OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 19:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.01.2022, 10:47 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Petr Diblik dorobil zopár levelov do Flappyho. Zrejme sa to nedá ešte nikde stiahnuť, ale denne pribúdajú riešenia týchto levelov na youtube. Predpokladám, že levelov bude minimálne 600, ak počítame aj staré, keďže sú tam aj levely s číselným označením cez 500. Ak som správne pochopil popis niektorých videí, tak zverejnené to bude až potom ako to bude komentované a lajkované.

No a tu je to, prečo som tento príspevok napísal:
https://www.youtube.com/user/MrAvayak/videos

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 09:21 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
Nemyslim si, ze je to dodelane do puvodniho sw na MZ-800. Ten mel opravdu jen 200 urovni a tomu odpovidalo i pocet hesel do kazde petice. Pise, ze se ucil Python a jestli to spolu souvisi, mozna ze ma Flappyho na PC a ty dalsi levely dodelal tam. Hezke je ten cas nahrani prvnich levelu na youtube - pred 11 lety.
Ale i tak je to super prace, a kdyby to slo casem mezi lidi - uvidime. Dalsich cca 300 levelu je tedy poradny 'nasup'.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 10:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Neměl by být problém přece vzít engine původního Flappyho a jen vyměnit data za nové levely a vydat Flappy 2. Ale nejsou lidi :-)

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 13:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1486
Bydliště: Kurim
Has thanked: 828 times
Been thanked: 577 times
Flappy 2 uz je, pro X68000 ;-) https://www.youtube.com/watch?v=LPkt6-GYCeo&t=88s

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 15:31 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
Super! Proc neposkakuje na uspesnem konci levelu jako v jednicce? Na me je to uz asi moc velka zmena smerem k 3D.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 16:23 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Tak mě napadlo, že by to šlo vydat pro PMD 85 jako zmíněnou verzi FLAPPY2 a obsahovalo by to levely 201-399 a případná verze 3 by pak mohla obsahovat zbytek plus určitě něco dalšího.

Pokud bych u stávající verze FLAPPY2k pro PMD 85 vyhodil ten sektor 201 s uživatelskou definicí, tak by ani nevadilo to objektové přečíslení například ve scéně 258.

Popřemýšlím, jsem nahlodán... Zkusím získat svolení autora těch nových levelů pro portaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 07.01.2022, 20:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Myslím, že používateľská definicia by mohla byť 0. ;-)

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 11:00 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Problémem není, kam umístit uživatelsky definovaný sektor. Problémem u FLAPPY2-ky bude dostatek prostoru v RAM. Ostatně jako obvykle. Ty nové sektory vypadají definičně náročnější. A protože "první" FLAPPY/FLAPPY2k zabírají téměř celou dostupnou RAM (tím myslím spodních 32kB RAM, které mají všechny modely PMD 85), bude třeba někde ušetřit. A ten editor vlastních levelů je první na odstřel. Stačí, že je ve verzi FLAPPY2k. Nemusí být všude.

Pro zajímavost: ve verzi FLAPPY2k pro PMD 85 je třeba sektor 001 definován takto:

Kód:
sct001:
   .db 000h,000h,01Bh,0FFh,07Ch,004h,000h,000h
   .db 000h,000h,0EDh,0DEh,000h,080h,03Eh,0DDh
   .db 0F8h,000h,000h,07Fh,0DEh,0E0h,000h,000h

   .dw (32*idEggSv)+(256*19)+(1*01)
   .dw (32*idEggTm)+(256*19)+(1*07)
   .dw (32*idEggTm)+(256*23)+(1*07)
   .dw (32*idEggTm)+(256*33)+(1*07)
   .dw (32*idEggTm)+(256*19)+(1*15)
   .dw (32*idHouba)+(256*10)+(1*02)
   .dw (32*idHouba)+(256*26)+(1*02)
   .dw (32*idHouba)+(256*28)+(1*08)
   .dw (32*idHouba)+(256*10)+(1*12)
   .dw (32*idHouba)+(256*30)+(1*12)
   .dw (32*idHouba)+(256*02)+(1*20)
   .dw (32*idHouba)+(256*37)+(1*20)
   .dw (32*idPytel)+(256*01)+(1*05)
   .dw (32*idPytel)+(256*33)+(1*11)
   .dw (32*idPytel)+(256*19)+(1*19)
   .dw (32*idPlace)+(256*01)+(1*21)


Předběžně to tak vypadá, že mezi tyto dvě sekce (definice bludiště a seznam objektů) bude vložen modifikační blok, který by mohl postihnout většinu specifik těch nových sektorů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 15:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Vedel by sa niekto vyjadriť ako je vlastne robený Flappy na MZ-800?

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 17:43 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Máš na mysli disassemblovaný tvar originální binárky nebo slovní popis?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 18:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Len samotný level, ale pokiaľ máš niečo viac, potešil by si ma.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 18:34 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Citace:
Len samotný level, ale pokiaľ máš niečo viac, potešil by si ma.


