OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Program na pixel art - Amiga
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=118&t=4177
Stránka 22

Autor:  Lisiak4 [ 12.06.2016, 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

Chci dělat pixelart pro Amigu hodit obrázek do formátu Amiga RAW a zkusit udělat pomocí tohoto formátu pár efektů. Pomocí assembleru na Amize umím zobrazit zatím pouze formát Amiga RAW. Tohle je zobrazení obrázku v rámci assembleru pokud se nepletu na počítači Amiga na té nejnižší úrovni. Proto pokud někdo nedělá s assemblerem na Amize asi ani nemá důvod tenhle formát znát. Pak si myslí, že se jedná o jiný formát RAW a to se plete. Měl jsem za to, že když název vlákna nese název "Program na pixel art - Amiga" že se zde budeme bavit spíše o počítači Amiga a o jeho možnostech. Proto když napíšu RAW formát myslím tím RAW na Amize.

Mistiku jsi dle mne nejlepší grafik na počítač Amiga v rámci ČR a SR, víš toho hodně o grafice, ale Amiga RAW asi neznáš ;).

Autor:  misticjoe [ 12.06.2016, 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

Něco jako Amiga RAW neexistuje. Na Amize je nejrozšířenější ILBM, ale to je celkem fuk. RAW jako takový máš následně po dekódování do nějaké volné adresy v RAM. Jestli tím myslíš ten čistý formát, byte po bytu. Ale to je nutné vzít jakýkoliv soubor, ať už PNG, PCX nebo IFF a na nějakou obrazovku (adresu v chip RAM) ho dekódovat. Jakmile ho vykreslíš, pak jsi schopen s ním paracovat jako s "čistými daty" a v paměti můžeš přesouvat bodík po bodíčku. Nebo blok po bloku, řádek po řádku atp.
Samozřejmě je to i tom, že veškeré efekty si na "skryté" obrazovce můžeš předpočítat a následně je pustit na "zobrazenou" obrazovku.

Autor:  Lisiak4 [ 13.06.2016, 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

Ne v rámci asm pracuješ přímo s RAWem.
Citace:
„NO SYSTÉM“ programování

Radim Ballner

Vítám vás u druhého pokračování seriálu o nesystémovém programování. Dnes si povíme o COPPERu a zkusíme se podívat na to, jak zobrazit nějaký raw obrázek.

http://amigareview.amiga.sk/amiga-revie ... amovani-17

Autor:  peroxid [ 13.06.2016, 07:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

no.
neviem teda co je RAW na amige, ale ja to vidim tak, ze by to mala byt struktura (pri 5tich bitplanoch a rozliseni 320x200 pixelov):
bitplane1 (8000 Bytes)
bitplane2 (8000 Bytes)
bitplane3 (8000 Bytes)
bitplane4 (8000 Bytes)
bitplane5 (8000 Bytes)
Dáta za celý obrázok spolu (5bitplanes) = 40000 Bytov
to by som chapal ja ako RAW pixel data (320x200 32 farieb (5bitplanes)). RAW u mna znamena bez hlavicky a podobnych zbytocnosti :-), teda ciste info o pixeloch :-) idealne v takej strukture, v akej su vo videopamati, t.j. aby ich stacilo priamo nahrat do videopamati bez akychkolvek uprav a obrazok bol korektne zobrazeny.
plus este treba poriesit paletu

Autor:  defor [ 15.03.2021, 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

Vím, že je to už skoro pět let staré vlákno, ale kdyby měl někdo o programování na Amize zájem, tak přidávám pár (snad užitečných) vysvětlení.
Lisiakovo hledání RAW formátu je trochu matoucí. Trochu.
Ano, může se říct, že existuje něco jako RAW (surový, syrový) formát. Jsou to data uložená v paměti tak, aby se daly přímo předat DMA systému Amigy, Agnus čipu, která čte data a předává je čipu Denise, která je ukládá do svých shift registrů a ty společně s uloženou paletou barev pak používá ke generování výstupního obrazového signálu.
Problém je v tom, že systém je natolik flexibilní, že uložení dat není pevně stanoveno. Proto není a ani nemůže být nějaký standard a tudíž ani standardní formát. Asi proto by se většina programátorů na Amize zdráhala nazvat RAW formát formátem v tom obvyklém slova smyslu tak, jak se to užívá pro pojmenování ILBM (IFF/ILBM), PCX, PNG atd. apod.
Asi tou nejjednodušší organizací dat pro grafický DMA systém Amigy je ten, který zde uvedl Peroxid (viz výše). Jednotlivé wordy (OCS/ECS Amiga DMA systém vždy čte po wordech) jdou v řádku jeden za druhým (např. 20 wordů pro šířku 320 pixelů). A jednotlivé řádky jsou v paměti postupně jeden za druhým. Když jsou všechny řádky vyčerpány, následují řádky dalšího bitplane (bitové roviny), a tak dále podle počtu bitplanes (podle použité barevné hloubky).
Jenomže na Amize to takhle být nemusí. A velmi často ani není. Existuje jediná jistota a jediná pevně stanovená věc daná designem DMA systému čipu Agnus: DMA čte (fetch) z paměti při konstrukci řádku postupně wordy za sebou. Počet čtení je dán hodnotami v registrech DDFSTRT (display fetch start) a DDFSTOP (display fetch stop). Toto chování se nedá změnit (hodnoty v registrech samozřejmě kdykoliv ano) . Zobrazený řádek obrazových dat předaný čipu Denise se vždy musí skládat z wordů určitého počtu, které jsou v paměti uloženy sekvenčně za sebou.
Ale tím všechny jistoty v podstatě končí. Není pevně stanoveno, odkud se mají vzít data pro další bitplany (jsou-li zapnuty). Není pevně stanoveno, odkud se berou data pro konstrukci dalšího obrazového řádku. No a kdybych měl být úplně korektní, ono ani není tak úplně pevně stanoveno odkud se berou data při konstrukci toho jednoho řádku (adresy pro fetch se vždy čtou z registrů BPLxPTH/BPLxPTL a ty se mohou klidně za běhu měnit) :-D
Proto záleží jen na programátorovi, jaký "formát" mají data, které DMA systém čte.
A to je na Amize tak krásné i po více než třiceti letech :-)

Autor:  tridé [ 15.03.2021, 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Program na pixel art - Amiga

Grafx2
http://pulkomandy.tk/projects/GrafX2/downloads/27

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/