OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 08.02.2023, 05:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.05.2021, 17:20 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 1770
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 17 times
Been thanked: 279 times
Len poznámočka: na stránke chýbajú systémové požiadavky. Pre aký O.S. to je (verzia Windowsu? 32/64 bit?), či treba Framework a akú verziu, atď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.05.2021, 18:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1480
Has thanked: 444 times
Been thanked: 563 times
SCjoe píše:
2] Zbyvajici data zobrazim jak? (viz screenshot z Jahnova blockeditoru).
To je právě problem, protože mezi Basicem a assemblerem jsou ještě čtyři bajty dat, které se nevešly do adresářové položky, a nemají se tedy nijak interpretovat.

Obrázek

Omlouvám se Mydlochovi že mu sem lezu do vlákna, ale teď jsem přemejšlel, jestli by to nějak snadno šlo přilípnout do mýho udělátka, což by šlo, ale pak následný testování pro ostatní DOSy v aplikaci by bylo zdlouhavý. Takže nešlo :-) Ta customizovatelná "ORG" adresa je ale dobrej nápad :like: Každopádně v hexa-editoru si můžeš danou oblast vyexportovat do souboru.

Obrázek

Ten si pak naimportovat (např. copy-paste) zpátky do image (ale neukládat změny!)

Obrázek

Obsah si pak můžeš zobrazit z menu TR-DOS ➞ Show as Z80 assembler.

Obrázek

Ještě jednou omluva.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.05.2021, 18:49 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2659
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 721 times
Hm, tady vznikaji dve podobne aplikace a tak jsem si tomu dal smysl, ze
jednu vidim jako emulacni/emulatorovou - TapeEditor a druhou disketovou a pro diskimage - RIDE.

S ohledem na to, jak tu vetsina lidi hlta diskety a ruzne D80mini apod., tak jsem nechtel v pripade RIDE skemrat o nesouvisejici softverovou specialku - co nejvice automatizovanou metodu prevodu TRDu/SCL na binarky, a vlozil jsem nadeji do TapeEditoru.

Tuhle mi chybi uzpusobeni funkci pro 3 veci>

1) prevod jednoducheho trdu s jednim smisenym basic-code fajlem, ne vetsim nez 40 KB - vetsinou jde extrahovat hodne automatizovane, zavadec, basic, strojakovy loader, spousteny blok kodu...

2) prevod delsich hybridnich basic-code fajlu... zde nastupuje strojakovy loader nahravajici po sektorech - obvykle staci rozsekat na 16KB bloky, ale i pro to metod muze byt vice

3) export dat a bloku jako souboru primo do adresare (na SD/CF kartu) s moznosti pridat +3dosovou hlavicku podle zadanych parametru nebo zapsanych v basicu nebo vyplyvajicich z umisteni v pameti

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: výzva .:. reálnější než ty skutečné//


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 15.05.2021, 17:31 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Zdravím,
omlouvám se za opožděnou reakci, nějak mi nechodí notifikace o novém příspěvku a popravdě řečeno, 14 dni sem nebyl u počítače...
SCjoe píše:
1]V disasm si muzu krome relativni adresy i nastavit jinou libovolnou, pevnou?

Počáteční adresu bloku od které se bude výpis adresovat lze nastavit Navigace->Přejdi na adresu (F5) (nebo nebo kliknutím na sloupec adresy) položka Počáteční adresa.
Musím zapracovat na nápovědě, např. implementace nových příkazů debuggeru bez jejich zahrnutí do nápovědy je vcelku k ničemu, uznávám :D (a že už jich tam je...)

SCjoe píše:
2] Zbyvajici data zobrazim jak? (viz screenshot z Jahnova blockeditoru).

Bohužel momentálně nijak... :cry: , jedině pomocí přímé úpravy sektoru disku (nesmí být otevřen žádný soubor k editaci).


Jak jsem už dříve zmínil, ve struktuře diskových formátů sem lama, jelikož sem odkojený pouze na kazetách.
Snažím se pochopit strukturu image z dostupných informací na webu, ale bohužel nemám jich dost...
Ocenil bych technického konzultanta pro TRDOS i +3DOS.
Emulaci sem implementoval pomocí vlastní emulace HW řadičů prakticky bez znalosti trd/+3dosu a ono to nějak funguje, ale k 100% funkčnosti editace a emulace
se budu muset ještě hodně učit...

PotPalo píše:
Len poznámočka: na stránke chýbajú systémové požiadavky. Pre aký O.S. to je (verzia Windowsu? 32/64 bit?), či treba Framework a akú verziu, atď.


Nechybí. Jak je uvedeno Doporučeno Win10 DX11, minimum Win7 SP1 DX11 .NET 4.6.1 Win32

tomascz píše:
Omlouvám se Mydlochovi že mu sem lezu do vlákna, ale teď jsem přemejšlel, jestli by to nějak snadno šlo přilípnout do mýho udělátka, což by šlo, ale pak následný testování pro ostatní DOSy v aplikaci by bylo zdlouhavý. Takže nešlo :-) Ta customizovatelná "ORG" adresa je ale dobrej nápad :like: Každopádně v hexa-editoru si můžeš danou oblast vyexportovat do souboru.