Poslal jsem soukromou zprávu. Jinak jsem se díval, že původní definiční data levelů jsou na SHARPu od adresy 8000h (před spuštěním programu) a po spuštění se kopíruje tato oblast od adresy B000h.

A na adrese B000h je za běhu programu sekvence:

Kód:
C8 00 00 00 DF FB E0


kde C8h je počet sektorů (200) ale pak už následují trojice bajtů, kde každá představuje jeden řádek zdiva. Tři bajty dávají 24 bitů, z toho 19 je využito pro definici stěny v jednom řádku (je/není) a posledních 5 bitů je nevyužito. Po sekci zdiva by měl následovat seznam objektů jako u PMD-85, ale určitě to bude mít jiný formát.

DOPLNĚNO: teď mě napadlo, jestli uvažuješ o redefinici těch dat pro nové sektory, téměř se 100% jistotou mohu tvrdit, že "starý" FLAPPY na MZ800 neumožňuje realizovat takové struktury, jaké jsem u těch nových sektorů viděl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 18:57 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Keď tak nad tým uvažujem, vlastne je to jedno, ako sa nadefinuje level. V podstate to môže byť aj súbor na Unikarte, ktorý sa bude doťahovať a levelov tým pádom môže byť neobmedzené množstvo. To je ale nad moje sily zatiaľ. Hlavne z časového hľadiska a potom aj vedomostného, ale nejaké pokusy s tým robiť môžem. Assembler mi problém nerobí, ale strácam sa v tých assemblerových rutinách, keď je párkrát po sebe CALL. Ako to robíte vy assembleristi, aby ste sa nestratili?

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 08.01.2022, 19:11 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Ono to doplnění nových levelů nebude jednoduché z toho důvodu, že definiční formát například nepodporuje několikanásobný výskyt těch cílových plošek, kde se musí dostrkat ten hlavní kámen (vejce na PMD-85). Nebo třeba nelze jednoduše zobrazovat kousky zdiva o velikosti 1x1 znak (level 514). Ty kousky zdiva se dělají trikem, že se někde zobrazí šipka, která kus zdiva vykousne. Ale pak by tam musela ta šipka zbýt. Podle mne musel upravit (i když mírně, ovšem na úrovni assembleru) vykreslovač levelu, aby ty nové levely mohly vypadat tak jak vypadají. Takže to není problém unikarty, jako řešení omezeného prostoru. To je problém formátu, ve kterém jsou definiční data levelů uložena.

A jak se neztratit v CALL? Já bych řekl, že je to jako v každém jiném programovacím jazyce - komentáře. FLAPPY2k pro PMD-85, psaný samozřejmě v assembleru má zdrojový kód v této podobě:

Kód:
WX1325: pop h
        push h
        call IsFreL     ; je nalevo od žáby místo?
        jz WX1377       ; ANO (volno či houba)
                        ; NE, něco tam je
        call IsFla2     ; je překážkou F?
        cz FMkDea       ; pak jej zabij
        jmp WX14f8      ; změň trajektorii

WX1377: mvi d,obHouba+0c0h ; houba letící doprava
        call IsHoub     ; se otestuje ve směru chodu
        jz ZabEnd       ; je-li, žába počká na uspání
        call RBFO22     ; uvolnit BUFER 2x2
        call SvAttr     ; záloha atributu
        dcr h
        call LdAttr     ; obnova atributu
        mvi a,obZabak+2 ; nový objekt: žába doleva
        call SBFO32     ; nadefinovat BUFER vč. zasednutí hub
        lxi d,bmZLt0    ; bitmapa "nakročení vlevo"
        call Show32     ; nejprve ve videoram
        call VisHou     ; vykreslí odsednuté houby
        jmp ZabEnd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 11.01.2022, 22:47 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Přátelé,

mám radost, že moje dílko rozpoutalo tuhle diskuzi!
Tak jsem si říkal, že by se hodilo zaregistrovat se tu a vyjádřit se k tomu. :-)

Náměty na scény pro Flappyho si sepisuju někdy od roku 2011, čísluju je postupně od 201 a zatím jich mám 341.
Takže když jsem zveřejnil video scény 528, mohlo to vypadat, že se blížím k 600 scénám. Ve skutečnosti ale momentálně mám 91 dokončených designů.

Až jich bude víc (nabízí se obligátních 200), tak se snad zadaří a vydáme je s Liborem L.A. na PMD-85.
Kdyby někdo předběžně měl zájem i o vydání na MZ-800, určitě bych se nevzpouzel, naopak.

A proč jsem se kvůli téhle zálibě naučil Python? Píšu v něm pluginy pro GIMP (v závorkách jsou akce mimo GIMP):
  1. kreslení scény včetně zarovnávání různě velkých objektů s přesností na 1 pixel → nastavování vodítek pro jednotlivé druhy objektů pomocí pluginů
  2. zápis nakreslené scény do .mzs pomocí pluginu
  3. (záznam videa ze hry → rozdělení videa na jednotlivé snímky) → opravování vizuálních chyb ve snímcích pomocí pluginu → (spojení snímků do videa)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz