OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25.07.2014, 12:43 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1970
Bydliště: Praha
Has thanked: 85 times
Been thanked: 255 times
To by asi taky slo, ale C/SDL je asi o dost dustojnejsi kombinace, takova soucasna, to je alespon investice, kterou uplne nezahodis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2014, 14:30 
Offline
Radil

Registrován: 12.05.2013, 19:16
Příspěvky: 280
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 66 times
Been thanked: 46 times
SDL na amige?

nasiel som nejake prehistoricke, co ma taketo requirements

Citace:
This version of SDL needs Cybergraphx V3 (r69+) or CyberGraphX V4
and AHI v3+. It works also with P96, althrough there are still some color
problems with certain bitperpixel values.
Maybe it works also with CGXAga, but it's untested.


a potom este nejaku AGA verziu, co okrem tej AGA-y chce 040 + FPU

takze asi nic moc pre hole amigy, nehovoriac o A500

alebo existuje aj ina verzia?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2014, 14:35 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
na SDL rychlo zabudnite, to je zle este aj na PC... ako autor GPMD85Emulatora, ktory som zacal staviat nad SDL to silno nedoporucujem, uz by som taku chybu nespravil :dizzy:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2014, 15:42 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Podle me, kazda snaha neco vytvorit pro tyto stroje musi byt ocenena a podporovana proto drzim palce.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 17:16 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
tmp píše:
SDL na amige?

nasiel som nejake prehistoricke, co ma taketo requirements

Citace:
This version of SDL needs Cybergraphx V3 (r69+) or CyberGraphX V4
and AHI v3+. It works also with P96, althrough there are still some color
problems with certain bitperpixel values.
Maybe it works also with CGXAga, but it's untested.


a potom este nejaku AGA verziu, co okrem tej AGA-y chce 040 + FPU

takze asi nic moc pre hole amigy, nehovoriac o A500

alebo existuje aj ina verzia?


zalezi z podporou cvoho sdi ju skompilujes. na Sourceforge je este novsia verzia: 1.2.14 ale nejak som nezistil ako ku skompilovaly.
podka tvrdeni na strankach proujektu je to posledna verzia kde este bola podpora pre AMigu. ale existuje fork pre amigaos4 a morphos

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 18:03 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
SDL na slabších Amigách dle všeho neni, již se o tom psalo na AP. Mne hlavně zajímalo, jak je to u C s výkonem. Když má C nejblíže k Assembleru, předpokladám, že vůči ostatním programovacím jazykům na Amize asi nebude výkonově moc pozadu.

Našel jsem článek na Amigareview, který jsem si kdysi četl, takový přehled Amiga jazyků se stručným popisem:
http://amigareview.amiga.sk/atlantida-n ... lon-jazyku

Ještě jednou díky všem za názory. Jak standardně píšu, s programovaním můžu kdykoliv seknout - člověk nikdy neví co bude zítra ;).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 19:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
Lisiak4 píše:
SDL na slabších Amigách dle všeho neni, již se o tom psalo na AP. Mne hlavně zajímalo, jak je to u C s výkonem. Když má C nejblíže k Assembleru, předpokladám, že vůči ostatním programovacím jazykům na Amize asi nebude výkonově moc pozadu.


Je to kompilovany jazyk = vysledkom je strojovy kod procesoru - Takze rytchlost je zavysla od optimalizacii kompilatora a tvojho umu.

Ono porovnavat kompilovane jazyky (C/C++/Pascal/ niektore Basicy) z bytekodovymi (Java/Python/...) as interpretovanymi (vacsina Basicou) je dost ohubu.

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: engine pro textovou hru v AmigaPythonu
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 20:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1970
Bydliště: Praha
Has thanked: 85 times
Been thanked: 255 times
Kdyz nepocitam soucasne webove aplikace a bankovni nebo informacni systemy, tak je v C celkem urcite napsana drtiva vetsina zbytku. Je to urcite jazyk dustojnosti assembleru, ale sam o sobe moc nedela. Potrebujes na konkretnim pocitaci zobrazovat grafiku a podobne, to samotne C neumi a musis pouzit neco jako SDL. Je pravda, ze s SDL zkusenosti nemam a jen vim, ze par soucasnych her na Amigu na tom vzniklo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 21:07 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Doda píše:
Kdyz nepocitam soucasne webove aplikace a bankovni nebo informacni systemy, tak je v C celkem urcite napsana drtiva vetsina zbytku. Je to urcite jazyk dustojnosti assembleru, ale sam o sobe moc nedela. Potrebujes na konkretnim pocitaci zobrazovat grafiku a podobne, to samotne C neumi a musis pouzit neco jako SDL.
Nemusis. Pri programovani pre ms-win alebo x-win, cecko ako take umoznuje priamo volat vsetky sluzby API vratene tych pre grafiku, takze je mozne naprogramovat akukolvek graficku aplikaciu aj bez akychkolvek pridavnych grafickych kniznic. Takymto sposobom som urobil napriklad ZX clock, ZX screen viewer, alebo napriklad aj taku testovaciu utilitku MemChcem.

Samozrejme je ale otazka, ci je clovek ochotny si vsetky graficke operacie realizovat vo vlastnej rezii na tejto "low-level" API urovni, alebo si usetri kopec prace a spolahne sa na uz hotove kniznice. Taktiez, moje skusenosti s programovanim pre amigu su absolutne nulove, takze neviem, na kolko je tato moja uvaha vobec relevantna pre amigu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 21:50 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
zz_indigo: Ja neporovnávám Python s C. Zaujímal ma samotný výkon jazyka C na Amige, ale to už predstavu mám.

Busy: MemChcem - ten názov ma normálne rozosmial. Bude aj MemNechcem? :mrblue:. Ja všade, kde čítam "low-level" prestávam mať pevnú podu pod nohami :roll:.

Doda: No pokud měli tyhle hry dělané v C za pomocí SDL větší nároky, tak by to tu teorii o tom, že SDL neni pro slabší procesrory (řekneme do ty 030ky) jen potvrzovalo.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2014, 22:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
Lisiak4 píše:
Doda: No pokud měli tyhle hry dělané v C za pomocí SDL větší nároky, tak by to tu teorii o tom, že SDL neni pro slabší procesrory (řekneme do ty 030ky) jen potvrzovalo.


no ono to bude asi tym ze SDL sa snazi na vsetky platformy ponuknut rovnake veci. preto musi veci ktore dany system nevie emulovat. A cista amiga toho fakt vier malo.

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27.07.2014, 00:53 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
Porty přes SDL stojej na Amize docela za prd, jede to tak nějak akorát na 060 a občas autor pozaponeme na RTG podporu či AHI. Třeba Novacoderův Wolfenstein 3D se hýbe jakž takž, přitom teď jsem to hrál 3x lépe pod emulací Maca.

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: engine pro textovou hru v AmigaPythonu
PříspěvekNapsal: 27.07.2014, 09:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1970
Bydliště: Praha
Has thanked: 85 times
Been thanked: 255 times
Busy píše:
Nemusis. Pri programovani pre ms-win alebo x-win, cecko ako take umoznuje priamo volat vsetky sluzby API vratene tych pre grafiku, takze je mozne naprogramovat akukolvek graficku aplikaciu aj bez akychkolvek pridavnych grafickych kniznic. Takymto sposobom som urobil napriklad ZX clock, ZX screen viewer, alebo napriklad aj taku testovaciu utilitku MemChcem.


Tak jasne, ale jestli to chce mit Lisiak portovatelne, tak to neni cesta. A to nakonec zrejme ani SDL. Ale jestli nevi co je C, tak bude mozna jednodussi a uzitecnejsi naucit se nejaky framework, nez systemove API (nebo hardware) Amigy, to neni zrovna uplne pro zacatecnika.

Mozna ze ten Python nakonec neni uplne mimo :-)

Kdysi se me nekdo ptal, v cem se ma naucit programovat (ve win). Jen proto, aby umel trochu programovat a vedel co to je. Poradil jsem mu Javu a knizky od Pavla Herouta. Kdyz clovek nezabredne do toho monstrozniho pozadi Javy, tak proto aby neco zobrazil a slo na to kliknout to bylo asi nejjednodussi. Asi bych mu to poradil i ted. Coz tedy ulne nesouvisi s tematem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27.07.2014, 09:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
este je moznost spravit si vlastnu API kniznicu. Pokial systemovo zavisle veci vytiahne mimo hlavny kod. bude sa mu jednoduchsie portovat.

Teraz ma ale napadlo ze Python relativne casto mava pribasleny TK framework. A jeho pouzitie v C-cku bi na multiplatformnost stacila

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27.07.2014, 12:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Doda: já si vždy říkám, že jak Python, tak C vlastně nemají žádné omezení. Skočíš z neho do Assembleru, odšéfuješ si v něm co potřebuješ a máš vystaráno. To se to ale snadno píše... :joint:

zz_indigo: tkinter je súčasťou Pythonu na PC. Na Amige už ale jeho súčasťou neni. Teraz som urobil rychlý prieskum a netvárí sa to, že by bol samostatne pod AmigaOS. Ale áno, myšlienka je to rozhodne dobrá čo sa týka prenositeľnosti medzi Python a C pod Windows. Tkinter zatiaľ ešte neviem. A zatiaľ ho mám stále v pláne. Pred tým sa ešte budem musieť pozrieť na techniku objektívného programovania. Logicky nie kvoli Amige, ale kvoli PC. V příručke na netu je písané, že tento sposob programovania zavádza do využita nejakého GUI istý druh poriadku, alebo niečo také. Pokiaľ istý druh poriadku nezavádza objektívne programovanie aj do samotného programovanie bez GUI.

Pokud budu s programovaním pokračovat a tedy se trochu sžiju s C, ze začátku udělám pár pokusů s escape sekvencemi - hlevně s jejich rychlostí vykreslování pod C, tak jako to bylo u AmigaPythonu a odpovím si, jestli to pomalé vykreslování je dáno vlastností zobrazeni v Pythonu, nebo vlastností zobrazení samotné escape sekvence pod AmigaOS. Pomalostí logiky Pythonu dané není. Alespoň né pomalostí logiky Pythonu dané mimo příkaz pro zobrazení znaku. No vlastně to taky, ale hlavní kámen úrazu to nebyl. Aby jsem měl 1 znak, ve kterém jsem schopen zobrazit grafiku stabilně zobrazen, musel jsem při jeho posunu po obrazovce po jeho zobrazení dát pauzičku celých 0,02 vteřiny :jump:.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz