OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

ZX Spectrum Next
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=129&t=4047
Stránka 1524

Autor:  zelez [ 26.04.2018, 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

zemřel Rick Dickinson.
RIP

http://dvd-fever.co.uk/rick-dickinson-zx-spectrum-designer-has-passed-away/

https://www.flickr.com/photos/9574086@N02/with/39213434392/

http://www.polymathperspective.com/?p=3139
http://www.polymathperspective.com/?p=3147
http://www.polymathperspective.com/?p=3149

Autor:  joe [ 26.04.2018, 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

recidiva rakoviny, aj tak makal naplno na SpecNexte.

https://www.flickr.com/photos/9574086@N02/albums/72157685519763101

Autor:  rombor [ 26.04.2018, 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Podľa informácií z posledného Kickstarterového updatu má tri vrstvy.
Citace:
This week Rick and Phil spent time guiding the keyboard partner on the right finish for the keys, plus the engineers started producing the matrix membrane that makes it work, requiring three layers (unlike the original Speccy, with just two -- but just like the Speccy Plus and 128).

Autor:  zxcygnus [ 27.04.2018, 01:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

danhard píše:
No, to mi připadá jako naprostá ptákovina a neschopnost konstruktérů :roll:
V FPGA si samozřejmě můžou udělat překódovací modul a použít spolehlivější jednovrstvou fólii.
Diletanti :S
Ještě před zahájením KickStarteru jsem četl pár zpráv o tom, že by klávesnice ZX Next měla být zaměnitelná s pluskovou a gumákovou.

Já vím, že nakonec napasování ZX Next desky do gumáka není snadné a naopak, rozhodně to nejde bez úprav plastů. Ale pokud byl záměr udělat klávesnici kompatibilní a přenositelnou, pak není jiná možnost, než ji udělat přesně stejně zapojenou, jako v plusku.

Co se dá udělat v FPGA je tím pádem zcela irelevantní. I když s tím, že fólie jedno(dvou?)vrstvá (teda, myšleno počet vrstev jako v gumákovi) je spolehlivější a vyžaduje méně síly při stisku souhlasím.

Na druhou stranu, v Amstradích ZXS +2/2B/3 jsou taky vícevrstvé fólie a s mačkáním problém není a spolehlivé jsou taky.

Autor:  z00m [ 27.04.2018, 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Presne tak, su tam standardne konektory pre klasicku membranu, takze nova sa tomu musela prisposobit.

Inak na Retroradionics pribudla moznost dat si laserom vyrezat do tej repro case otvory pre rozne klony (a Next medzi nimi je), takze uz netreba nic pracne pidlikat. Dost to sice stoji (50$ s rezanim), ale ked vidim po com idu otlcene untested gumaky na ebayi, tak ja osobne by som za to tych 50 dolcov dal.

http://retroradionics.co.uk/shop.html#! ... category=0

Autor:  joe [ 27.04.2018, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

danhard píše:
Snad to bude mít lepší chod kláves než plusko, to je má dost vaklavý.


https://www.kickstarter.com/projects/1835143999/zx-spectrum-next/posts/2151412
- vid video .. cvak, cvak .. cvak.

Autor:  joe [ 28.04.2018, 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

https://www.youtube.com/watch?v=XkESIpUfjVk
Atic Atac /1983/ na klasickom spectre.

https://www.youtube.com/watch?v=fCZd2bB55ig
Dungeonette /2018/ na SpecNexte, klon atic ataca.

Videa na YT pozeram v beznej velkosti okna, 360p, nech su pixely rozplizle ako na CRT telke.

Autor:  joe [ 28.04.2018, 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

https://www.facebook.com/groups/specnext/permalink/621247684899222/

Jan Petyy Peterka: " .. I'm using HDMI, 50Hz with latest firmware .. Today I finally managed to adjust ZX+ case for use with ZX Next, so I'm able to use it comfortably now. So I decided to test it a bit at first. First thing I tried was to run some reference demos. To my surprise I found out it's not running as it should. I thought that Next's timings are 100% accurate with 48 and also 128 (depending on what is set in the boot menu), so 100% compatible. But they aren't. I ran Overscan demo by Busysoft and it did not show any multicolor at all. Then Echologia, which said that I should turn off my freezer and multicolors were broken. Then I tried Shock Megademo and second part (multicolor one) was total disaster. Mescaline's multicolor effects were broken and demo crashed later completly... Is it planned to make it 100% accurate to 128k timing?"

David Saphier: "Currently timings are accurate via VGA, setting 0."

David Saphier: " .. from what I gather the HDMI signal is tied to the clock speed and has been adjusted to find the sweet spot to be compatible with almost all TVs. The downside is that the small adjustment breaks some of those colour effects that expect an exact number of T states per update. Whether it’s possible to find timings that will work on those demos and still produce an HDMI signal that TVs will display I’m not sure."

Takze VGA by mala byt OK .. HDMI je HDMI, vecne problemy.

Autor:  danhard [ 28.04.2018, 18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Martin8bity píše:
VGA je na tom vyrazne lepe, ale taky neni ok.

Ono to s tím VGA není tak jednoduchý, pokud má zobrazení běžet 60Hz a program si myslí, že to je 50Hz, tak se na border musí udělat na každý řádek vlastní buňka v paměti, kam se plní hodnota synchronně s 50Hz a čte se to se zobrazením 60Hz.

Autor:  joe [ 28.04.2018, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Ad to podozrelo nizke rozlisenie .. tie hry /alebo work in progress videa na YT/ na SpecNext su vsetky v klasickom speccy rozliseni 256x192 pixel, kazdy pixel moze mat 256 farieb z palety 512. Je tam aj hires Timex mod 512x192 pixel, ten bezi v monochrome ale pretoze sprite engine bezi ako dalsia samostatna vrstva s vlastnou paletou a rozlisenim /320x256/, tak aj do monochromu je mozne dostat nejake farby alebo scanline kontrolou via copper procak aj primiesat farebnejsi mod.

Ale zaklad je tych oldskul 256x192.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJMkcPlE_Ao

A vazne to chce plizle RGB CRT, nie ziletkove HDMI LCD.

Autor:  joe [ 28.04.2018, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Martin8bity píše:
VGA je na tom vyrazne lepe, ale taky neni ok.


Verim, preto dufam, ze ked tam maju namontovanu tu upravenu legacy ROM s podporou pre Nirvana/Nirvana+ engines, tak to casovanie proste musia poriesit, tie to vyzaduju natvrdo.

"Updated NextOS 1.97d in two versions: one with Geoff Wearmouth’s Gosh Wonderful 1.33 48K ROM (Default) which is now FULLY compatible with games utilizing the Nirvana/Nirvana+ Engines and one with the standard 48K ROM Also additional fixes in loading of several games which were previously incompatible with even original 128K machines."

A caka sa na to nove "distro" s dalsimi optimalizaciami.

Autor:  joe [ 28.04.2018, 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

ad casovanie:

https://www.facebook.com/groups/specnext/permalink/621247684899222/

Phoebus Dokos : "All VGA timings are in sync (albeit a bit faster as you move towards 6). HDMI timings are not and that's known. If there were more BRAM available these too could have been perfect however this is not the case. There's an alternative method (via the Pi0) which can do just that as well. Now regarding some comments below about waste of money; they're free not to buy one... simple as that."

Jan Petyy Peterka: "Would be lack of BRAM solved by separate firmwares for VGA and HDMI

Phoebus Dokos: "No. Bram is used for sprites and palettes, Coppet list, UART buffers etc. The original firmware did what you’re mentioning however the vast variety of consumer HDMI devices necessitated the « 7 » timing. The entire thing would need to be redesigned from scratch and that’s not possible at this stage. What is possible however is the use of the RPi and tk-pie to do exactly that. In standard ULA (where all the complaints are for anyway) it can perfectly replicate the timings on an HDMI monitor by using a framebuffer (essentially what ZX HD would do as well)."


Dokos je clen dev timu. A k tej BRAM. Je jej naozaj malo. A napriklad nedavno rozsirili zasobnik na instrukcie pre copper na dvojnasobok, samozrejme zarval dalsi kus nedostatkovej BRAM

Autor:  Martin8bity [ 29.04.2018, 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

S Phoebusem jsem vedl docela hodne soukromych konverzaci. Ne, casovani neni uplne v poradku ani na VGA vystupu. Proste fakt neni, ver mi, mam to doma, dost jsem to resil a vim o cem mluvim.

Autor:  danhard [ 29.04.2018, 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

Aby chodily efekty s borderem, tak je zapotřebí aby framebuffer obsahoval i border pro každý zobrazovaný řádek.

Autor:  joe [ 06.05.2018, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX Spectrum Next

https://dailly.blogspot.sk/2018/05/making-next-lemmings-part-2.html
- ze ked to viete urobit este rychlejsie, mate mu povedat .. tak sa ukazte experti.

Stránka 1524 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/