Není zač se omlouvat, jak jsem už dříve zmínil, sem vděčný za jakoukoli zpětnou vazbu.

SCjoe píše:
S ohledem na to, jak tu vetsina lidi hlta diskety a ruzne D80mini apod., tak jsem nechtel v pripade RIDE skemrat o nesouvisejici softverovou specialku - co nejvice automatizovanou metodu prevodu TRDu/SCL na binarky, a vlozil jsem nadeji do TapeEditoru.
Tuhle mi chybi uzpusobeni funkci pro 3 veci>

1) prevod jednoducheho trdu s jednim smisenym basic-code fajlem, ne vetsim nez 40 KB - vetsinou jde extrahovat hodne automatizovane, zavadec, basic, strojakovy loader, spousteny blok kodu...

2) prevod delsich hybridnich basic-code fajlu... zde nastupuje strojakovy loader nahravajici po sektorech - obvykle staci rozsekat na 16KB bloky, ale i pro to metod muze byt vice

3) export dat a bloku jako souboru primo do adresare (na SD/CF kartu) s moznosti pridat +3dosovou hlavicku podle zadanych parametru nebo zapsanych v basicu nebo vyplyvajicich z umisteni v pameti


Jak je psáno výše, musím zapracovat na svých znalostech formátu, nicméně pokusím se a doufám že naději vloženou do TapeEditoru nezklamu.... :D

Vzhledem k tomu, že na tomto projektu pracuju sám, může to chvíli trvat...
Každopádně jde jen o projekt stárnoucího alkoholika a kromě záchvěvů nostalgie nemám žádné vyšší ambice...

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.10.2021, 17:00 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
K dispozici Update 9
http://www.respectrum.cz/TapeEditor.htm

Update 9: 3.9.21
● virtuální interface
● SandBox

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 31.01.2022, 20:12 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
http://www.respectrum.cz/reEditor.htm

- portable verze
- podpora editace/emulace* ESX DOS
- podpora 4 nezávislých médií
- podpora vlastní image ROM
- přidán nástroj na vyhledávání bitových vzorků bitmap či spritů

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2022, 21:30 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
- přidána možnost přímého načítání z online archivu WoS (více jak 25000 položek)
- podpora formátu .Z80

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 01.11.2022, 19:24 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
http://www.respectrum.cz/reEditor.htm

v.0.1.3 k dispozici

● (skoro) plně funkční assembler*
● zpětný překlad včetně návěstí*
● podpora editace/prohlížení bloku v neomezeném počtu oken
● rozšíření funkcí debuggeru (sledování, editor VRAM, banky...)
● podpora více snapshotů v emulátoru
● oprava ukládání formátu .Z80 a .asm
● odstranění chyb atd...

*testováno na výpisech ROM 48/128, jiné větší zdrojové texty nemám k dispozici...

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 23.12.2022, 19:04 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2659
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 721 times
Dva tydny to prilezitostne a lehce zkousim a vypada to, ze reEditor v leccems predstihl klasicke Jahnovy utility.
Zvlaste spojeni s asm a s disasm je velice slibne.
:god2: :like:

Drobne priklady, co jsem resil:
- rozkouskovani datoveho bloku v trd souboru
- kod v basicu, s posunutymi vars o 112 bajtu (trdos)
- hrabani se v kodu, ktery se nahraje pres oblast promennych a basicu
- kod od 24000, co nedava misto pro zavadec v basicu, kod presunuju vyse a pridavam relokacni rutinu s LDIR

Co mi chybi:
- podpora SCL souboru
- pri otevreni jineho fajlu si nepamatuje posledni adresar, z nehoz jsem nahraval (nabizi porad Mediums)
(za to muze mozna Wine v mem Linuxu Mint?)
- pojmenovani adres z rom a vars klasicky, podle ofiko zx-rom disasm (ja vim, si moc vymyslim...)


Přílohy:
reditor.png
reditor.png [ 71.58 KiB | Zobrazeno 1252 krát ]

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: výzva .:. reálnější než ty skutečné//
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 24.01.2023, 20:14 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 23
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
http://www.respectrum.cz/reEditor.htm

v.0.1.4 k dispozici

● podpora Traps pro efektivnější ladění
● nástroj MemoryTool pro správu paměti (bude dále rozšiřován....)
● podpora SCL (snad bude funkční...)
● integrované SysVars/ROM návěstí (zatím pouze 48k ROM, 128K nemám k dispozici....)
● oprava správy a ukládání snapshotů debuggeru
● odstranění nalezených chyb atd...

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack, Zx Nucleon 512K


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 25.01.2023, 13:48 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2659
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 721 times
Super!

U odkazu Memory Tool mne zaujalo

- Vybrat rozsah hledání 5B00-FFFF
- vyhledat db 3 (aktuální stav životů)
V seznamu se zobrazí cca 900 shod
- zatrhnout v menu Vylučovat výsledky

- kill Monty
- vyhledat db 2 (aktuální stav životů)

Pokud bys potreboval prelozit program do anglictiny a dalsich jazyku, tak mi rekni...

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: výzva .:. reálnější než ty skutečné//


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz