OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 11:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30.09.2014, 09:10 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
EDIT: příspěvek smazán, byl zavádějící.

_________________
Amiga - PMD 85


Naposledy upravil Lisiak4 dne 30.09.2014, 09:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.09.2014, 09:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Teď nevím, jak dosáhnout toho, aby mi WinUAE zobrazoval poměr stran stejně jako reálná Amiga a já neměl obraz nereálně natažen na výšku a šířku.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.09.2014, 09:43 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Aha, takže ty nemáš Sabíka složeného z více znaků, ale jen z jednoho velkého. Jo, tak to potom jo.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.09.2014, 09:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Přesně tak, jen tak dosáhnu v rámci Pythonu a pohybu co nejplynulejšího zobrazení. A z těhle velkých znaků bude poskládána i místnost. Typeface se použije jako jednoduchý editor pro grafiku a já to do sebe pomocí znaků a Pythonu poskládám :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.10.2014, 13:59 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Po tom, co mi Mistic Joe řekl své ano (na grafiku) jsem se v pátek a v sobotu věnoval psaní logice saltu sabotéra, co považuji za rychlostně nejobtížnější úkol v rámci programu. Zatím nemám úplně hotovo, jen takový polotovar, je z toho ale vidět rychlost pohybu sabotéra při skoku a vypadá to použitelně. Zatím jen skok, který se pak rozanimuje na salto (každá nová pozice testovacího obrázku je nově vykreslený obrázek - neposouvám ním).

Narazil jsem na další BUG někde mezi Vesmírem a Pythonem. Stručně řečeno, pokud chceme jako první zobrazit znak, který je mimo hodnotu ASCII kódování, nefunguje při něm parametr proporcionálního fontu (Spacing, Kerning), po napsání jednoho znaku v rozmezí ASCII již vše funguje jak má.

Naštěstí po krátkých asi 12 hodínách od vzniku problému jsem dospěl k finálnímu řešení. Čas rozložen na standardní poměr - cca 11h 55min zjištění, že chyba není u mne, ale někde mezi Pythonem a Vesmírem + dostatečné hraní se s daným problémem aby jsem nabral jistotu, že se to za nějakých podmínek někdy nebude chovat jinak (co se vlastně i tak může někdy stát :) ). No a 5 minut vyřešení problému, při animaci mimo ASCII budu dávat před znak ješte 1 znak ASCII o nulové šířce - tohle jsem testoval krátce, ale vypadá to funkčně.

Tohle pro hru bylo dobré vyřešit - jen 1/2 znakové sady na animaci je na hraně a pro mne nedostačující.

Skok sabotéra bude ve 2 znacích a u salta by to mělo být taky tak (uvidíme). Až při použití znakové sady mimo ASCII se budou zobrazovat znaky 3 i se znakem o nulové šířce. U polotovaru ve videu ale zobrazuji 4 znaky naráz a to sabotéra + 3 znaky při jeho pohybu před ním, aby bylo hezky vidět jak znakama (grafikou) prochází.

Už si dnes zkusím dát odpočinek od programování a hlavně kvůli Mistickovi a třeba někomu dalšího, koho to co dělám zajíma dávam k dispozici video polotovaru. Všechny neduhy v zobrazení budou pak programem odstraněny.

Vše se opakuje 2 krát. Výkon přibližně na A600, pak A2000 a pak A1200. Nepoužívám zpomalení, animace jede naplno. Před skokem se jen 3 vteřiny záměrně čeká. Zpomalení bude muset být použito u Amigy s turbínou, nebo třeba u A3000.

A teď video:
https://www.youtube.com/watch?v=Amy3Mt_ ... e=youtu.be

EDIT: Těma neduhama v zobrazení jsem měl na mysli, že za sabotérem bude pozadí a nebudou se postupně vykreslovat znaky, při třeba A600 je vidět problikávání vozíku, barvu vozíku pak můžu dát do většinové barvy, co bude použita ve hře a tím ho trochu schovat ale vždy budou ve hře alespoň 2 barvy a vozík při "pomalejší" Amize bude trochu vidět a trochu i při té rychlejší.. .

Misticku, kdykoliv můžes odstoupit :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.10.2014, 20:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
toho bohdá nebude, aby Mistic byť o píď odstoupil!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.10.2014, 00:16 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Jinak potřebuji taky řešit ovládací menu, které bude hned pod místností a pod ovládacím menu bude inventář sabotéra. Ovládacím menu myslím to, kde se budou zadávat pokyny pro sabotéra, jak jsem již psal, že bude změna ovládání, když teď nemám test stisku klávesy. Budeme tedy přímo vybírat místo, kam má sabotér jít (k bedně s věci, na kraj místnosti a po entru se přesune do té další) a taky k boji, který bude na tahy. I když nemám test stisku klávesy, mám za to, že se dá udělat interaktivní výběr (snad se nepletu :) ), tedy po stisku klávesy se zobrazí naše volba a tu pak entrem potvrdíme. Na to já vidím nejideálnější rezervovat klávesy 0 až 9 - grafika těchto kláves by byla vyhrazena pouze pro naši volbu pro ovládání hry. Pro Amigu 600 nekomfortní, ale kdyby jsem to posunul na klávesnici třeba (q,w,e,a,s,d,y,x,c) tak nevím, čísla mi připadají nejsympatičtěji. Chtěl bych tyto čísla pak dát i přímo na místo v místnosti, kam se sabotér vybere chůzí. Nevím teď přesně kolik kláves budu potřebovat na ovládání hry, to se pak když tak upraví.

Můžu taky udělat ovládání naslepo - v místnosti se jen zobrazí číslo pro správný směr kam má jít sabotér, ale po stisku klávesy se nezobrazí naše volba, ta se vykoná až po stisku klávesy enter, čím ušetřím klávesy 0 až 9 pro grafiku místnosti/sabotéra, protože by jsem v míste pro ovládání hry grafiku schoval stylem stejná barva písma a pozadí... .

Jakékoliv kloudné názory vítány!

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.10.2014, 10:08 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ježišmarjá! Co že to uděláš? Jaké ovládací menu? To nebude arkáda jako na ZX Spectru? Lisiaku neblbni - nechceš se snad patlat tak dlouho se hrou, kterou si pak zahraješ maximálně ty a dva pamětníci hry z PMDčka?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.10.2014, 10:57 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
misticjoe píše:
hrou, kterou si pak zahraješ maximálně ty a dva pamětníci hry z PMDčka?
A mozno ani ti, lebo ked budu musiet cakat 5 minut na spustenie pythona (za staleho prihadzovania uhlia do Amigy, aby to vsetko zvladla)... tak sa na to vyprdnu. :lol:
...odvaznejsi mozu pouzit na prikrmovanie amigy aj plutoniove palivove tyce :dthu:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.10.2014, 12:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Jak jsem psal, nemám k dispozci test stisku klávesy... .

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.10.2014, 14:00 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Tahle hra bude mít dle mne celkem jednoduchou logiku (snad jednoduchší než můj nedokončený engine pro textovku). Zkusím se na ní začít tedy učit samotné C. Systém zobrazení bude stejný, pomocí znakové sady, aby jsem řešil jen logiku hry, né i princip zobrazení. Misticku, máš s grafikou volno, musím udělat nějaký pokrok v C.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2014, 16:19 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Jak jsem již napsal na Amigaportály, pro test stisku klávesy v jazyku C je potřeba umět pracovat s DEVICE a to je podmíněno znalostmi jazyka C na nižší úrovni a do toho se já ze základů jazyka C pouštět nebudu, takže někdy jindy a vrhnu se raději na nejakou textovku v C. Už si načrtám základní logiku v Pythonu, aby to nebylo nic tak šíleného, jako princ Jasoň v Pythonu a ani nic tak zbytečně složitého (klidně čti pro mne), jako můj nedokončení engine taky v Pythonu. Snad se mi povede nějaká zlatá střední cesta.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2014, 14:41 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Mne sa nechce verit, ze sa v CS Amiga komunite nenajde jediny clovek, co by ti nevedel urobit nizkourovnovu kniznicnu funkciu na testovanie klaves (nastavenie graf.rezimu, vypis textu, zobrazenie sprajtu, atd atd...), ktoru si len pripichnes k projektu a mozes sa zamerat na vyvoj samotneho enginu... A ak nie v CS, tak neverim, ze na celych tych internetoch neexistuje nieco take, co by si pouzil/ukradol/ohol k obrazu svojmu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2014, 15:10 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Je a mám, ale nemá pre mňa zmysel takto skákať aby som bol vyhúkaný z príkazov, ktoré sú na konci 1. dielu cca strana 270, keď som na strane 40. Dopracujem sa k tomu postupne. Tak to robím s Pythonom a tak to aj budem robiť s C. Vrátim sa k tomu, akonáhle to bude možné/budem na to sám mať a to či na to budem mať sa ešte len uvidí.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.04.2015, 21:52 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Něco nového o hře ???

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz