OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Tvorba hudby + programování v assembleru http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=119&t=3537 |
Stránka 9 z 16 |
Autor: | Lisiak4 [ 08.11.2018, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Tak 3.kanal snad ode dneska komplet funkcni jiz i s efektem vibrato. Jiz se tesim az budu opet prolezat tech 10,5 tisic samplu a hledat ten spravny na solo. Samozrejme dam do hry i ten od PGho co je na tom poslednim videu. Jsem nazhaveny! |
Autor: | Lisiak4 [ 09.11.2018, 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
https://m.youtube.com/watch?v=HVv3VLqtkqw |
Autor: | Lisiak4 [ 21.11.2018, 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Další postup prací https://m.youtube.com/watch?v=e2bEo2WRMwg |
Autor: | PG [ 22.11.2018, 00:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Odkaz mi nefunguje. |
Autor: | Lisiak4 [ 22.11.2018, 15:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Odkaz jiz funguje. Dnes jsem drobatko optimalizoval muj vcerejsi kod a spravil snad jiz posledni chybu v ramci fungovani efektu vibrato. Chybu je slyset lepe ve vyssich tonech, co je treba dalsi jiz preeditovany pattern |
Autor: | Lisiak4 [ 06.01.2020, 23:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Ahoj, s asm na Amize se pořád hraju a zatím rozhodně nějak zásadně nepolevuji V rámci mé hudební rutiny jsem v poslední době řešil hraní sólového nástroje. Zanášela sa mi mi do něj vysoká frekvence. Byl jsem na to upozorněn (od PGho). V současné verzi používám na sólo 7 samplů, které střídám při hraní skladby dle potřeby. Jde o to, že je třeba sampl ve skladbě hrát dostatečnou rychlostí. Viz tabulka je sampl 96 v 1.oktávě posunutý o oktávu níže vůči originálu. Aby jsem dosáhl dostatečné rychlosti hraju každý tón samplu 96 o 2 oktávy výše (čím vyšší tón, tím rychleji se sampl hraje). Na zahrání tónu A1 a A1# nemůžu použít sampl 96. Hraje se moc rychle a sampl se již nehraje bezchybně. Tyhle tóny hraju pomocí G1#, tedy vlastně o 2 oktávy výše a to je G3#. Pomocí G3# zahraju za použití 2 samostatných samplu (97,98) určených pouze pro tyhle 2 tóny ve skutečnosti A1 a A1#. Pak mám sampl 99, který není v rámci vzorku posunutý o oktávu níže. Je tedy frekvenčně na své původní hodnotě. Tento sampl nicméně hraju o 1 oktávu výše. Sampl 96 jsem hrál výše o 2 oktávy. Sample 9a a 9b jsou samostatné a fungují stejně jako sample 97 a 98. Mám je přesamplované v Protrackeru, aby mi hráli vyšší tóny nižší rychlostí. Ve skladbě Atari Goes On! se tón H2 nehraje a tak používám samostatný sampl přesamplovaný Protrackerem a hraju C3 pomocí nejvyšší možné rychlosti tónem G2#. Sample 9a,9b a 9c již o oktávu výše nehraju. Snad jsem to napsal srozumitelně . Ještě skusím zjemnit vibrato a dát hlasitost sólového nástroje nahoru. Amiga má pro mne v současné době rozsah 4 oktáv (0-3). 4.oktávu mám sice nadefinovanou, ale tón samplu se v ní již nezvyšuje. Sólový nástroj je po zvukové stránce chiptune. Původně jsem hrál již i pouze 1 sínusovku. Nicméně u jednoho přesamplování jsem měl délku samplu 1 sínusovky v nepárném počtu bajtů a s tím si Amiga neporadí. Tak jsem použil sínusovek v každém samplu více. Po zvukové stránce je hraní nástroje z tak 98 procent shodné jako by jsem ho hrál pouze s 1 sínusovkou. No a v odkazu je tohle vše v "pohybu" Kód: 0.oktáva 1.oktáva 2.oktáva 3.oktáva 4.oktáva 01 1712 C0 0d(96) 856 C1 19(99) 428 C2 25(9c) 214 C3 31 107 C4 02 1616 C0# 0e(96) 808 C1# 1a(99) 404 C2# 26 202 C3# 32 101 C4# 03 1525 D0 0f(96) 762 D1 1b(99) 381 D2 27 190 D3 33 95 D4 04 1440 D0# 10(96) 720 D1# 1c(99) 360 D2# 28 180 D3# 34 90 D4# 05 1357 E0 11(96) 678 E1 1d(99) 339 E2 29 170 E3 35 85 E4 06 1281 F0 12(96) 640 F1 1e(99) 320 F2 2a 160 F3 36 80 F4 07 1209 F0# 13(96) 604 F1# 1f(99) 302 F2# 2b 151 F3# 37 76 F4# 08 1141 G0 14(96) 570 G1 20(99) 285 G2 2c 143 G3 38 71 G4 09 1077 G0# 15(96) 538 G1# 21(99) 269 G2# 2d 135 G3# 39 67 G4# 0a 1017 A0 16(97cA) 508 A1 22(9acA) 254 A2 2e 127 A3 3a 64 A4 0b 961 A0# 17(98cAm)480 A1# 23(9bcAm)240 A2# 2f 120 A3# 3b 60 A4# 0c 907 H0 18(99) 453 H1 24(-----)226 H2 30 113 H3 3c 57 H4 https://www.youtube.com/watch?v=VY8wtko ... Adth4OAd6k |
Autor: | misticjoe [ 07.01.2020, 01:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
To se mi líbí, o tom žádná. Ale když už to dělaš v ASM, tak proč se omezuješ jen na 4 kanály? A na úpravu samplů je lepší WavoSaur na PC, pokud necheš bejt nutně "amiga-only" Doladit pak ty samply můžeš v OpenMPT. |
Autor: | Lisiak4 [ 07.01.2020, 22:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Jsem rád, že vůbec hraju samotné 4 kanály. V rámci 8 bitových počítačů se mi i tak více líbí 4 kanálová hudba vůči té 8mi kanálové (v 92.roce by to u mne asi bylo jinak). Je to pro mne více retro. Možná začnu uvolňovat 1 kanál na hraní posledního nástroje stejně jako je to u Atari verze. Na to ale budu muset upravit mou hudební rutinu. |
Autor: | Lisiak4 [ 07.01.2020, 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Zdvojený příspěvek |
Autor: | Lisiak4 [ 10.01.2020, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Snížené vibrato, hlasitost nechávám původní, již i 105 procent bylo dle mne hodně. https://youtu.be/M5OALRphArs |
Autor: | Lisiak4 [ 21.01.2020, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Skupina: CD (Lisiak4, PG) K mé hudební rutině, pro uživatele nepodstatné, pro mne užitečný krok. Sólový nástroj místo 7 samplů teď používá sample 4. Šlo by to dát i na 3, to by již ale šlo na úkor neprehlednosti. Současné vibrato pro sólový nástroj (+=1 byte): Kód: ++++++ ++ ++ + + ++++++++ ++ ++++ + +++ + + ++ ++ ++++++ EXE CD beta 21012020 zkraceno o 2 patterny (snad Amiga 500 a lepší, testováno A1200, 4 MB FAST RAM): Příloha: YouTube: https://youtu.be/n6Ddkp3dqwo |
Autor: | Lisiak4 [ 01.02.2020, 13:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Jak jsem mel streda, ctvrtek volno, vrhnul jsem se na cast kodu, ktera pracuje velice rychle s prepinanim samplu po sobe pro na buzeni dojmu hrani 2 samplu v jednom momentu, jeste neni hotovo, ale v zaveru mi to zacalo fungovat. Kod jsem si dovolil dat moc daleko od kodu co mi synchronizuje rychlost.Az 25 radku daleko,to byl kod pro vibrato.Tak snad to vibratu nebude vadit, musel jsem vypnout, ze 2 volnych dnu 24 hodin na asm. Ale mam radost, ze jsem na to preci jen prisel, chybu v kodu jsem nedokazal odhalit a bezchybnost kodu se pak i prokazala |
Autor: | Lisiak4 [ 12.03.2020, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Uvolnění 1 kanálu pro poslední nástroj (2. softvérový zásah do hudebního formátu po vibratu). Zatím první 2 patterny, kde se vše hraje v jednom kanálu. Aby jsem usetřil přenos 1 informace, přesouvám 1. kanál na 4. kanál. Další 2 kanále taky přesunuji, dle toho, jak jsem uznal za vhodné aby to vše dohromady hrálo. Kód: mix bas solo arpeggio (původní) L R R L solo ------ arpeggio mix (nové) https://youtu.be/0OVVbssFSZw |
Autor: | Lisiak4 [ 07.04.2020, 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba hudby + programování v assembleru |
Efekt arpeggio jiz v soucasne dobe pouziva taky jemne casovani. Predtim jsem tony arpeggia menil primo v nejkratsim moznem casovem useku samotneho formatu. Jemne casovani mi do tohohle useku zasahuje jeste 10 krat. Ted se jiz pouzivaji 4 tony, predtim jsem pouzival 2 zakladni. Vcera jsem ladil nejlepsi variantu, tedy rychlost hráni vibrata, Zvysil jsem frekvenci z kazde 10 doby na 8mou. V jednom momentu hrani tonu touhle rychlosti protocim vsechny 4 tony arpeggia 2 krat. Pokud se nepletu tak na 8 bit Atari v originalu PG tyhle 4 tony protoci 4 krat. Jak jsem tohle programoval, nasekal jsem si tam dost chyb. Posledne jsem resil ani ne tak chybu, ale musel jsem na neco prijit. Musel jsem si pro arpeggio vyclenit jinou promennou pro definici vysky tonu, aby se mi do efektu arpeggia nezanaseli tony ktere tam nepatri a maji hrat jinde. Nejdrive jsem mel zato, ze musim spresnit praci s DMA kanaly . Ted se pokusim doprogramovat do arpeggia jeste praci s hlasitosti, ktera se pocas jeho hrani bude menit. OT - Lišákové běhání: vcera jak jsem si sel zabehat do lesa, asi tak 200-300 metru ode mne hned vedle lesni cesty, ktere jsem mel bezet lezel divocak. Jako kdyby tu cestu hlidal . Otocil jsem to a usek obesel s distancem asi 500 metru. No jo je duben, maji male a jsou i v oblastech kde se jinak moc nevyskytuji. Vetsinou vic jak 4 km od obydli. Tenhle byl pouze kilometr. Ta svine mi zmenila trasu myho behu, jak startu, tak i meho navratu. |
Stránka 9 z 16 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |