OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Classic Amiga assembler tutorial
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=6410
Stránka 11

Autor:  Jiiira [ 12.06.2018, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Classic Amiga assembler tutorial

K vidění zde: part 1, part 2, part 3.

Autor:  Lisiak4 [ 12.06.2018, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Tam spíše poukazuje, jak programovat v asm 68k na Linuxu? Kritizovat umí každý, ale mne se takové prostředí nezamlouvá. Elegantnější hexa zápis je pomocí "$", tedy třeba "$c". Dělá z nádherného asm zápisu zbytečně složitou věc :A

Autor:  Busy [ 12.06.2018, 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Pouziva aj zapis pomocou dolaru, napr. v druhej casti ma SOFFSET SET (SOFFSET+1)&$fffffffe.
Inak zapis s prefixom 0x... je este v pohode, ten casto pouzivam napriklad ked pisem nieco obecne alebo v cecku. A v asembleri pouzivam prefix #.
Uplne najhorsi mozny zapis je podla mna s pismenkom H na konci, ten mi je vyslovene proti srsti. A ani ten $ nemam prilis rad a kde sa da, vyhybam sa mu.

Autor:  Lisiak4 [ 12.06.2018, 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Ale # určuje na Amige, že sa jedná o hodnotu. Takže hodnota v hexa #$

http://amigareview.amiga.sk/atlantida-n ... -motorolou

Autor:  Busy [ 13.06.2018, 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Lisiak4 píše:
Ale # určuje na Amige, že sa jedná o hodnotu. Takže hodnota v hexa #$
Ano, a to je dalsia vec co mi bola dost proti srsti vo viacerych asembleroch - stretol som sa s tym aj pri 6502 a aj *51. Mne osobne pride znacne nelogicke oznacovat konstanty znakom #, jednak ine asemblery nim oznacuju hexadecimalne cisla, dvak viacere systemy nim oznacuju napr. cislo nejakeho kanalu, a triak (po tretie, asi najserioznejsi dovod), to ci instrukcia bude pracovat s konstantou, alebo pametovym miesto na danej adrese, zavisi priamo uz od operacneho kodu tej instrukcie a nie az od jej samotneho ciselneho udaja. To znamena, ze rozlisenie konstanta/adresa by mela byt vlastnost priamo toho cisla (vyjadrena nejaky prefixom), ale skor nieco cim by sa lisila samotna instrukcia. Podla mna, najlepsie je to odlisovat bud priamo inym nazvom instrukcie (ako to ma 8080), alebo zatvorkami (ako to ma Z80, x86 a ciastocne aj 6502). V pripade 32bit motoroly by to mohlo byt napr. move.iw cislo,register kde to pismenko "i" by prave znamenalo ze sa jedna o konstantu (priamy operand). Ale to uz asi moc vymyslam ;)

Autor:  Panda38 [ 13.06.2018, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Proto raději u x86 používám NASM namísto assembleru z GCC, protože GCC také převzal tuhle podivnou assemblerovskou syntaxi.

Autor:  Lisiak4 [ 13.06.2018, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Classic Amiga assembler tutorial

Busy píše:
V pripade 32bit motoroly by to mohlo byt napr. move.iw cislo,register kde to pismenko "i" by prave znamenalo ze sa jedna o konstantu (priamy operand). Ale to uz asi moc vymyslam ;)

V rámci logiky zápisu amiga asm by to bolo skor MOVEI.W

Je to všetko len vec zvyku, tento asm je mojím prvým a tak s tým nemám žiadny problém a už som si na to tak ako to je zvykol ;)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/