OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

fraktály
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=118&t=6487
Stránka 12

Autor:  computerasylum [ 09.07.2018, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  fraktály

zkoušeli jste vygenerovat fraktály pomocí historických počítačů? Jaký program jste použili? Případně máte vlastní program?

Příloha:
frc.jpg
frc.jpg [ 120.26 KiB | Zobrazeno 16737 krát ]

Autor:  Jiiira [ 09.07.2018, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Já to zkoušel v době, kdy ty počítače ještě nebyly historické... 8-)
Vyšel na to program ve VTM myslím... nebo v Elektronice?

Autor:  Shony [ 09.07.2018, 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

VTM určite bol tam obecný algoritmus a niečo myslím pre A8.

Autor:  berk [ 09.07.2018, 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Něco málo je tady:

https://twitter.com/8bitfractals

Autor:  krupkaj [ 09.07.2018, 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

pamatuju si na Mandelbrota ve VTM pro 8bit Atari v Basicu. Kreslilo to pekne dlouho

Autor:  vanthomas [ 09.07.2018, 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Tak dlouho jako tenhle rekordman asi ne :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EoZ5WE2k3vA[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=EoZ5WE2k3vA

Ještě jsem tím trápil BBC, tam to netrvalo ani hodinu...
Příloha:
bbc_mandel.jpg
bbc_mandel.jpg [ 61.23 KiB | Zobrazeno 16670 krát ]

Autor:  Jiiira [ 10.07.2018, 04:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Ve VTM myslím bylo (i) něco pro PMD85... Tenkrát jsem se ten basic snažil upravit pro spuštění na Spectru, ale - jako naprostý začátečník - jsem neuspěl...

Autor:  PotPalo [ 10.07.2018, 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Fraktály v BASICu určite nie, to je tak pre masochistov. V assembleri na Spectru to má za 10 sekúnd vypočítanú celú obrazovku.

Autor:  Busy [ 10.07.2018, 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Vzhladom na to ze ZX basic v pohode zvlada 50 FPS animaciu (vid Cowina demo) alebo rozne ine sialene "psie kusy" (vid Balik demo), nebojim sa tvrdit, ze by som vedel v tomto basicu zaplnit fraktalom celu obrazovku (PAPER) do pol sekundy :poke: :)

Ale nazad k teme. Na fraktaly (mandelbroty a pod.) su zo starych osembitov najlepsie PP01 a IQ151 (s rozsirujucim grafickym modulom), pretoze tie maju plnu farebnu grafiku kde kazdy pixel moze mat svoju vlastnu farbu nezavisle od okolitych pixelov. A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case.

Autor:  vanthomas [ 10.07.2018, 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Busy píše:
Ale nazad k teme. Na fraktaly (mandelbroty a pod.) su zo starych osembitov najlepsie PP01 a IQ151 (s rozsirujucim grafickym modulom), pretoze tie maju plnu farebnu grafiku kde kazdy pixel moze mat svoju vlastnu farbu nezavisle od okolitych pixelov. A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case.

IQ151 ma modul pro barevnou grafiku? Sice se o nem uvazovalo, ale pokud vim, nikdy nevzniknul... (grafik ma 512x256 cernobile)
Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic...

Autor:  Busy [ 10.07.2018, 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

vanthomas píše:
IQ151 ma modul pro barevnou grafiku? Sice se o nem uvazovalo, ale pokud vim, nikdy nevzniknul... (grafik ma 512x256 cernobile)
Ano, bol navrhnuty modul ktory daval 256x256 plnu farebnu grafiku (co bod to samostatna farba) ale mas pravdu, k jeho vyrobe nedoslo. Co by sa dnes dalo napravit :)
vanthomas píše:
Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic...
160 mi pride trosku malo. To malo obdlznikove body ako C64 v multicolor rezime ?

Inak PP01 realne ma plnu farebnu grafiku v rozliseni 256x256, body su male a stvorcove, ako na ZX alebo C64 v hires rezime. A ja sa chystam sa s tym trosku pohrat ;)

Autor:  vanthomas [ 10.07.2018, 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Busy píše:
vanthomas píše:
Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic...
160 mi pride trosku malo. To malo obdlznikove body ako C64 v multicolor rezime ?

Ono to tech grafickych a textovych rezimu ma docela dost :) - http://beebwiki.mdfs.net/MODE Kazdopadne zadne atributy.
Obdelniky to, v nekterych jsou, ale nemam pocit, ze by mi to nejak vadilo...

Autor:  SCjoe [ 14.07.2018, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Busy píše:
A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case.

posledni: https://www.worldofsam.org/products/fred-20 a http://www.podboy.demon.co.uk/coupe/fre ... red20.html
prvni: https://www.worldofsam.org/products/fred-3 a http://www.podboy.demon.co.uk/coupe/fre ... fred3.html

Přílohy:
snap0000.png
snap0000.png [ 19.43 KiB | Zobrazeno 16497 krát ]

Autor:  vanthomas [ 15.07.2018, 03:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

Odvážně jsem zkusil tenhle kód pro PP01
Zbaběle jsem použil zrychlený emulátor :)
Na mém už skoro taky oldcompu jde emulátor zrychlit 15x. Beželo to přibližně 90 minut...
Až bude nálada, zkusím to na reálném stroji. Pokud to zrychlení sedí, vypadá to na nějakých krásných 22h. Uvidíme...
Příloha:
pp01_mandel.jpg
pp01_mandel.jpg [ 288.78 KiB | Zobrazeno 16465 krát ]

Autor:  computerasylum [ 15.07.2018, 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: fraktály

uprav program a místo (druhé mocniny z) počítej rovnici: z = (třetí mocnina z)+c

z = z3 +c

kde z3 je třetí mocnina z

a propracuješ se k něčemu takovémuto:
Příloha:
mbt.jpg
mbt.jpg [ 111.95 KiB | Zobrazeno 16430 krát ]

---
v tomhle editoru nejde dělat <sub> a <sup> :(

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/