OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Tvorba hudby + programování v assembleru http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=119&t=3537 |
Stránka 5 z 16 |
Autor: | Lisiak4 [ 15.10.2016, 20:55 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru | ||
|
Autor: | Lisiak4 [ 04.11.2016, 01:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Test stupnice na Kohútiku Jarabém. Editace není ideální, ale celkem v klidu. Nejhorší bude asi zadávaní pauz mezi hraním samplů, uvidí se. Snad na něco jednoduššího by to mohlo být použitelné Již jsem prohodil ta čísla a nejnižší číslo je nejnižší tón. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7toitD9FMes&feature=youtu.be[/youtube] |
Autor: | Lisiak4 [ 13.11.2016, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
No jo spíše jsem teď odhaloval chyby. Nejdříve po dopsaní logiky pro hraní všech 4 kanálů kde ze své absolutní nedbalosti jsem udělal hloupou chybu a já ji hledal 2 hodiny a pak něco lepšího, časovač 8520 se mi postaral o 5 hodin zábavy, když se mi postaral o problémový chod mé rutiny a já tuhle část kódu vůbec nepodezříval a jako jedinec s IQ 60 jsem koukal všude jinde. Rutina mi s použitím téhle části kódu s časovačem fungovala dobře v rámci kratšího cyklu, ale toho dlouhého již ne. Ještě jsem ten problém neodstranil, ale již vím kde konečně je, tak by to již mělo být v pohodě. Asi pro dnešek končím . Ale na Python se pořád ještě neškrábu, tam jsem některé problémy ani nevyřešil a po 3 dnech jsem je odložil na později, kým budu v programování lepší. Byly asi 2 a i to při nějakém používaní knižnice, co mi moc nesedí a asi se k tomu již nedostanu . |
Autor: | Lisiak4 [ 18.11.2016, 00:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Tak po troškách se posouvám dál, chyba s časovačem dle všeho odstraněna. Na 1 kanálu celkem odtestováno a funkční. Opět jsem tedy přidal a aktivoval všechny 4 kanály a vypadá to funkčně taky, ještě někdy více potestuji. Již jsem si myslel, že nový problém, nicméně se ukázalo, že mne dohnal vlastní program. Nejdříve jsem jen v editoru nezapnul další kanály a pak se mi to začalo sekat, že jsem musel restartovat. Bylo to jen v tom, že programu chyběl ještě 1 tón pro poslední kanál, tak to nerozchodil. No nic příště potestuji a pudu dál i když po potestování bych již mohl zkusit něco nasypat i do té nedodělané hudební rutinky ať je větší legrace. Nedokážu zatím pořád zahrát dlouhý tón, tedy při dalším zahrání dalšího tonu (i v době mlčení), se původní tón ztlumí. |
Autor: | Lisiak4 [ 26.11.2016, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Další test. https://www.youtube.com/watch?v=b4gPK9l ... e=youtu.be [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b4gPK9lsr8o&feature=youtu.be[/youtube] |
Autor: | Lisiak4 [ 26.11.2016, 21:06 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru | ||
Po kompilaci a spuštění se systém u hraní "hudby" sekne. Celkově k souboru přibaleno 6 nástrojů z toho 3 jsou použity. A 2 nástroje jsou tam 2 krát (ty samé). Rutina zatím pracuje se 6 nástroji. Celkem by mne zajímalo, jestli je zvuk hraní na real HW čistý. Mne tady emulace někdy škrčí. Za to seknutí Amigy se omlouvám. Po odstavení systému systém i vracím, ještě tam bude něco špatně. Nějaký odvážlivec kterému nebude líto té amči co mu bouchne? Nic nikomu nehodlám platit Já zatím Amigu kvůli tomuhle vybalovat nebudu To tady nebere ani příponu TXT, ani EXE, tak jsem tomu dal příponu ZIP, ale je to exáč! Já to v dopusu pustím i s touhle příponou. A pak restartuji...
|
Autor: | Lisiak4 [ 27.11.2016, 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Teď si to tady chvíli nevšímejte, jdu si psát poznámky a doma bych to stejně nikdy nenašel, mohl bych do kódu, ale tohle mi vyhovuje víc. Budu muset trochu přemýšlet s to je pro mne nejlepší tady. Budu to dělat na víc krát dle chuti, nálady, času. A času teď již nemám moc. Nemusím, když musím něco řešit 2 krát. Ale někdy se musí - obrátit logiku na DMA kanály, obrátit stupnici, jsem zvědav, kolik věcí ještě budu muset obracet. Nesnáším obracení logiky! Klidně to budu popisovat. 25 tónů, 25 je nejvyšší (19 hexa) a useknu tón při hodnotě v časovači 2560 dekadicky (A00 hexadecimálně) 01 - 2900 hexa 19 - A00 hexa 27.11. - 22:48 pauza na neurčito |
Autor: | Lisiak4 [ 30.11.2016, 12:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Délka samplu ve wordech: 3300 (Heaven) 01 - 2900 hexa (10496) 19 - a00 hexa (2560) Délka samplu ve wordech: 2400 (TuneBass) 01 - 1e00 hexa (7680) 19 - 700 hexa (1792) Délka samplu ve wordech: 550 (BassDrum1) 19 - 100 hexa (256) (+- 1/4000 vteřiny?) Na drobné se nehraji, zatím mi stačí provádět v asm věci někdy i "od oka". Vzal jsem záměrně krátký sampl (BassDrum1) a použil jeho nejvyšší frekvenci. Měla by mi stačit práce s časovačem v rámci skoků po 100 hexa. Co bude směr, kterým se uberu (zatím). Na tuhle logiku by měla být rutina vlastně předpřipravena, jen jsem nepočítal že použiju v časovači tak malou hodnotu. Je to z mého pohledu na tem časovač tak trochu prasárna. Ideálnější by bylo použít v časovači větší hodnotu, nejlépe jednu pro zahrání celého samplu v konkrétní frekvenci. Tím bych se ale ubral o možnost do programu zasáhnout v době, kdy mi program stojí na časovači. Pokračuji přístě (30.11. - 19:49) |
Autor: | Lisiak4 [ 01.12.2016, 02:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Aktualizace při použití hodnoty 100 hexa v časovači, měním parametr určující rychlost přehrávaní hudby v nastavení samotné rutiny. Délka samplu ve wordech: 3300 (Heaven) 01 - 8f2 hexa (2290) 19 - 236 hexa (566) Délka samplu ve wordech: 2400 (TuneBass) 01 - 687 hexa (1671) 19 - 19d hexa (413) Délka samplu ve wordech: 550 (BassDrum1) 01 - hexa () 19 - hexa () |
Autor: | Lisiak4 [ 25.12.2016, 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Malá aktualizace - další z mých mnoha všeobecných úvah. Pořád jsem nedokončil část kódu usekávaní samplů ve správný moment, tedy aby mi za samplem který se má hrát nebyl v rámci zvuku "bordel". Pokud jsem na správné cestě co ještě teprve zjistím, tak mám dokončenou podstatnou část logiky. Chtěl jsem použít vzorec, ale pak jsem přišel k závěru, že by jeho použití bylo náročné jak naprogramovat, tak by to bylo náročné v rámci výpočtu, tedy náročnější než samotné doprogramování dané věci. Bylo mi jasné, že tohle budu řešit déle - proto jsem se do toho moc nehrnul, ale již jsem to nemohl dál obcházet. V současné době CIA časovač používám na nejmenší hodnotě, tedy ho nechám napočítat do logické jedničky, čím se snažím udělat samotný kód co nejrychlejší pro změny, které by v něm mohli nastat. Pokud je informace z jedné polské knihy správná tak pokud dáme časovač napočítat do 2000 hexa, tedy do 8192 v desítkové soustavě jedná se o zpomalení 1/100 vteřiny. Tak v současné době používám v rámci časovače raději slovem: jednu osmtisícstodevadesátdvoutinu z jedné setiny vteřiny. To se mi zdá být šíleně malý čas. Přes to vše mi má hudební rutina umožňuje použít i menší zpomalení, jen nevím jak bych jej docílil bez samotného časovače. Aby bylo jasno, v celkovém součtu používám větší zpomalení. Ještě se musí napočítat i čas vykonání samotného kódu. Při zahraní 1 samplu na nejnižším tónu časovač celkem pouze 35 krát napočítá do logické jedničky a to je dle mne sakra málo. A číslo 35 bude ještě menší zahraním vyššího tónu a taky provedením případně nového kódu. Pokud někdo máte nápad, jak zpomalit program na menší čas, než mi umožnuje napočítání časovače do logické jedničky a to třeba na 1/2 nebo 1/4 tohohle času dejte vědět. Dnes ráno v 6 hodin se mi povedlo nalézt v mém programu zatím nejdéle hledanou chybu v rámci asm, kterou jsem hledal v rozsahu 15 až 20 hodin a hledal jsem to na tři krát. V současné době mi již nebrání nic k zjištění toho, jestli to, co jsem doprogramoval pro správné ztlumení samplu ve správný čas bude dostačující, nebo tomu v rámci programu budu muset ještě něco přidat, pokud to vůbec budu umět, ale to až příště. EDIT: Teď mne napadlo, že zpomalení, které by bylo kratší než CIA časovač napočítá do logické jedničky budu muset vyzkoušet přímo v kódu a ne mimo něj jak jsem to udělal... . |
Autor: | Lisiak4 [ 25.12.2016, 19:14 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru | ||
Takový pořádek kdyby jsem měl i doma...
|
Autor: | Lisiak4 [ 25.12.2016, 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Lisiak4 píše: V současné době mi již nebrání nic k zjištění toho, jestli to, co jsem doprogramoval pro správné ztlumení samplu ve správný čas bude dostačující, nebo tomu v rámci programu budu muset ještě něco přidat, pokud to vůbec budu umět, ale to až příště. Tak to uhýbá a clekem o hodně . U jednoho samplu je to 35 opakovaní a u druhého samplu 22 opakovaní v rámci stejné frekvence aby se zahrál sampl správně tak jak chci. 1. sampl má 3300 wordů 2. sampl má 2000 wordů Tedy aby jsem docílil u 2. samplu jeho ztlumení při 35 opakovaní, uměle bych mu měl počet wordů ještě snížit . |
Autor: | Lisiak4 [ 25.12.2016, 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Viz výše, asi jsem našel celkem dobrý způsob korekce. Je to dobře vidět z předešlého příspěvku. Ověřil jsem si to na 3 samplu, který má 2400 wordů a byla odchilka pouze v jednom jediném opakování, to ale není problém o tak malý čas useknout dříve i ostatní sample na té samé frekvenci. Ještě se nechci předčasně radovat ale vypadá to ze začátku alespoň slibně! A kdo mi napíše jakou korekci je třeba udělat |
Autor: | Lisiak4 [ 29.12.2016, 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Obi: v ten den jsem ještě přišel na 1 chybu v mé rutině zavedenou doprogramovávaním samotné rutiny a tedy měření byla chybná. Tak za 2 hodiny se mi ji podařilo najít - další z mnoha hloupých chyb. Nedalo mi to a vrhl jsem se opět na zjišťování toho, co musím udělat proto, aby se mi sample o různé délce a stejné frekvence ztlumovali ve správní čas. 3 hodiny jsem dělal různé zbytečně složité kombinace metodou pokus-omyl. Pak jsem to smazal a šel jsem na to jednoduše a pak přišel na něco co bude asi správně a u nejnižší frekvence jsem měl přímo učebnicové čísla. 1. měření byla odchylka 2048 opakování a při druhém měření 1024 opakování. Třetí jsem již neprovedl, ale asi tam bude odchylka 0. Tedy při nejnižší frekvenci by byl sampl o různé délce ztlumen s přesností na 1 byte/word. Snad se nepletu a tohle bude to správné řešení i pro ostatní frekvence jen s malou změnou. Nedokázal jsem s těmahle hrátkami s programováním skončit dříve než před 4 hodinou ranní a já si dal na spánek 90 minut. I tak jsem do práce zaspal a přišel o 30 minut později - to programování mne jednou zabije . PS: Jak jsem psal o tom počtu možných zásahů mimo hudební rutinu (do možné budoucnosti). Uváděl jsem nízká čísla a byla chybná. Zásah do programu při běhu rutiny můžu udělat minimálně po každém wordu, tedy pokud má sampl 5000 wordů, tak minimálně 5000 krát. Samozřejmě pak jde o to co utáhne procesor. |
Stránka 5 z 16 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |