OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

HVDOSdev2019!

Právě je 20 zář 2019, 14:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 srp 2016, 19:33 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
1,2 a 4 sample hrající naráz. Zatím pořád nemám uděláno nastavení hrajících kanálů pomocí DMA, tedy výběr hrajících kanálů dělám pomocí ztlumení hlasitosti na 0 :)

https://www.youtube.com/watch?v=uJ9iHCY ... e=youtu.be
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uJ9iHCYseXI&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2016, 05:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
peroxid píše:
zlozitejsia soft syntéza je aj pomerne narocna na vykon CPU. v real-time moze byt dost problem. este by bolo riesenim vypocitat si vlastne sample syntézou na zaciatku - pri starte programu a potom s tymi samplami pracovat uz ako so standardnymi samplami. ;-)
Pozerám sa na 1 príklad pre alokáciu pamate, predpokladám, že kvoli tomu mi obraz v programe preblikuje. Shodou okolností je ten príklad tiež pre tvorbu zvuku. V príklade je do pamate daných 8 bitov. Na najzákladnejšiu sínusovku ti ale stačia 2 bity. Dal som si ich do pamate a zahral ako sampl. To bude asi tá 1 bitová hudba :). Na Amige by ti stačili len tieto 2 bity. Ich frekvenciu a hlasitosť možeš nastavovať pomocou registrov. Ťažké retro! :)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2016, 07:37 
Offline
Radil

Registrován: 07 kvě 2014, 10:29
Příspěvky: 489
Has thanked: 11 times
Been thanked: 33 times
Lisiak4 píše:
peroxid píše:
zlozitejsia soft syntéza je aj pomerne narocna na vykon CPU. v real-time moze byt dost problem. este by bolo riesenim vypocitat si vlastne sample syntézou na zaciatku - pri starte programu a potom s tymi samplami pracovat uz ako so standardnymi samplami. ;-)
Pozerám sa na 1 príklad pre alokáciu pamate, predpokladám, že kvoli tomu mi obraz v programe preblikuje. Shodou okolností je ten príklad tiež pre tvorbu zvuku. V príklade je do pamate daných 8 bitov. Na najzákladnejšiu sínusovku ti ale stačia 2 bity. Dal som si ich do pamate a zahral ako sampl. To bude asi tá 1 bitová hudba :). Na Amige by ti stačili len tieto 2 bity. Ich frekvenciu a hlasitosť možeš nastavovať pomocou registrov. Ťažké retro! :)

no. 2 bity dlzka moze byt tak akurat square (stvorcovy, resp. obdlznikovy) signal. 10 alebo 01. to neni sinus.
ale je to uz v podstate square signal softsynth. cez register hlasitosti mozes urobit aj aplitudovu obalku - t.j. ci to bude perkusivny zvuk alebo plocha

1bitova (rozlisenim) samplovana hudba sa tiez pouzivala - napr. na pipaku, ktory je 1bitovy.
potrebujes urobit rutinu na prevod napr. z 8bit hodnot na 1bit s PWM teda s modulaciou sirky pulzu, cim sa daju vyludit rozne frekvencie.


Naposledy upravil peroxid dne 08 srp 2016, 09:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2016, 09:02 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
Ano štvorcový, zle som sa vyjadril. OK, 1 bitová hudba sá dá robiť ľahko. Zostávam u povodného konceptu samplov, to boli len také úvahy. Trochu som sa s tým teraz pohral a skúsil som rýchlo meniť hlasitosť v 1 frekvencii. Nedopracoval som sa k uspokojivému výsledku a dávam zatiaľ bokom na úkor povodnému zámeru :).

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2016, 09:06 
Offline
Radil

Registrován: 07 kvě 2014, 10:29
Příspěvky: 489
Has thanked: 11 times
Been thanked: 33 times
Lisiak4 píše:
Ano štvorcový, zle som sa vyjadril. OK, 1 bitová hudba sá dá robiť ľahko. Zostávam u povodného konceptu samplov, to boli len také úvahy. Trochu som sa s tým teraz pohral a skúsil som rýchlo meniť hlasitosť v 1 frekvencii. Nedopracoval som sa k uspokojivému výsledku a dávam zatiaľ bokom na úkor povodnému zámeru :).


oki ;-) hlasitostou sa da bud v podstate rozsirit bitove rozsirenie (na 14 bit) alebo urobit aj zvukova amplitudova obalka
tak sa snaz dalej ;-) drzim palce


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2016, 14:04 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
Lisiak4 píše:
Pozerám sa na 1 príklad pre alokáciu pamate, predpokladám, že kvoli tomu mi obraz v programe preblikuje.
To problikování obrazu při hrání samplů bylo tím vypínaním DMA kanálú pro sample po každém jeho zahrání kurwa. To není problém, důležíté je to vědět :).

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2016, 19:01 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:32
Příspěvky: 374
Bydliště: Kladno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 76 times
Vypnutí DMA pro zvuk nemá vliv na DMA videa. Pokud ano, vypínáš videoDMA (omylem).

_________________
>> Amiga 1200, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2016, 19:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
zap: move.w #$820f,$dff096
vyp: move.w #$020f,$dff096

Pouštím to tedy na emulaci.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2016, 19:41 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
Sakra,9.bit - hlavní povolení DMA, pokud je na 0, tak to nedělá. Já toho programátora, co napsal že přes hlavní povolení DMA se dostanu na další DMA kanále nemám rád! :)

Tak asi tohle byla chyba... .

Díky za navedení!

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 srp 2016, 08:12 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22 kvě 2013, 21:14
Příspěvky: 2253
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 248 times
Been thanked: 427 times
Lisiak4 píše:
1 bitová hudba sá dá robiť ľahko.
Ako ktora :) Skus urobit napriklad nejaku jednobitovu 16-kanalovku, nieco ako toto: http://busy.speccy.cz/tmp/zx16mono.mp3 :poke: ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 srp 2016, 08:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
Ne ne ne, ja sa s Tebou prieť nebudem, až taký blbec som neni :mrblue:

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 říj 2016, 16:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 09:15
Příspěvky: 1718
Bydliště: Brno
Has thanked: 423 times
Been thanked: 138 times
Zeptám se jednoduše, jak moc je využitelná změna rychlosti hraní hudby v rámci jednoho nastavení, tedy změna rychlosti v rámci 4 neměnných samplů, hlasitosti, počtu samplů, které budou hrát? Bude se moci měnit frakvence samplů a taky konkrétní sampl bude možné samozřejmě ztlumit. Mám v programu jednoduše 2 hlavní smyčky. V první se mění všechna nastavení a pak se hraje. V té druhé se mění pouze frekvence samplů a sample se můžou ztlumovat. No a změnu hraní rychlosti samplů dám buď do jedné, nebo do druhé smyčky. Chci držet délku editace hudby přímo v editoru co nejvíce na uzdě, tak by byla změna rychlosti v rámci jednoho úseku hudby na každém začátku různeho úseku v případě, že by se změna zadávala v kratší programové smyčce, čím bych editaci 1 úseku prodložil až o 2 byte ( :lol: ) anebo bych samotnou změnu rychlosti hraní hudby provedl až při provedení dalších změn.

Tedy ještě jednou, má vůbec v rámci hudby měnit její rychlost dostatečné využití, aniž bych si měl možnost třeba načíst jiný sampl? Osobně si myslím, že nemá, ale tím že jsme žádnou hudbu nesložil se můžu plést. Z mého pohledu tedy se přikláním změnu rychlosti hraní hudby provést v delší programové smyčce, tedy provést ji s možností změnit další nastavení jako načíst jiný sampl a tak.

Doufám, že jsem se zeptal dostatečně jednoduše :lol:. Opět jsem to určitě domotal po svém... :lol:

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2016, 09:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 20:26
Příspěvky: 2456
Has thanked: 94 times
Been thanked: 362 times
Lisiak4 píše:
...až taký blbec som neni :mrblue:

Čistě z lingvistického hlediska - tohle je který slovenský dialekt?

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2016, 09:51 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 23:48
Příspěvky: 8151
Bydliště: Praha
Has thanked: 1129 times
Been thanked: 972 times
Tak Brno patří mezi takzvaná duální předměstí - Bratislavy a Vídně. Čili bych to hádal na nějaký západoslovenský dialekt říznutý němčinou :-)

_________________
"...they never believe me. They don't even believe me about you... You believe me, don't you, Abigail?"
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2016, 10:06 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2014, 18:29
Příspěvky: 1125
Bydliště: Milovice
Has thanked: 8 times
Been thanked: 174 times
Jiiira píše:
Lisiak4 píše:
...až taký blbec som neni :mrblue:

Čistě z lingvistického hlediska - tohle je který slovenský dialekt?


"Až taký blbec som neni" je z čisto lingvistického hľadiska negácia možno dvojitá, ale keď to rozoberieš "Niesom až taký blbec" - prvá negácia a ak to napíšeš "som neni" - druhá negácia / pretože to môže napísať takto len blbec" ale na slovensku takto ľudia hovoria a dokonca mojej žene sa toto páči viac ako spisovná slovenčina a/alebo stredoslovenská a bratislavská slovenčina.

Tento rozbor nebol samozrejme útok na Lišiakovú slovenčinu ale stretol som sa stým už dávno a pre moje uši to je ako zvuk cirkulárky. :poke:

_________________
Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz