OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Kód pro mapu Hlípy http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=135&t=5478 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lukz [ 31.07.2017, 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Kód pro mapu Hlípy |
Na Sharp byla portovana hra Hlípa, pred 25 lety me fascinovala svym peknym zobrazenim 3d sveta a tim jak animace postavy byla plynula. Vzhledem k tomu, ze jsem tenkrat dokazal sebrat asi jenom jednu korunku, mi ta hra zustala v pameti, ze by treba casem slo o ni sehnat vice informaci. No a na webu je videt zdrojovy kod mapy (http://pmd85.borik.net/wiki/Hl%C3%ADpa), zajimava vec. Dival jsem se, co je uvnitr, a mistnost 0 vypada jako ta, kde hlipa zacina, nasledujici mistnost 7 je schodiste, to by taky odpovidalo. Je tam i mistnost 33, kde kanal tvori nekonecnou smycku. Ale je otazka, jestli je to tedy finalni verze, jako je ve skutecne hre, nebo nejaka rozpracovana verze. Nezkousel se na to jeste nekdo divat? A mate nejake postrehy? Taky vim, ze existuje kompletni mapa ze screenshotu od Pavery (http://pmd85.borik.net/?action=gc&type=map&gcid=28), mozna s tim by se to dalo porovnavat. |
Autor: | lukz [ 27.08.2017, 13:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kód pro mapu Hlípy |
Zkoumal jsem ten zdrojový kód mapy podrobněji a dávám zde, co jsem zjistil. Je to předběžná verze, není v ní všechno, co je potom ve finální verzi. Ze šesti korunek ve finální mapě jsou na téhle jenom tři. Zkusím popsat, které tři tam jsou, snad to bude srozumitelné. Je tam tedy korunka, která je na stejném patře, jako je startovní místnost. Dále je tam korunka, která je na vrchu schodiště, kde kolem schodiště jsou rozmístěné tři kanály, kterým je nutné se vyhnout, když Hlípa pro korunku jde. A dále je tam korunka, která je v patře o jedno níže než startovní místnost, v takové místnosti, kde je most se skleněnými stěnami a z mostu Hlípa korunku vidí, ale nemůže se k ní dostat, musí to obejít jinudy. A teď ještě, co chybí. Není tam korunka, která má být v nejvyšším patře. Vůbec, nejvyšší dvě patra v této mapě nejsou, a z třetího odshora je tam jenom část. Není tam korunka, která je pod velkou pyramidou. Prostor s velkou pyramidou a malou pyramidou poblíž tam je, velká pyramida má uprostřed i otvor, ale pod velkou pyramidou nejsou žádné místnosti. A není tam také korunka, která je v odděleném komplexu, kam se Hlípa na finální mapě dostane jenom skrz kanál tam a potom ven skrz jiný kanál zpět. Celý ten komplex tam není. Ve startovní místnosti je navíc kanál, který míří na schodiště. To nejspíše bylo využito na pomoc při vývoji mapy, pro rychlé dosažení určitého místa. Ve finální mapě tam kanál není. Tímto máme tedy vývojový přehled, které části Hlípy vznikly nejdříve, a které později, jako zajímavost pro herní archeology. |
Autor: | Solaris104 [ 27.08.2017, 19:48 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Kód pro mapu Hlípy | ||
Já jsem Hlípu dohrál na PMD 85 a tuším, že i Sharpovi a Atari ST. Sharpista Ti tu žádný nepomůže, oni si hrají jen s HW . Když jsem hrál Hlípu, tak jsem vycházel ze Sharp návodu a videa Vlastíka Veselého. Jinak mapu jsem s Paverem dělal já a bohužel už originál je navržený trošku zvláštně. Píšeš, že v Sharp verzi není koruna v posledním patře. Schválně jsem Ti udělal screenshot, že je. Dále jsem to nehrál, neboť musím hrát hry na jiné 8-bity . Zkus mrknout na mé longplay video z PMD verze a podle toho dohrát Sharp verzi. https://www.youtube.com/watch?v=zwHd-n7jS_U Edit: Aha, ty mluvíš o zdrojovém kódu mapy. Takže předchozí text ignoruj.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |