OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

HVDOSdev2019!

Právě je 20 zář 2019, 13:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 597 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 40  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 28 dub 2018, 19:12 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
Martin8bity píše:
VGA je na tom vyrazne lepe, ale taky neni ok.


Verim, preto dufam, ze ked tam maju namontovanu tu upravenu legacy ROM s podporou pre Nirvana/Nirvana+ engines, tak to casovanie proste musia poriesit, tie to vyzaduju natvrdo.

"Updated NextOS 1.97d in two versions: one with Geoff Wearmouth’s Gosh Wonderful 1.33 48K ROM (Default) which is now FULLY compatible with games utilizing the Nirvana/Nirvana+ Engines and one with the standard 48K ROM Also additional fixes in loading of several games which were previously incompatible with even original 128K machines."

A caka sa na to nove "distro" s dalsimi optimalizaciami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 28 dub 2018, 19:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
ad casovanie:

https://www.facebook.com/groups/specnext/permalink/621247684899222/

Phoebus Dokos : "All VGA timings are in sync (albeit a bit faster as you move towards 6). HDMI timings are not and that's known. If there were more BRAM available these too could have been perfect however this is not the case. There's an alternative method (via the Pi0) which can do just that as well. Now regarding some comments below about waste of money; they're free not to buy one... simple as that."

Jan Petyy Peterka: "Would be lack of BRAM solved by separate firmwares for VGA and HDMI

Phoebus Dokos: "No. Bram is used for sprites and palettes, Coppet list, UART buffers etc. The original firmware did what you’re mentioning however the vast variety of consumer HDMI devices necessitated the « 7 » timing. The entire thing would need to be redesigned from scratch and that’s not possible at this stage. What is possible however is the use of the RPi and tk-pie to do exactly that. In standard ULA (where all the complaints are for anyway) it can perfectly replicate the timings on an HDMI monitor by using a framebuffer (essentially what ZX HD would do as well)."


Dokos je clen dev timu. A k tej BRAM. Je jej naozaj malo. A napriklad nedavno rozsirili zasobnik na instrukcie pre copper na dvojnasobok, samozrejme zarval dalsi kus nedostatkovej BRAM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 29 dub 2018, 08:23 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14 kvě 2013, 19:10
Příspěvky: 1199
Bydliště: Kurim
Has thanked: 438 times
Been thanked: 336 times
S Phoebusem jsem vedl docela hodne soukromych konverzaci. Ne, casovani neni uplne v poradku ani na VGA vystupu. Proste fakt neni, ver mi, mam to doma, dost jsem to resil a vim o cem mluvim.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 29 dub 2018, 09:32 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
Verim, ako som vsak uz povedal .. bezny plebs nema ani sajnu co sa tam cele mesiace deje, komunikacia navonok je rovna nule. Ratam vsak, ze korektne casovanie pre klasicku ULA nemoze byt problem ako dodatocne doladenie, pre toho kto si ten cas najde, co robi sam dev tim, priority .. proste nevieme.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 29 dub 2018, 10:07 
Offline
Pan Generální

Registrován: 16 čer 2014, 12:23
Příspěvky: 2395
Bydliště: Jesenice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 144 times
Aby chodily efekty s borderem, tak je zapotřebí aby framebuffer obsahoval i border pro každý zobrazovaný řádek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018, 18:56 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
https://dailly.blogspot.sk/2018/05/making-next-lemmings-part-2.html
- ze ked to viete urobit este rychlejsie, mate mu povedat .. tak sa ukazte experti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018, 20:09 
Offline
Pan Generální

Registrován: 16 čer 2014, 12:23
Příspěvky: 2395
Bydliště: Jesenice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 144 times
Myslel jsem, že je to o tom, aby to chodilo stejně, jako ZX Spectrum :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018, 21:45 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
vola sa to ZX Spectrum Next .. ak niekto vie vylepsit Lemmings pre old speccy, mal na to sancu po mnoho mnoho rokov, pokial viem, nestalo sa nic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 13:51 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:32
Příspěvky: 374
Bydliště: Kladno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 76 times
joe píše:
https://dailly.blogspot.sk/2018/05/making-next-lemmings-part-2.html
- ze ked to viete urobit este rychlejsie, mate mu povedat .. tak sa ukazte experti.

Kód:
   ld   hl,colour1*256+colour2
   push   hl
   ld   l,h
   push   hl

36 taktů? :roll:

_________________
>> Amiga 1200, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 13:57 
Offline
Pan Generální

Registrován: 16 čer 2014, 12:23
Příspěvky: 2395
Bydliště: Jesenice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 144 times
Lanex píše:
36 taktů? :roll:

Není přeci problém do toho FPGA přidělat nějakou inteligenci, která bude generovat Lumíky :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 14:10 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:32
Příspěvky: 374
Bydliště: Kladno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 76 times
danhard píše:
Lanex píše:
36 taktů? :roll:

Není přeci problém do toho FPGA přidělat nějakou inteligenci, která bude generovat Lumíky :lol:

No to se týkalo nejrychlejší metody pomocí Z80. Jinak Next umí asi milijon sprajtů současně na obrazovce nebo kolik, takže lumíků může být dost už ted ;-) Vlastně nevím co řeší...

_________________
>> Amiga 1200, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 15:25 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
100 lumikov naraz a 100 lumikov na jednom scanline, nieco tak masivneho s HW podporou samozrejme v SpecNext nie je. Lumici su soft CPU sprajty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 18:18 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:32
Příspěvky: 374
Bydliště: Kladno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 76 times
No úplně to nesleduju... ale původně bylo v Nextu sprajtů 128 (na jedné scanline), po nějaké době se mluvilo o 64 sprajtech... asi to nebylo až tak výkonný, tak se to stáhlo...

_________________
>> Amiga 1200, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 18:30 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 07:10
Příspěvky: 172
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
SpecNext FPGA ma od zaciatku 64 HW sprajtov, velkych 16x16 pixel v 256 farbach, 12 HW sprajtov na jeden scanline. Povodne videa ukazovali sprite engine beziaci na RaspPi, ktore "videlo" staru ULA a do nej premietalo az 256+ HW sprajtov.

https://www.youtube.com/watch?v=GOsMbV7Vj9Q
- RaspPi je stale sucastou SpecNext na jeho akceleracnom porte, ale ked sa dnes spytas v akom stadiu je cela ta komunikacia medzi RaspPi, framebufferom a FPGA via GPIO rozpracovana, tak sa samozrejme certa stareho dozvies


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX Spectrum Next
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 18:58 
Offline
Pan Generální

Registrován: 16 čer 2014, 12:23
Příspěvky: 2395
Bydliště: Jesenice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 144 times
Ale dyť je to jedno, záleží co si do toho FPGA nahraješ za emulaci, třeba to může být Lumíkostroj s 1000 lumíků a s úplně jiným rozlišením, aby se tam všichni lumíci vešli :)
V základu to nemá se ZX Spectrum nic společného, jen tu krabici s klávesnicí :roll:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 597 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 40  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz