak to musí být během milisekundy, pokud si u toto ten CPU ještě zaběhne marathon, odjede na dovolenu do karibiku a vypije kafe :)

co se tam děje ?

Autor:  baktra [ 11.10.2018, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rasta Converter

Převodník pro daný originální obrázek hledá nejlepší barevnou paletu, nejlepší rozložení pixelů, nejlepší rozložení PMG objektů a nejlepší systém DLI při kterém se obrázek zobrazený na Atari bude co nejvíce podobat originálu.

Jde tedy o řešení optimalizačního problému. RastaConverter podle určitého sofistikovaného systému (LAHC heuristika) zkouší různé kombinace všeho výše uvedeného a porovnává s originálním obrázkem. Čím více se Atari verze podobá originálu tím kvalitnější řešení to je. Nu a skončí, až najde řešení dostatečně kvalitní nebo nejkvalitnější. Stavový prostor k prohledání je ovšem obrovský.

Kolik různých obrázků lze zobrazit v rozlišení 160x192 při 4 barvách na pixel, nepočítaje k tomu různé kombinace efektů s DLI a PMG?
Přiliš mnoho, aby to i core i7 zvládlo za pár sekund. Z pohledu teorie složitosti jde o NP-těžký problém a tady se i výkonná výpočetní technika může pěkně zadýchat.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/