OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 14:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.06.2018, 11:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Ke stažení ZDE. Je pro Windows, Linux a Haiku, plus nějaké porty na jiné OS, dělané jinými lidmi.

Příloha:
01-splash.png
01-splash.png [ 7.09 KiB | Zobrazeno 12385 krát ]
Příloha:
03-palette.png
03-palette.png [ 11.75 KiB | Zobrazeno 12385 krát ]
Příloha:
04-zoom.png
04-zoom.png [ 36.78 KiB | Zobrazeno 12385 krát ]

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.06.2018, 11:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Je rozumné kreslit v paletách? To mi přijde strašně obtížné, špatně se řeší např. stínování. Snazší je kreslit to v TrueColor např. ve Photoshopu a pak jen exportovat pro palety - buď automatické nebo se dá určit paletová sada. Photoshop dokáže palety exportovat hodně efektivně, často ani nemusí jít rozpoznat že se používají omezené palety. Určitě takový obrázek co je v ukázce by líp vypadal při exportu z true color, než při ruční editaci odstínů. Problém asi může být že není free, pak tedy např. Gimp, ale ten nevím jak dobře palety exportuje. Důvod pro takový editor může být zaměření na pixelovou grafiku. Ve Photoshopu se pixelová grafika dělá dost špatně (např. už proto, že pravé tlačítko myši nefunguje jako barva pozadí, ale vyvolá menu) - ale to se týká spíš sprajtů s pár pixely, než takového stínovaného obrázku.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.06.2018, 11:57 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Důvodem bude nejspíš to, že ten program existuje už léta, a v dobách jeho začátků nebyl truecolor příliš běžnou záležitostí... ;)

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.07.2018, 11:34 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2191 times
Been thanked: 894 times
Zde je série tutoriálů:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... rEttg66kua

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: celý příběh


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.07.2018, 15:22 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
2 Panda38: je to rozumné. Spousta 8mi bitů a také některé 16/24bity mají paletu fixní. Samozřejmě, když člověk dělá obrázek pro Amigu, tak klidně v Photoshopu (v případě ECS umí i efektivně zredukovat barvy na 6bit) a pak případně doladit v DPaintu. Ale od doby, co mám k dispozici úžasný LNX Amiga Image Converter, tak ani to redukování palety v PS nedělám.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2019, 15:30 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Pro mé pokusy s grafikou na Amize, zatím spíše nějaký text, jsem si vybíral mezi DPaint 5.2 a GrafX2. Vyhrál GrafX2. Začínám se s ním seznamovat, tak snad mi to vydrží.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2019, 16:05 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
Panda38 píše:
Je rozumné kreslit v paletách?

Má to blíž k problémům kreslení u 8-mi bitů :D

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2019, 16:08 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
misticjoe píše:
2 Panda38: je to rozumné. Spousta 8mi bitů a také některé 16/24bity mají paletu fixní.
Pro ZX Spectrum se v Gimpu kreslí docela dobře. Fixní paletu lze nastavit a atributy orámovat mřížkou 8x8px, takže je na první pohled vidět v kterých oblastech nesmí být třetí barva. Na výslednou konverzi a doladění posledních pixelů se dá použít hafo utilit + třeba ArtStudio.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz