Jak mnozí vědí, jsem relativně plodný autor textovek. Minimálně ročně vydám jednu
Někomu se líbí, někomu ne. Ale to už tak bývá u všech her napříč žánry. Co už ale ví jen málokdo (tak jeden, maximálně dva lidé), během těch mých aktivních let se odporoučelo hodně textovek a her do propadliště dějin. Aby práce na nich nepřišla úplně v niveč, rozhodl jsem se o nic něco napsat a podělit se o drobné střípky z jejich grafiky (vesměs pouze titulky, občas nějaká herní obrazovka). Připomínám, že veškerá grafika je ECS - čili A500 compatible
After The EndZačnu hned tou nejlepší textovkou (alespoň dle mého názoru), která měla otřást textovkářovým světem. Vymazlená grafika, výborné intro, skvělý postapokalyptický příběh, nepovinné i povinné mezihry (mezi jinými i klasický Vlk, co chytá vajíčka), intermezza, doprovodné zvukové efekty (střelba z dáli, krákání vran, atp.) a mnohé další. Velice ambiciozní projekt ztroskotal výjimečně na něčem jiném, než mé lenosti. Byla to lenost Holyho, který za čtyři roky nezvládl dodat kód k jedné mezihře, s kterou jsem jednoduše potřeboval pomoct, protože to byla už jednoduše vyšší dívčí. Dneska nemá už ani cenu tento projekt oživovat. Než bych se znovu zorientoval v kódu, tak bych na to potřeboval několik dní nerušeného klidu. A přitom do finále chybí tak málo... V jedné z mých pozdějších (a stále také nedokončených textovek) vyšel i easteregg týkající se ATE.
Šance na dokončení: mírnáRychlé čipyMěla to být jen taková oddechová textovka, ale možná na tom ztroskotala. Po prvních osmi lokacích mi přišla hra příliš nezajímavou na to, abych ji dokončil. Tak alespoň title screen.
Šance na dokončení: NikdyDěžo na GuldenštejněDalší ambiciozní projekt, který zakončil svou existenci jako pouhé techdemo (během rozmýšlení hráče a jeho hrou samotnou se na pozadí odehrává kde co - osoby se pohybují po lokacích, Děžo má hlášky, atp.). Příběh slibný, ale nějak mi došly nápady na lokace.
Šance na dokončení: NikdyHomotronNěkdo si možná vybaví Žůvičky-Bukvičky. Textovku, od které jsem dokončil pouze první level, přesto je ke stažení na textovky.cz. Homotron měl být takovým jejím daleko drsnějším spinoffem. Vzhledem k tomu, že od něj existují pouze dvě obrazovky, tak jsem zřejmě tento projekt ukončil dřív, než vůbec začal. Uvedená obrazovka má i takový malý, skrytý druhý smysl. Kdopak ho najde?
Šance na dokončení: NikdyKelly VS The Pedo Nazis From Outer SpaceTohle neměla být textovka, ale arkáda. 12ti letou Kelly unesla banda pedofilních nácků, kteří se po šedesát let skrývali na odvrácené straně měsíce a ona se musí odtamtud dostat, aby nebyla krutě zprzněna samotným Hitlerem, kterému má být předhozena při oslavě jeho 120tých narozenin. Od hry existuje jen pár spritů, nějaké základní zvuky, ale tím to hasne. Na tvorbu levelů jsem nějak neměl buňky. Ale když nad tím teď přemýšlím, rýsují se mi v hlavě nějaké pěkné reálie, do kterých by mohla být hra zasazena. Také finální fight Kelly s Hitlerem by nemusel být k zahození.
Šance na dokončení: MiziváUnthinkableDungeon odehrávající se v lidském nevědomí, respektive bezvědomí. Úkolem hráče je dostat sám sebe z komatu zkoumáním vlastní mysli a jejím postupným uzdravováním. Psycho. Ke hře je krásné animované intro. Byť jsem kdysi na Amiga Portále zveřejnil nějaké tři screenshoty přímo ze hry, nic není ztraceno. Herní obrazovky postupem času přibývají (jedná se opravdu o pixelart přímo v DP5), v současné chvíli jich je přibližně osmdesát. Mapa je ale rozsáhlá a tak jich ještě hodně zbývá. Hra je výjimečná ještě jednou vlastností - nepoužívá ke komunikaci s hráčem žádný specifický jazyk, ale univerzální symboly, kterým by měl porozumět každý, kdo není úplný dement. Druhá obrazovka je pozadí pro menu, vhodná pro Dual Playfield.
Šance na dokončení: střední (cca 2015)WatchmanJak jinak, než textovka. V roli nočního hlídače v továrně na chemikálie musíte zabránit obsazení světa mimozemšťany. Ale nic není tak, jak se na první pohled zdá. V této textovce se vyskytuje easteregg s reklamou na nový film After The End inspirovaný právě onou textovkou, kterou tento seznam začíná.
Šance na dokončení: vysoká (cca 2014)Zabil jsem Mistica, pánové!Tuto hru nedělám já, ale dal jsem ji schválně do tohoto seznamu. Úvodní obrazovku mám sice na svědomí, ale pracuje na ní Holy. A proč je tu? Inu protože, navzdory tématu, ji po dohrání prvního levelu považuji za to nejlepší, co jsem od Holyho hrál. Hra nepostrádá humor, chytlavost a zažrání pod hráčovu kůži.
Šance na dokončení: ???Her, které se v mém područí nedočkaly svého dokončení, je samozřejmě mnohem více. Snad bych ještě vzpomenul na Sleepy Hollow inspirovanou stejnojmenným filmem (to máte tak - když si hru zazálohujete na disketu s vlastním formátem, pak přijdete o mount file a čtyři roky vymýšlíte, jak jen že to bylo všechno nastavený a jaký handler jste použili...no a jednoho dne na to přijdete...ale na disketě se mezitím vyskytne bad sector přímo v místě, kde je zdroják, tak už na to serete...), Lost Cabin - akční dungeon ve stylu reality show, Otík v New Yorku - třetí a závěrečná část trilogie o Otíkovi, Slepejš Bohuš (vážně si Holy myslíš, že nápad na hru se slepým hrdinou pro slepý je takový originál?
), Zombie Town, atd.