OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 23 říj 2018, 07:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rasta Converter
PříspěvekNapsal: 11 říj 2018, 09:40 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 920
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 100 times
Been thanked: 158 times
Vysvětlil by mi někdo (ano asi to bude obtížné :) ) jak funguje Rasta convertor ? Z mého laického pohledu je nepochopitelný jak můžou dnešní x jádra na x gigahertzích počítat převod obrázku pro atárko tak pekelně dlouho. Prewiev je hned, takže rozložení pmg a barev zná tak proč to tak dlouho pak počítá a co tam vlastně počítá, dik když se na to pustí dnešní i5 tak to musí být během milisekundy, pokud si u toto ten CPU ještě zaběhne marathon, odjede na dovolenu do karibiku a vypije kafe :)

co se tam děje ?

_________________
Atari 130XE, 800XE, Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, 2x XF551, Ultimate Cart, M.Dadok 64k
Atari STe 4Mb, Ultrasatan
A500 1Mb, A520, Mandrax FD3C
A1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32
Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3
PC 386 SX/33, RAM 4MB, SB 16, 85MB HD, GFX 512Kb, 3 1/2 a 5 1/4 FD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rasta Converter
PříspěvekNapsal: 11 říj 2018, 17:44 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2014, 15:27
Příspěvky: 556
Bydliště: Praha
Has thanked: 37 times
Been thanked: 140 times
Převodník pro daný originální obrázek hledá nejlepší barevnou paletu, nejlepší rozložení pixelů, nejlepší rozložení PMG objektů a nejlepší systém DLI při kterém se obrázek zobrazený na Atari bude co nejvíce podobat originálu.

Jde tedy o řešení optimalizačního problému. RastaConverter podle určitého sofistikovaného systému (LAHC heuristika) zkouší různé kombinace všeho výše uvedeného a porovnává s originálním obrázkem. Čím více se Atari verze podobá originálu tím kvalitnější řešení to je. Nu a skončí, až najde řešení dostatečně kvalitní nebo nejkvalitnější. Stavový prostor k prohledání je ovšem obrovský.

Kolik různých obrázků lze zobrazit v rozlišení 160x192 při 4 barvách na pixel, nepočítaje k tomu různé kombinace efektů s DLI a PMG?
Přiliš mnoho, aby to i core i7 zvládlo za pár sekund. Z pohledu teorie složitosti jde o NP-těžký problém a tady se i výkonná výpočetní technika může pěkně zadýchat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz