OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zptky do minulosti!

Právě je 13.04.2021, 19:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 01.03.2020, 19:38 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 11
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 0 time
Been thanked: 9 times
Beta verze editoru .TAP souborů s integrovaným hexa editorem, assemblerem a disassemblerem, screen a bit editorem.

http://www.respectrum.cz/TapeEditor.htm

Jde o Beta verzi určenou pro zájemce o betatesting, pracuji na doplnění o debugger a emulátor.
Více info na http://www.respectrum.cz

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.03.2020, 11:59 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 2984
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 307 times
Been thanked: 574 times
Instalacia prebehla v poriadku, ale nejde spustit.
Ked ho chcem spustit, vypise sa chyba: TapeEditor.exe is not a valid Win32 application.

A este jeden navrh ci skor filozoficke zamyslenie :)
Treba to vobec komplikovat instalatorom ? Nestaci proste jeden exac ktory si clovek nakopiruje niekam do path, spusti a rovno pracuje ?
Chapem ludi (luserov) ktori vedia akurat klikat na ikony, takze instalator potrebuju ... ale nemal by potom ten instalator aspon ponuknut vytvorenie ikony na ploche ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.03.2020, 14:00 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1342
Has thanked: 360 times
Been thanked: 425 times
Busy píše:
Instalacia prebehla v poriadku, ale nejde spustit.
Ked ho chcem spustit, vypise sa chyba: TapeEditor.exe is not a valid Win32 application.

Protože .NOT :-D

Nn, dělám si srandu :-) Vypadá to dobře, akorát ti tam nejspíš chybí podpora fragmentů - např. TAPka Cyberun, viz např. toto vlákno.

Obrázek


Hru Popeye 2 otevřeš ale nikde není vidět, že některé datové bloky mají nestandardní flag 0 - nelze se spoléhat, že všechny mají flag 255!

Obrázek


Skoro 1600 bloků ve hře Astro Marine Corps otevřeš bez problému :like:

Ještě přidej podporu drag&drop ;-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.03.2020, 18:36 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 11
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 0 time
Been thanked: 9 times
Citace:
Busy píše:
Instalacia prebehla v poriadku, ale nejde spustit.
Ked ho chcem spustit, vypise sa chyba: TapeEditor.exe is not a valid Win32 application.

Nejspíš nemáte nainstalované základní potřebné prerekvizity (.NET). Před zveřejněním prvního příspěvku jsem program testoval na 6ti různých kompech bez problémů, tyto prerekvizity jsou většinou již dříve nainstalovány jiným dříve nainstalovaným softwarem.

Můžete zkusit stáhnout a spustit
http://www.respectrum.cz/setup.exe
(soubor musí být ve složce se prve stáhnutým souborem Setup.msi)
Bohužel nemám možnost ověřit účinnost... :) nebo doinstalovat runtime ručně.

Doufám, že většině uživatelů poběží program bez problémů, ale je to Beta, tak může mít mouchy.
Použití instalátoru není kvůli neschopnosti lidí zkopírovat .exe soubor, ale je nejjednodušší formou jak nastavit registry, všechny komponenty a zástupce a
hlavně jednoduchou odinstalaci.
Pochybuji, že by někdo čistil registry ručně. Samozřejmě, že instalátor by měl nabídnout vytvoření ikony na ploše, ale momentálně považuji instalátor za vedlejší.
Vytváří pouze zástupce ve složce Programy.

Citace:
Nn, dělám si srandu :-) Vypadá to dobře, akorát ti tam nejspíš chybí podpora fragmentů - např. TAPka Cyberun, viz např. toto vlákno.

Díky za info, přesně jak říkáš, prozatím je implementována pouze podpora základního TAP souboru, ty fragmenty doplním, stejně jako ostatní formáty.
Co se týče flag byte, nezobrazují se, jelikož jsem to nepovažoval za zajímavé (ale to můžu doplnit), nicméně hodnotu flag bytu lze zjistit i změnit volbou Blok->Vlastnosti

Budu se snažit co nejdříve online nápovědu ke všem nástrojům.

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 02.03.2020, 18:54 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2266
Has thanked: 1609 times
Been thanked: 493 times
Super, díky!
Zdá se, že program běží v pořádku, plynule instalovatelný i spustitelný v Linuxu (Mint 19 XFCE), pod Wine.

Jestli bych mohl dát námět na další vývoj?
Exportní funkci souborů s přidanou hlavičkou v +3DOS formátu, aby s nimi šlo pracovat v ESXDOSu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2020, 00:59 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 701
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times
Nejaka vyhoda tohoto programu oproti ZX Modules? (http://zx-modules.de/)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2020, 13:20 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2266
Has thanked: 1609 times
Been thanked: 493 times
tommik píše:
Nejaka vyhoda tohoto programu oproti ZX Modules? (http://zx-modules.de/)

zx-modules toho jeste neumi mraky, prostor tady je, treba nejak rozumne zvladat FRAGMENT data z ruskych TRDu...
nebo identifikaci systemovych VARS, nejen pokud basic ci kod poukuje, ale napr. i pokud se prihrava cast kodu na misto svars
a automaticke load binary do nejakeho emulu, aby pak clovek nemusel klikat v menu, by take bylo uzitecne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2020, 13:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1342
Has thanked: 360 times
Been thanked: 425 times
SCjoe píše:
FRAGMENT data z ruskych TRDu

To se docela i rád poučím :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2020, 14:39 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2266
Has thanked: 1609 times
Been thanked: 493 times
dalsi zajimava ficura: rozpoznavani nestandarnich hlavicek, napr. je pouzival cesky program Text Machine (mozna i Screen Machine)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 03.03.2020, 19:54 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 11
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 0 time
Been thanked: 9 times
díky za námět na přemýšlení... :) ...nejpracnější bude asi vygooglit nějakou ucelenou dokumentaci k těm formátům či fragmentům, implementace problém nebude.
No nic, přeruším vývoj debuggeru a du googlit :)

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 04.03.2020, 10:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1342
Has thanked: 360 times
Been thanked: 425 times
Jestli ti to pomůže, tak letmá dokumentace je v tom oldcompím vlákně, které jsem posílal - Záludnosti spectrácké pásky (TAP, TZX). Založil jsem ho abych do něj mohl ložit až budu implementovat formát TZX - někdy, ve středně vzdálené budoucnosti, s rozšiřováním o další obskurní DOSy dalších retro platforem.

Ale k věci :-) Vpodstatě definici fragmentu jsem shrnul už v prvním příspěvku v odkazovaném vlákně:
Kód:
2 bajty délky bloku (data)
0 až 1 bajtů dat samotných, víc ne
Délka fragmentu tedy může v TAPce zabírat 2 až 3 bajty, víc ne, protože počínaje čtyřmi bajty se jedná o běžný blok s N bajty dat.
Pokud si stáhneš repozitář RIDE, najdeš v něm soubor Main/src/SpectrumDos_Tape.cpp. Je to delší soubor, kde většina kódu je balast týkající se MFC (Microsoft Foundation Classes). Parsování souboru začíná v konstruktoru na řádce 585:
Kód:
// - loading the Tape's content
for( WORD blockLength; f.Read(&blockLength,sizeof(blockLength))==sizeof(blockLength); )
    if (nFiles==ZX_TAPE_FILE_COUNT_MAX){
        .......

Mám dva špatné zvyky - kód komentuju a typy pojmenovávám jako bych psal v Pascalu (TZxRom). Obojí je bad practice podle soudobých měřítek :-)

Ukládání TAPky je pak v metodě CSpectrumDos::CTape::DoSave (ten název jsem si nevymyslel - MFC ho vymyslelo).

Snad to nějak pomůže :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 08.03.2020, 17:51 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 21.03.2019, 16:38
Příspěvky: 11
Bydliště: Valašské Meziříčí
Has thanked: 0 time
Been thanked: 9 times
K dispozici Update 1

http://www.respectrum.cz/TapeEditor.htm

● rozšíření podpory identifikace bloků
● podpora fragmentů (zobrazení, vytvoření, editace…)
● manipulace s bloky (posun v rámci souboru, rozdělení, sloučení)
● možnost vytvoření nového TAP souboru
● otevření single bloku v Emulátoru
● odstranění detekovaných chyb
● …nejspíš vytvoření nových chyb…

Citace:
Nejaka vyhoda tohoto programu oproti ZX Modules? (http://zx-modules.de/)

Snad budu moci někdy odpovědět ano...po pár měsících vývoje asi ještě spíš ne :D

Citace:
Jestli bych mohl dát námět na další vývoj?
Exportní funkci souborů s přidanou hlavičkou v +3DOS formátu, aby s nimi šlo pracovat v ESXDOSu

K tomuto tématu bych potřeboval asi bližší informace, jsem ortodoxní Sinclairista, s +3 nemám žádnou zkušenost,
nicméně pokud bych měl bližší definici požadavku (jak pro blbce...) budu to považovat za výzvu...

tomascz - dík za ten topic o Fragmentech, snad sem to pochopil...

_________________
ZX Spectrum 16 & 48, Zx Spectrum+, Zx Spectrum+ 128K Toastrack


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 09.03.2020, 09:15 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2266
Has thanked: 1609 times
Been thanked: 493 times
Popis +3DOSove hlavicky pro export jednotliveho fajlu na disk PC nebo na esxdosovou kartu je tady:
https://www.worldofspectrum.org/ZXSpect ... 8pt27.html
V casti File headers je popsana 128bajtova hlavicka.

Jestli potrebujes, muzu Ti poslat par megabajtu softu prevedeno z tapek a upraveneho pro esxdos.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 09.03.2020, 10:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1342
Has thanked: 360 times
Been thanked: 425 times
mYdloch píše:
tomascz - dík za ten topic o Fragmentech, snad sem to pochopil...
Vypadá to že ano :-)
Upřímně, dlouze jsem pátral po TAPce, která by měla fragment s nenulovou délkou (vylučovací metodou právě jeden bajt), ale nenašel. Čili úplně dobře nechápu přítomnost těch 50+ nulových fragmentů v Cyberunu.

@SCjoe: Kdyžtak prosím nasdílej data veřejně :-)


Edit: Klaus Jahn ze své stránky z nějakého důvodu stáhnul popis TAP formátu, nicméně je v archivu vědění lidstva. "Sdílejte než to smažou!" se nikdy nehodilo víc :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TapeEditor - Beta test
PříspěvekNapsal: 22.03.2020, 16:55 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2266
Has thanked: 1609 times
Been thanked: 493 times
tomascz píše:
@SCjoe: Kdyžtak prosím nasdílej data veřejně :-)

http://samcoupe.cz/esxdos/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz