OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 25.04.2024, 02:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 01:31 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Již pár dní dělám na novém enginu pro textovů hru. Je to jen v počátcích. Mám k dispozici prostředí Workbenche, takže si nemůžu změnit v jiném okně rozlišení bez zavření a opětovného otevření programu - pokud se změna rozlišení neprovede v nastavení WB - Prefs/ScreenMode. Sice je utilita / utility, které tohle umí, ale to co jsem zkoušel přináší dle mne více negativ, než toho dobrého a bez této jediné věci si se spracovaním okna WB poradím již lépe než samotná utilita. Jedná se o textovku, nechci tedy měnit rozlišení samotného WB u kterého pokud tahle změna nastáva je nutné zavřít okno s textovou hrou a pak až WB přejde do změny v rozlišení. Tomuhle se chci vyhnout, takže rozlišení ve WB nebudu měnit a zatím ho ani neumím přes jazyk AmigaPython zjistit a tedy chováni textovky mu přizpůsobit. Používám proporcionální font, takže mají písmena rozlišnou šířku. Zde nastáva problém, že pokud bych to dělal pro 640 x 256 a někdo by si to pustil na 320 x 256, tak tím, že je použitý proporcionální font bude text zmršený (nejaké slová budou bez zalomení textu za úrovní viditelné části obrazovky). Osobně si myslím, že 640 x 256 je v pohodě, ale i tak bych rád věděl názor i někoho jiného. Pokud bych to udělal na 320 x 256, tak bude velikost hrací plochy na polovičné šířce (taková okénní textovka :) ) pokud bude použito rozlišení 640 x 256.

Díky za názory, pokud nejaké budou :)
:lamer:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 13:17 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10136
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Rozlišení 320x256 ve Workbenchi nikdo nepoužívá (snad jen magor). Nech 640x256 - kdyby někdo používal vyšší rozlišení, akorát hra zabere na obrazovce méně místa a to vůbec nevadí. Z PAL rozlišení se ještě používá 640x512 (hra zabere polovinu okna). Na GK od 640x480 po 1280x1024 (málokdo má nastaveno víc). Samozřejmě nevíc cool by bylo, kdyby se okno dalo standardně resizovat a text se automaticky na novou velikost okna přeformátoval :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 20:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Teď mne tak napadá takový kompromis. Kdyby jsem šířku textu přizpůsobil pro rozlišení 320 x 256 (alespoň by si to u rozlišení 640 x 256 mohl mít v menším okně) a z hry by si pak postupným zadávaním třeba "+" a "-" dělal násobky šířky 320, takže 320,640,960,1280 s tím, že by se to nastavení po opětovném spuštění hry muselo znovu udělat. Je to blbost?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 21:18 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10136
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
No popravdě menší okno, resp. 320x256 je v 640x256 jak pedofil v krematoriu. Jestli chceš mermomocí zachovat i možnost 320x256, tak bych to nechal na uživateli, jestli si to přepne z defaultních 640x256. Ale jak říkám, ideální by bylo, aby okno mohlo mít libovolnou velikost. Rutinka na kontrolu velikosti okna by se mohla volat před každým výpisem textu, kdyby ti automatické přeformátování textu přišlo moc složité.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 21:45 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Zjistit rozlišení pomocí AmigaPythonu zatím neumím. Mám za to, že AmigaDos něco takového nemá... (?). Teď mne něco napadlo, ješte vyzkouším. Nějak bylo, nějak bude :mrgreen:

...OK default 640x256.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 22:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10136
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Ale ty nemusíš zjišťovat rozlišení. Dej default 640x256 a pak jen kotroluj velikost okna, jestli si ho uživatel nezmenšil/nezvětšil.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.03.2014, 22:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
OK, díky za navedení :thumbup:. Pro mne je teď zásadní, že budu pracovat s šířkou textu pro 640x256. Potřebuji hnout se základem ;).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.03.2014, 12:47 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:30
Příspěvky: 210
Has thanked: 18 times
Been thanked: 48 times
Textovka ve WB bez možnosti vypočítání délky a výšky okna je hotová sebevražda, i když neříkám, nevypadalo by to špatně, vlastně sám jsem jednu kdysi hodně dávno udělal, to bylo v GFA basicu, bože to už je let. Ale u okna nešla změnit velikost. Takže asi tak.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 11:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10136
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
No ona je tak trochu sebevražda dělat textovku do WB okna, pokud to někdo bude pouštět na nerozšířené Amize. Výpis textu ve WB je totiž PITA. S nějakou Fast RAM pomůže FText s FBlitem, ale jinak... Zas na druhou stranu z AmigaPythonu nelezou věci, které lze spustit na nějaké základní konfiguraci, čili tady mi to starost nedělá :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 12:58 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
misticjoe píše:
Zas na druhou stranu z AmigaPythonu nelezou věci, které lze spustit na nějaké základní konfiguraci, čili tady mi to starost nedělá :-)

Textovka s požadavky 060 s 128 MB RAM, to je v klidu, to si pustím ;o))) Jinak s WB umí docela dobře BlitzBasic, Luky v tom dělal pěkný hry (Lukynoid, WB Pacman, WBArmy2, ...).

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 13:45 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10136
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
No ono to běží i snad na 00ce, ale potřebuje to asi 8-10MB Fast Ram :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 17:27 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Hele Mistiku, Princ Jasoň v AmigaPythonu, který jsem udělal... kolik tomu je 5 let? Ten čas letí - jak jsme to rozběhávali na Amize. Ten kód měl něco přes 8 tisíc řádků. Tá hra požadovala na spuštení 11,5 MB RAM. Nevím jak dlouhý bude současný kód, ale řekneme cca 400 - 500 řádků. AmigaPython potřebuje na spuštění 2 MB RAM. Když přesáhneš řekneme 100 rádků v kódu, začne se náročnost na pamět navyšovat a to se zde nebavím o nejakých bajtech. Počítám s tím, že pamětová náročnost bude do 5 MB RAM. Pokud by pamětová náročnost byla do 3 MB RAM, byl bych extrémně spokojen. Pokud se začneme bavit o tom, co stačí AmigaPythonu pro slušnou plynulost, která není pro textovku až tak nutná (opravdu nemám na mysly video na celou obrazovku), tak se dostáváme na výkon něco málo přesahující výkonu Amigy 3000. S timhle výkonem Ti dokážu stmavit text v okně WB, že ten přehod nespozoruješ volným okem ;). To je spíše tedy smutné konstatování, ale já jsem rád, že se pořád pohybuji na výkonostném rozsahu existujíciho reálneho železa a nemusím napsat - k tomu si zapni PC. Pro Python je to dle mne slušný výsledek :jump:

Minimální požadavek na Python by měl být WB 2.04, tedy pokud se nepletu Amiga 500+ , ale já vše testuji pod WB 3.1 a A1200 pod WinUAE.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 18:59 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
A ma vobec zmysel robit nieco na amigu v pythone? Pri tych poziadavkach je to hroza. A to nepocitam ze projekt pythonu na amigu je mrtvy.

p.s. Tie poziadavky su na spustane pythonovych zdrojakou alebo pre skompilovane .pyc subory?

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 19:23 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
No tak AmigaPython neni zas tak mŕtvy projekt, venuje sa mu na svete málo ľudí, vývoj je pomalý. Posledná alfa beta verzia - tak je označená na Aminete je z roku 2010, ale je veľmi nestabilná a ja používam verziu z roku 2004 :mrgreen:. Pokiaľ sa ale pozrieme smerom k OS4 tak Python je jeho súčasťou.

Tak robiť niečo na Amigu v Pythone zmyseľ podla mna má. Pokiaľ je to vec, ktorá ešte nebola urobená, tak je vždy lepšie mať niečo ako nič. Tým može byť napríklad nejaká textová hra, ktorú si može nejaký hráč zahrať alebo napríklad možnosť prekódovat text v UTF-8, čo zvládal program ATEconvert, ale nedokončil som ho z dovodou, ktoré som už uviedol a zatiaľ som si nenašiel čas sa k tomu vrátit, pretože som sa začal hrať čo sa týka programovania s inými vecami.

Tie požiadavky sú na spúštanie pythonových zdrojákou a áno, je to hroza, ktorú celkom dobre zmierňuje fakt, že sa píše rok 2014 a turbokartu má už na Amige dosť ľudí.

EDIT: Ako rozhodne neplánujem rvať do textovky stmievanie písma, keď to dáva až Amiga 3000... ;).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.03.2014, 19:38 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
misticjoe píše:
Ale ty nemusíš zjišťovat rozlišení. Dej default 640x256 a pak jen kotroluj velikost okna, jestli si ho uživatel nezmenšil/nezvětšil.

To děláš přímo pomocí Amosu a jeho příkazu?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz