OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 07:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 16.04.2019, 19:25 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
nedovedu si představit kdyby něco takového přišlo v 1982 s vydáním C64

možná by se todalo udělat i pro ZX

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 16.04.2019, 20:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
sandokan píše:
možná by se todalo udělat i pro ZX
Vypadá to moc pěkně, ale spíš nedalo. Leda monochromaticky. Jestli se správně dívám, tak vidím 4 barvy, černou, dvě šedé a bílou. A zcela zjevně sprite nejenom postavičky, který překrývá pozadí aniž by ho ovlivnil (tj. v jednom čtverci mohou být 3 barvy).

Na ZXS nezobrazíš ani dvě šedé zamíchané mezi sebe (jasnou na nejasné). Jakmile zapneš jas v atributu, tak se týká obou barev, pixelů i pozadí, je jasný celý čtverec. Tohle Sinclair nedomyslel, měli se vykašlat na blikání a udělat v každém atributu 16barev pro pixely i pro podklad, pak by to možná šlo.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 00:59 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
No, dovolim si zapochybovat o tom, co by sa nedalo. Podla mna sa na speccy da vsetko, len na to treba trocha odvahy, chuti, no hlavne casu. :dwi:
Dovolil som si par prikladov, ako by sa to dalo realizovat na ZX 128k:
  • 1) limbo_ilace.tap
    ... najodvaznejsia realizacia, vyuzivaju sa vsetky 4 odtiene, no podanie je nebezpecne pre epileptikov, emulatory a youtube videa beziace na inej frekvencii ako 50Hz - na zivej masine krasne, ale nerealne, kedze cely procesorovy cas zabera prekladanie mikroriadkov a neexistuje ani teoreticky priestor na 3-vrstvy paralax
  • 2) limbo_hires.png
    ... dojem odtienov sa dosahuje ditherom - jediny problem vidim v tom, ze kazdy frame je nutne prekreslit kompletny screen mixovanim viacerych rovin
  • 3) limbo_real.png
    ... dojem odtienov vznikne hlupostou ludskeho oka, kedze sa kresli iba kazdy druhy mikroriadok - realisticke, pretoze sa to da stihnut s mixovanim rovin a vykreslenim spritu do dvoch-troch preruseni (optimisticky)

(prosim adminov o vyclenenie speccy-fickej diskusie mimo C64 thread)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 06:58 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 806
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Celoobrazovkovy paralax by byl problem. Tedy pokud by to melo byt po pixelech a na 25 fps. Jonathan Smith by vedel...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 11:16 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
paralax je na 3 vrstvach,
-hlavni pozadi
-ker
-strom

jak to jede na C64? ker a strom je sprite?

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 18:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1984
Bydliště: Praha
Has thanked: 85 times
Been thanked: 255 times
Me nepripada, ze by to na C64 melo nejaky paralax.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 19:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Má. Takový jako fakeový. Když se podíváš na některá videa levelů, tak jsou tam občas stromy a keře v popředí, které se pohybují rychleji, než aktuální herní část.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 17.04.2019, 19:55 
Offline
Kecka

Registrován: 15.04.2019, 22:26
Příspěvky: 54
Has thanked: 62 times
Been thanked: 9 times
Zrovna včera jsem si hrál s myšlenkou Limba na speccym. A.divil jsem se že ho ještě nikdo nezrealizoval.

Jinak přístup Martina Borika je hodně sympatický :)

Jde všechno když se chce.

_________________
http://www.mb-maniax.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 18.04.2019, 07:37 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
mborik128 píše:
]1) limbo_ilace.tap
... najodvaznejsia realizacia, vyuzivaju sa vsetky 4 odtiene, no podanie je nebezpecne pre epileptikov, emulatory a youtube videa beziace na inej frekvencii ako 50Hz - na zivej masine krasne, ale nerealne, kedze cely procesorovy cas zabera prekladanie mikroriadkov a neexistuje ani teoreticky priestor na 3-vrstvy paralax
Pre tych co nemaju moznost si to nejak rozumne pozriet na realnom hardweri, takto nejak by to vyzeralo na CRT monitore:
Příloha:
Limbo-CRT.png
Limbo-CRT.png [ 10.35 KiB | Zobrazeno 2971 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo
PříspěvekNapsal: 18.04.2019, 07:53 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Busy píše:
...takto nejak by to vyzeralo na CRT monitore
... alebo na klonoch, ktore dokazu tzv. NoFlic pre rusky mod GigaScreen (aditivne zmiesavanie dvoch 50Hz za sebou)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 18.04.2019, 12:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
A nebo to můžeme vzít čistě po "spectrácku" a použít na pozadí modrou, ne?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 18.04.2019, 13:19 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Ad 1, zabije to atmosferu, Ad 2, pridas si dalsi problem, atributovy (lebo ako vykreslis svetlejsie odtiene na pozadi, ako vyriesit biele oci postavicky)? :dwi:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limbo na ZX Spectrum
PříspěvekNapsal: 18.04.2019, 13:35 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
vypadá to moc pěkně

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz