OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 16.04.2024, 13:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1488 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 100  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 22.12.2018, 14:33 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Microlane koukal jsem jak jsi v noci makal a ze je opet dalsi cast prekreslena.

Zmenil jsem nastavni, ted se needituje 50 bodu ale jen 43. To opet urychli prekresleni. Bodu je o 25% mene.

Otazka je zda ma smysl to cele predelat a rici ze soucasne obrazky jsou dobre a neni potreba je upravovat. Uzavrit si tak cestu na lehke zpracovani obrazku. Jedno z reseni co by se dalo udelat, je rozdelit obrazek na 43x43 casti a z kazde udelat samostatnou bitmapu. To by umoznilo prekreslovat jen tu cast co se prave meni. To by melo hodne urychlit praci. Jeste kdyz by bylo samostatne dvourozmerne pole pro kazdy bod, kde by bylo ulozeno kde zacina a co obsahuje.

Dalsi myslenka je pripravit asi 1,3 milionu bodu predem (43x43x21x35), ale realne jich bude jen 700 tisic. To by otevrelo cestu na rolovani ne po obrazovkach ale po bodech. Program by dostal v kresleni akceleraci. Neuvidite ale ty casti obrazku co nemaji pro nas vyznam. Na druhou stranu je nepotrebujeme. Zde se bavime ze v pameti bude v pixelech cca 400 MB dat.

Ted je otazka zda mam se tomu venovat nebo radeji zkontrolovat definici bloku, coz je velmi dulezite. To mne velmi laka a uz se na to tesim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 22.12.2018, 18:22 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
Myslím, že současný stav bude ideální, věnuj se tomu, co Tě baví.

//No to je pecka, reakce okamžitá a procesor studený jak čumák, tím že nemusí neustále zobrazovat jpeg.

///podklad nejde vypnout pomocí show picture

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 22.12.2018, 19:26 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Program jsem upravil at to zobrazuje cistou obrazovku.

Jinak jsem zkusil par pokusu co vse system jeste zvladne. Nad 512K obrazku uz zacina protestovat. Pro 3GB ram je limit pro 600K obrazku, 20x20 pixelu, coz je mene nez potrebujeme. Pri tom v zakladu zabere 1,6GB. Nema cenu se snazit vse nacist najednou, nedelame SETI program.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 23.12.2018, 02:29 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1200
Has thanked: 363 times
Been thanked: 304 times
Radku, nova verze programu mi vykresluje obrazek nejak posunuty oproti nakreslenym spojum, viz priloha. Vzdy se to prekresli a pak jeste jednou posunute.
Navic mi to pri nejakych funkcich porad pada nebo hlasi chyby, kdyz dam pokracovat, tak to za chvili hlasi znovu.

Zkousel jsem udelat hradlo F631, ale v simulatoru to nejak nepreklopi na out=low (out2=high). Hledal jsem chybu, ale zatim ji nemuzu najit. Nekde je neco spatne. Vsimnul jsem si rozdilu v zapojeni od Pandy a v definici. Podle me je zapojeni Pandy spravnejsi, ale prave podle neho mi to nechodi. Ten rozdil je v priloze zakrouzkovany. Zkusite na to nekdo mrknout. Nebo se jdu vyspat a zitra to zkusim znovu ;-)


Přílohy:
rozbity.jpg
rozbity.jpg [ 210.69 KiB | Zobrazeno 4830 krát ]
F631_bad.jpg
F631_bad.jpg [ 76.27 KiB | Zobrazeno 4830 krát ]

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Naposledy upravil Mikes21 dne 23.12.2018, 09:52, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 23.12.2018, 11:01 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Mikes21 píše:
Suksoft: Zakrouzkovani je opraveno v puvodnim prispevku. Program sice neprekresluje, ale porad je nejak posunuty. Obrazek je mimo nakreslenou definici bunky.


Mikesi u sebe jsem si to opravil. Podle mne je spravne:
C1,3,8,D1
C1,3,11,U1R2U1
C1,3,11,U1R3U2R1
C1,3,11,U1R9U2R1
C1,3,11,U1R12U1

definici jsem dal na server.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 23.12.2018, 11:38 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
microlan píše:
Aha, tak teď tomu nerozumím. Potřebuji neblikací verzi s vypnutím podkladu pro kontrolu.


Ted budu potrebovat aby se zjistilo proc to Mikesovi kresli jinak a pak budu resit blikani.

Mikesi stahni si novou verzi z webu. Napis zda problem trva, nebo posli obrazek, idelani cely. Mikesi a Microlane - pouzivate small grid? Nebo to kreslite jen s velkym rastrem, co je vyhozi pri zapnuti programu? Docela bych nechal jen velky rastr.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 23.12.2018, 19:13 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:34
Příspěvky: 552
Has thanked: 411 times
Been thanked: 167 times
Mozna to tam je, ale pokud ne, pak bych uvital:
- pokud mam krizek na souradnicich x,y a posunu se na jiny obrazek, na kterem tyto souradnice jsou (presah), pak se na ne vystavit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 24.12.2018, 10:41 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Uunku mas to naprogramovane. Protoze ty program nepouzivas od zacatku tak nevidis ze je to cele konstruovane okolo obrazku a ne kurzoru a to je problem.
Pri prechodu na dalsi obrazek se vse prepocitava.

Kluci predevcirem a vcera v noci jsem si hral s obrazky. Zkusil jsem je nekolik moznosti jak to udelat. Zatim docela nadejne vypada udelani hodne velkeho obrazku a do neho postupne na spravna mista dat z ostatnich obrazku image bodu. Zpracovava se docela dost dat ale je to jednorazova akce a tak na rychlosti ani tak nezalezi. Jedna z dulezitych rutinek udela to ze postupne vyskresli na obrazovku vsechny podstatne obrazky. Ty pak pro kontrolu ulozi. Par z nich jsem pouzil pro nakresleni testovaciho obrazku http://www.radeksuk.cz/sharp/gdg/ukazka17.bmp. Ten obrazek je vhodne si nahrat do pocitace a otevrit ho, z webu je hodne rozmazany a nejdou videt detaily. Ty bile cary jsou tam umyslne, oddeluji puvodni obrazky co jsou uvnitr ulozene. Jeden bod na cipu ma 22x23 pixelu. V noci zkusim ho cely vykreslit a uz jen ty casti co jsou potreba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 00:32 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Tak jsem trosku pokrocil s kreslenim cipu v pameti. Bohuzel prace s tolika daty je hodne pomala. Zatim jsem udelal pracovni obrazek, kde jsou umyslne mezi propoji jednopixelove cary. To proto abych mohl kontrolovat zda je to spravne prevedene. Obrazek jsem dal na http://www.radeksuk.cz/sharp/gdg/c672.zip ale pocitejte ze ho brzy smazu. Ma 490MB. Finalni bude o ty cary mensi, ale to ho o moc nezmensi. Neni problem ulozit toto i do jinych (vice) souboru. Kdyz by to ale slo tak pouziti jednoho souboru by bylo lepsi. Az budoucnost ukaze co bude lepsi.

Kazdopadne ted mam radu poli kde jsou ulozene souradnice bodu a co bod obsahuje. Soucasne pro bunku i co je prave v tomto bode. Treba ze je tam 'G1'. Pro info, jeden bod ma ted 22x23 nebo 22x21 pixelu. Vsechny body zpracovavam v pameti jako surove data a tak jsem schopen udelat i jiny soubor nez bmp. Dejme tomu ze soucasne budeme vykreslovat 40x40 bodu, to by mohl asi kazdy pocitac zobrazit v pohode. Osobne ale bych radeji videl 50x50 aby toho byl videt co nejvice. Mozna by slo udelat i 50% zmenseni a bylo by to jeste zpracovatelne. Zde myslim hlavne na ty propoje mezi bunkami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 11:34 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1200
Has thanked: 363 times
Been thanked: 304 times
Podarilo se mi nadefinovat vsechny zname bunky a vytvorit jejich simulacni modely. Zaroven je mam umistene na plose cipu, doplnene zakladnim napajenim a pridane vsechny privody. Prikladam maly prehledovy obrazek. Ty bile mista jsou jeste neprozkoumane bunky.
Pando38: mel by jsi jeste chut, silu a cas na analyzu zbybajicich bunek?
Microlane: nepolevuj ve svem usili zkreslovat propojovaci sit. Je to ted asi hodne dulezita prace.
Suksofte: vylepsuj a vyvijej program a pls aktualizuj data na serveru. A taky zalohuj, at neztratime cenna data ;-)
Uunku: zkoumej a podporuj ostatni. (A jeste pise konverze dat, aby z toho bylo co nejvice uzitku)
a jeste dalsi, kteri sledujete tuto diskuzi, urcite o tom take premyslite a jak vas neco napadne, tak s tim prijdete na oldcomp.
:clap: :clap: :clap:

V kazdem pripade z toho mam dobry pocit, moc vsem dekuji a preji nam vsem mnoho uspechu a sil do dalsi prace. A taky at to nase GDG-cko v tom Novem roce 2019 definitivne rozlouskneme.
:candle:


Přílohy:
testGDG.jpg
testGDG.jpg [ 160.14 KiB | Zobrazeno 4557 krát ]

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 11:53 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1975
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 870 times
Been thanked: 699 times
Mikes21 píše:
...Pando38: mel by jsi jeste chut, silu a cas na analyzu zbybajicich bunek?...
Jaksi se k tomu teď nedostávám, ale stále se k tomu chystám. :-)

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 13:15 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Tak v noci jsem jeste udelal prehledovy obrazek http://www.radeksuk.cz/sharp/gdg/gdg_picture.zip. K tomu jeste mam gdg_description.txt, coz je 25 MB soubor ktery popisuje kazdy bod na cipu. Ten se jeste bude hodne menit, ted obsahuje takove informace, ze pri vlastni praci progamu nebude potreba neco vypocitavat ale bude se to pouzivat lookup funkce.

K ranu jsem bohuzel zjistil ze ten problem s alokaci pameti asi nema smysl resit a ze je nutno resit rozdelenim pameti a dat si pozor ze problemy zacinaji uz pri 200-300MB souboru. Jeste se da vytvorit bmp do ktere se vejde cely cip (470MB) a ulozit to ale uz to nejde nacist. Proto pujdu cestou ze vytvorim 936 souboru, jeden soubor bude popisovat prave jednu radku bodu. Take jsem udelal maly pokusny program co nacte 50 radek a zobrazi je. Muzu pomoci klaves a,s,d,f,e,x posouvat obrazek, ze vidim vzdy vyrez 40 bodu.

Stale ale premyslim zda to hlavni pixelove pole co ma rozmer 14718x20520 neulozim binarne. Celkem je to 1,2GB dat v nepakovene podobe.

Mikesi mas aktualizovany csv soubor s privody?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 15:00 
Offline
Kecálek

Registrován: 28.07.2018, 07:55
Příspěvky: 125
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times
suksoft píše:
K ranu jsem bohuzel zjistil ze ten problem s alokaci pameti asi nema smysl resit a ze je nutno resit rozdelenim pameti a dat si pozor ze problemy zacinaji uz pri 200-300MB souboru


Ahoj všem,

s otevřenou ... ústy zírám na vaše úsilí a klobouk dolů před tím co jste schopni z obrázků vyčíst! Super práce! Sice s tím neumím pomoci, ale rád budu sledovat toto vlákno dál.

S čím bych ale možné mohl pomoci je alokace paměti v .NET apce. Už jsem to nedávno řešil, že ač to zkompiluju jako x86 nebo x64, stejně se zadýchá po obsazení cca 1 - 1,5G RAM a dál se jí nechce, ať je paměti kolik chce - končí to na OOM erroru. Po třoše googlování jsem našel jak to spravit. Stačí po zkompilování pustit editbin z tools instalace visual studia a nechat na binárce nastavit bit LARGEADDRESSAWARE. Toto upraví exitující binártku a pak už se s alokací paměti nad 1G tolik nežinýruje. Zkuste, snad to pomůže i tady.

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 12.0\VC\bin\editbin.exe" /LARGEADDRESSAWARE "GDG_MZ800"

Hezké svátky a vaší práci zdar!
Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 21:12 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Shark800 super info, to se bude hodit.

Ted jsem dal na web adresar "definice", je to ulozeno zde http://www.radeksuk.cz/sharp/gdg/program/definice.zip. Ten musi byt vytvoren ve stejnem adresari jako jsou "data.txt". Da se rici ze bude casem nahrazovat adresar foto. Snad uz tyto data nebudu muset upravovat. Je to docela casove narocne. Cely proces trva neco pres 20 minut a vygeneruje se cca 5GB dat. Rada dat je ale jen kontrolnich. Vysledek jsou soubory gdg_p?????.dat a gdg_description.txt. gdg_description.txt zatim nepouzivam ale obsahuje vse jako jsou souradnice bodu a co obsahuje. Uz ted ale vim ze tento soubor budu rozsirovat o dalsi polozky. Soubor se na zacatku programu nahraje do programu a naplni vnitrni globalni pole. Toho budou vyuzivat kreslici a kontrolni mechanismy. Nebudu to pocitat pri behu programu jako to delam ted.

Zatim dulezitejsi jsou soubory gdg_p00000.dat az gdg_p00935.dat. Ty mam ulozene jak jsem jiz psal takto c:\gdg_mz800\definice\gdg_p00935.dat. Kazdy soubor obsahuje prave jednu radku bodu. Je to ulozeno tak, ze zaciname 22 pixelu prvniho znaku prvni radky. Pak je druha a dalsi radka. Techto radek muze byt budto 21 nebo 23. Takze logicky jeden bod se sklada z 22x21 nebo 22x23 32bajtu. Tech 32 bajtu je proto, protoze Color v C# ma 32 bitu a obsahuje ARGB data. To ze 1/4 dat je vzdy 255 a tim padem k nicemu neresim. Radeji at je to zarovnane a muzu v budoucnu rychle skakat na urcitou cast souboru. Vzdy je na radce 669 bodu. Po prvnim bodu je definice dalsiho a pak dalsiho. Kdyz to vynasobite, tak vam vyjde 1236312 bajtu pro radku kde jsou propoje a pro radku kde jsou bunky je to 1354056 bajtu. Z techto souboru muzu nasledne delat obrazky.

Aktualni verze zatim toho moc noveho neumi. Po spusteni programu hned stiknete NEW PRG. Pak stisknete 'nacti' a pockejte az se dopocita do 49. Pak stisknete 'zobraz'. Nasledne muzete pomoci klaves a,s,d,f se posouvat po obrazku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG foto cipu
PříspěvekNapsal: 26.12.2018, 23:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
Citace:
Z techto souboru muzu nasledne delat obrazky.


Na co obrázky? To chcete z5ně vytvořit vektorově tu masku?

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1488 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 100  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz