OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
fraktály http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=118&t=6487 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | computerasylum [ 09.07.2018, 18:09 ] |
Předmět příspěvku: | fraktály |
zkoušeli jste vygenerovat fraktály pomocí historických počítačů? Jaký program jste použili? Případně máte vlastní program? Příloha:
|
Autor: | Jiiira [ 09.07.2018, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Já to zkoušel v době, kdy ty počítače ještě nebyly historické... Vyšel na to program ve VTM myslím... nebo v Elektronice? |
Autor: | Shony [ 09.07.2018, 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
VTM určite bol tam obecný algoritmus a niečo myslím pre A8. |
Autor: | berk [ 09.07.2018, 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Něco málo je tady: https://twitter.com/8bitfractals |
Autor: | krupkaj [ 09.07.2018, 22:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
pamatuju si na Mandelbrota ve VTM pro 8bit Atari v Basicu. Kreslilo to pekne dlouho |
Autor: | vanthomas [ 09.07.2018, 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Tak dlouho jako tenhle rekordman asi ne [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EoZ5WE2k3vA[/youtube] https://www.youtube.com/watch?v=EoZ5WE2k3vA Ještě jsem tím trápil BBC, tam to netrvalo ani hodinu... Příloha:
|
Autor: | Jiiira [ 10.07.2018, 04:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Ve VTM myslím bylo (i) něco pro PMD85... Tenkrát jsem se ten basic snažil upravit pro spuštění na Spectru, ale - jako naprostý začátečník - jsem neuspěl... |
Autor: | PotPalo [ 10.07.2018, 08:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Fraktály v BASICu určite nie, to je tak pre masochistov. V assembleri na Spectru to má za 10 sekúnd vypočítanú celú obrazovku. |
Autor: | Busy [ 10.07.2018, 09:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Vzhladom na to ze ZX basic v pohode zvlada 50 FPS animaciu (vid Cowina demo) alebo rozne ine sialene "psie kusy" (vid Balik demo), nebojim sa tvrdit, ze by som vedel v tomto basicu zaplnit fraktalom celu obrazovku (PAPER) do pol sekundy Ale nazad k teme. Na fraktaly (mandelbroty a pod.) su zo starych osembitov najlepsie PP01 a IQ151 (s rozsirujucim grafickym modulom), pretoze tie maju plnu farebnu grafiku kde kazdy pixel moze mat svoju vlastnu farbu nezavisle od okolitych pixelov. A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case. |
Autor: | vanthomas [ 10.07.2018, 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Busy píše: Ale nazad k teme. Na fraktaly (mandelbroty a pod.) su zo starych osembitov najlepsie PP01 a IQ151 (s rozsirujucim grafickym modulom), pretoze tie maju plnu farebnu grafiku kde kazdy pixel moze mat svoju vlastnu farbu nezavisle od okolitych pixelov. A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case. IQ151 ma modul pro barevnou grafiku? Sice se o nem uvazovalo, ale pokud vim, nikdy nevzniknul... (grafik ma 512x256 cernobile) Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic... |
Autor: | Busy [ 10.07.2018, 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
vanthomas píše: IQ151 ma modul pro barevnou grafiku? Sice se o nem uvazovalo, ale pokud vim, nikdy nevzniknul... (grafik ma 512x256 cernobile) Ano, bol navrhnuty modul ktory daval 256x256 plnu farebnu grafiku (co bod to samostatna farba) ale mas pravdu, k jeho vyrobe nedoslo. Co by sa dnes dalo napravit vanthomas píše: Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic... 160 mi pride trosku malo. To malo obdlznikove body ako C64 v multicolor rezime ?Inak PP01 realne ma plnu farebnu grafiku v rozliseni 256x256, body su male a stvorcove, ako na ZX alebo C64 v hires rezime. A ja sa chystam sa s tym trosku pohrat |
Autor: | vanthomas [ 10.07.2018, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Busy píše: vanthomas píše: Sikovny 8bit na tohle blbnuti je BBC micro. V MODE2 umi 160x256 se 4bit paletou. K tomu celkem rychly BBC basic... 160 mi pride trosku malo. To malo obdlznikove body ako C64 v multicolor rezime ?Ono to tech grafickych a textovych rezimu ma docela dost - http://beebwiki.mdfs.net/MODE Kazdopadne zadne atributy. Obdelniky to, v nekterych jsou, ale nemam pocit, ze by mi to nejak vadilo... |
Autor: | SCjoe [ 14.07.2018, 21:30 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: fraktály | ||
Busy píše: A z tych novsich Sam Coupe v mode 4, ten by to vzhladom na vykonnejsi procesor mohol zvladat kreslit v ovela rozumnejsom case. posledni: https://www.worldofsam.org/products/fred-20 a http://www.podboy.demon.co.uk/coupe/fre ... red20.html prvni: https://www.worldofsam.org/products/fred-3 a http://www.podboy.demon.co.uk/coupe/fre ... fred3.html
|
Autor: | vanthomas [ 15.07.2018, 03:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
Odvážně jsem zkusil tenhle kód pro PP01 Zbaběle jsem použil zrychlený emulátor Na mém už skoro taky oldcompu jde emulátor zrychlit 15x. Beželo to přibližně 90 minut... Až bude nálada, zkusím to na reálném stroji. Pokud to zrychlení sedí, vypadá to na nějakých krásných 22h. Uvidíme... Příloha:
|
Autor: | computerasylum [ 15.07.2018, 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fraktály |
uprav program a místo (druhé mocniny z) počítej rovnici: z = (třetí mocnina z)+c z = z3 +c kde z3 je třetí mocnina z a propracuješ se k něčemu takovémuto: Příloha: --- v tomhle editoru nejde dělat <sub> a <sup> |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |