OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zde me bt odkaz na vai retro prty

Právě je 04.12.2020, 04:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 01:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Lisiak4 píše:
Nedalo mi to, rucne mereni, minuty, vteriny, setiny.
Delka nove skladby original, 2 mereni
2 23 80
2 23 79

Moje rutina to zahraje za, 2 mereni
2 24 93
2 25 03

O 1 uroven rychlejsi moje rutina
2 19 34

Tedy blizsi cas je rozdilny o neco malo pres 1 vterinu na celou skladbu. Dle mne je to OK. Muzu zjemnit casovani. bylo by to narocnejsi na vykon, casovac by pouzival misto 4 bitu o jeden vice, tedy 5. Prostor na to mam. Ale kazdy kdo programuje v asm musi uznat ze 4 bity se k sobe hodi vice :D.


A jeste nemam predstavu o kolik se to natahne pri plnem zatizeny vsech 4 kanalu. Nebude to asi moc. Tipuji +-1 vterina. Skladbu AGO zahraji s vetsi presnosti v ramci času cele skladby.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2020, 18:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Dnes nalezena chyba. Neprenasi se mi 1 nejvyssi 6.bit urceny pro frekvenci. Tak jsem zvedav co to opět bude :). Samozřejmě chyba zanesena použitím nove "předsekvence".

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2020, 07:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Tak vcera jsem chybu nasel. Spise jsem se jen poucil jak funguje instrukce asr (automatic shift right). Mel jsem zato, ze kdyz zarotuji o 2 bity doprava, na dvou nejvyssich bitech budu mit nulu. Ale dava to tam jedničku, kdyz rotuji v rozsahu jednoho bytu, tedy asr.b. Az kdyz pouziju rotaci stejneho cisla v rozsahu wordu, tedy asr.w se mi do nejvyssich bitu pridava nula. Asi ty 2 funkce v 1 byte prohodim, at si porad vystacim pouze s jednou dalsi instrukci pro smazani 2 bitu a nemusim rotovat. U 2 bitu pouzitych pro neco jineho rotaci pouzit nemusim.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2020, 08:08 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 254
Has thanked: 15 times
Been thanked: 64 times
ASR (arithmetic shift right) zachováva znamienkový bit. Ty asi potrebuješ LSR (logical shift right), ktorý ti tam vsúva nulu.
Píšeš o rotácii, ale na to sú zas iné inštrukcie (ROR a ROXR).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2020, 09:47 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Super, opravené, díky :)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.08.2020, 15:53 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Je hotova 1.verze meneni rychlosti hrani skladby ("za běhu")

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.10.2020, 15:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Zvýšil jsem prioritu u měnění rychlosti hraní skladby za běhu ze stavu nedůležitá na důležitá. Vidím to zatím jako rozumný kompromis mezi co nejmenším zatížením procesoru a přesností časování v samotné rutině. Asi 2 min 30 s skladbu bych měl dokázat zahrát s 3 vteřinovým rozestupem. Tedy maximálně o 1,5 vteřiny rychleji, nebo pomaleji vůči originálu. Za jistých okolností, které asi nebudou nutné bych měl dokázat zvýšit přesnost na +- 1,5 s vůči původním 3 s. Dokončil jsem to včera večer a vycházím zatím z předpokladů. Tedy netestováno. Mám v rutině 3 predsekvence. Tu hlavní mám upravenou pro změnu rychlosti, doplnění do zbylých 2 je brnkačka. Jednu jsem upravil (původní kód pro změnu rychlosti), do druhé kdykoliv doplním, jsou to 3 řádky kódu, takže na to peču do kým to nebudu potřebovat. Jsou tam důležitější věci a pevně věřím, že můj hudební formát tímto dostává závěrečnou podobu alespoň na pár skladeb.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.10.2020, 12:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Hledal jsem chybu, ale možná jen ducha. Chyba odstraněna a možná ani ne odstraněna, ani nebyla. Nebo možná odstraněna mým drobným přeprogramováním. Hodně faktorů a stav je, že jsem si opět není vědom nějaké chyby. Ještě pořád důkladně netestováno. 100 procentně vím jen příčinu. Neztlumoval jsem sampl, čím se mi nechytala frekvence samplu dalšího. Bavím se zde o dodatečném softvérovém vstupování do mého formátu, tedy o velice krátkých časech. Nicméně i tuhle možnost jsem testoval a v čase testování ztlumení samplu nepomáhalo. Pomohlo až po čase = hledání ducha.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.10.2020, 12:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Pokusím se nějak pořešit práci hudební rutiny, když budu chtít zahrát 2 a více skladeb. Přibalení rutiny ke každé skladbě je posledním řešením. Možná se pokusím s tímhle vyřešit i hraní skladeb ve správný čas v konkrétních lokacích v jakémkoliv dalším programu / hře. To bych ale měl dle všeho použít dosud nepoužitý zásobník. Tedy se s prací zásobníku lépe seznámit.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.10.2020, 11:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Ale jo, já to co jsem napsal na FB dám i sem :)
Cituji se a chyby v přepočtech povoleny :)
....
Včera jsem ohledem mé rutiny probíral všechny možnosti s počtem samplů kolik mužů hrát v 1 skladbě. Je tam strašně moc možností. Mám v rutině speciální predsekvenci která má více funkcí s nahráním samplu. Teď pracuje s 18 samply a z toho s 10 speciálně a z toho 7+3 se dvěma různými funkcemi. Tedy 8 samplů nahraji standardně. z těch 8 samplů to dokážu zvednout na 16, tedy 26 samplů dohromady. V tomhle stavu jsem schopen měnit 4 sample ve 4 kanálech v jeden moment. Pokud omezím a budu moci měnit 3 sample najednou pořád ve 4 kanálech, dokážu zvednout počet všech samplů z 26 až na zbytečných 78. Pokud by jsem potřeboval více jak 26 samplů bez omezeni, tedy měnit najednou 4 sample, musel by jsem si pomoci další drobnou predsekvenci. To můžu. Rozhodoval jsem se jestli měnění samplů pro více skladeb budu provádět po 16 nebo 32. V rámci adresace potřebují na 1 sampl 1 Long, tedy 4 bajty. 32 samplů na 1 skladbu je přesně 1KB + sample samotné. V rámci všech skutečnosti budu pracovat se 32 samply na 1 skladbu. Původní koncept měl možnost pracovat se 128 skladbami. Druhá nejbližší o třídu nižší varianta skočí na 8 skladeb na 1 rutinu. Dnes jsem si to uvědomil a nižší variantu jsem vybral. Přejít na vyšší variantu je věci 1 nebo 2 instrukcí které teď ušetřím. A to je definice vesmírného pirátství :D

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.11.2020, 10:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
Dokončeno měnění samplů i pro více skladeb. Zatím nějak výrazně netestováno. Již chybí pouze práce s patterny, nicméně teď se pokusím zaměřit na předělání 2.skladby a asi taky postupné přepsání 1.skladby.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.11.2020, 12:46 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1856
Bydliště: Brno
Has thanked: 482 times
Been thanked: 162 times
V nové 2.skladbe mám prvních 5.patternu z 28. Přidal jsem možnost efektu vibratta do 3.kanalu. Současný stav možnosti hraní rutiny. 1.kanal vibrato,2.kanal bez efektu,3.kanal vibrato a arpeggio,4.kanal pracuje s jemným časováním v rámci práce se samply. Všechny kanály dokáží hrát i bez efektu. V současné době hrají 4 nástroje, každý v jednom kanály. Od dneška mám sólový nástroj, ale možná ho ještě vyměním. Zaměřil jsem se na 3.kanal. Byl asi 4 instrukcemi na různých místech přizpůsoben pro arpeggio, tak jsem si zpětné ověřil nutnost tuhle úpravu nemít aktivní při vynechání hraní efektu arpeggia. Úprava dana do poznámky v rámci kódu ASM s tím, že pro arpeggio asi bude potřebná. A taky jsem třeba v hudebním programu OctaMED na Amize poprvé použil editaci samplu s funkci BOOST, kdy jsem si sampl mírně přiohnul aby zněl pro daný účel lépe :) Rychlost hraní 2.skladby ještě není finální. V mé rutině ji zatím hraji konstantní rychlosti 8, kde 1 je nejrychlejší na objem dat 3 longy na řádek v rámci jakéhokoliv trackeru, co je přibližně 0,75 KB na pattern. Skladbu Atari goes on hraju na 4 longy co je přibližně 1 KB na pattern. Tam možná přejdu na 2 longy, tedy 0,5 KB na pattern. Přibližná velikost 1 patternu ve formátu MOD je 1 KB na pattern. Údaje jsou samozřejmě orientační dle situace... . Tedy pokud se chceme držet v rozsahu 1 byte na 1 kanál při 4 kanálové hudbě je minimální přibližná velikost 1 patternu 0,25 KB. Ale to by se v mé rutině všechny speciální nastavení museli vykonávat na jednom místě, to je možný, ale pro rovnoměrnější zatížení je lepší alespoň 0,5 KB na pattern. Pro velikost patternu méně než 0,25 KB se musí sahnout v rámci formátu po logice na úrovni bitů v rámci hrajících kanálů, co má za následek ještě většího zatížení procesoru.

A to je definice vesmírného pirátství! :lol:

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz