OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

A zase to 3D Atari VS Amiga ;)
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=6349
Stránka 33

Autor:  ctirad [ 25.05.2018, 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)

Nedávno jsem viděl naprosto geniální demo na A500, kde človíček používá HAM pro vykreslování některých screenů a aby po té sběrnici ještě něco protlačil a stihl něco počítat, tak vypíná každý druhý řádek zobrazování, takže to sice vypadá trochu jako GTIA režim na malém atari, ale bylo to zase něco úplně nového. Někde k tomu byl i zajímavý pokec a tuším i zdrojáky.

Co se týče audiovizuálně kulervoucích her, tak je dost problém v tom, že tehdy to lidi měli jako hlavní job, takže se na tom mohli vyřádit a měli po ruce skvělé grafiky a muzikanty.

Autor:  ctirad [ 25.05.2018, 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: RESETkání 5.5. - 8.5.2017

Citace:
nejsou tam nepřátelé, zvuky, zbraně, animace, logika hry . . . . .


To je na tom to nejnáročnější. Doug Little (Apex, Badmood..) to rozebíral na fóru, když vylepšoval badmooda (Doom přepsaný pro Falcona + DSP). AI musí být udělaná tak, aby nečekala na vykreslování a naopak. To je problém všech Doom portů na slabší stroje, které nestíhají AI defaultně nastavené na 35 tiků za sekundu, takže to běhá o destíky procent pomaleji než by mělo.

Kromě toho tam má taky zajímavé postřehy ohledně různých 3D enginů v demech, co mají pevně definovanou trajektorii pohybu, a tudíž mohou mnoho jinak časově náročných výpočtů nahradit tabulkami. Doslova napsal, že už to pak má blíž k video dekodéru než 3D enginu.

Autor:  Doda [ 25.05.2018, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)

To je docela zajimave. Ani nevim, jestli jde zobrazovani "uplne vypnout", aby se nic necetlo z pameti, nebo je minimum jeden bitplan, coz mi dava vetsi smysl.

Pouzival se jeste dalsi podobny trik, kdy se grafika nezobrazovala vubec z bitplanu jak ho chapeme, respektive prave jen z jednoho a pomoci programu pro coper se primo menila hodnota barvoveho registru, takze i na A500 slo vyuzit 4096 barev najednou s jinym omezenim nez ma HAM, ale zas jen s jedmim bitplanem. Coper ma myslim nejmensi rozliseni 8 pixelu. Tady kazdy element byl 1x4 pixelu a dalsi 4 pixely byly cerne, kde se to na kazdem dalsim radku stridalo, aby ten "pixel" nebyl 1x8. Pouzito to bylo napriklad v tomto (ceskem) demu:

http://janeway.exotica.org.uk/release.php?id=18323
https://www.youtube.com/watch?v=qvl2rdfXRBI

Urcite to bude spousta lidi znat.

Autor:  sandokan [ 28.05.2018, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)

Doda píše:
To je docela zajimave. Ani nevim, jestli jde zobrazovani "uplne vypnout", aby se nic necetlo z pameti, nebo je minimum jeden bitplan, coz mi dava vetsi smysl.

Pouzival se jeste dalsi podobny trik, kdy se grafika nezobrazovala vubec z bitplanu jak ho chapeme, respektive prave jen z jednoho a pomoci programu pro coper se primo menila hodnota barvoveho registru, takze i na A500 slo vyuzit 4096 barev najednou s jinym omezenim nez ma HAM, ale zas jen s jedmim bitplanem. Coper ma myslim nejmensi rozliseni 8 pixelu. Tady kazdy element byl 1x4 pixelu a dalsi 4 pixely byly cerne, kde se to na kazdem dalsim radku stridalo, aby ten "pixel" nebyl 1x8. Pouzito to bylo napriklad v tomto (ceskem) demu:

http://janeway.exotica.org.uk/release.php?id=18323
https://www.youtube.com/watch?v=qvl2rdfXRBI

Urcite to bude spousta lidi znat.


já to neznal, dík za detailní popis, škoda že ten coper nedal víc.. asi by v 90letech nějaký doom vyšel,
dnes je to už jedno ale jde o pocit sebeukájení, že jsem to dal (když to naprogramuji na holé A500) a ostatním jsem pak za guru

ps: ono to ždímání HW na max u ne8bitů je daleko složitější, např to co leze nyní po více jak 30 letech z C64 (nejen) bych nečekal, nejen grafika, ale i zvuk.
vývoj algoritmů + předgenerované tabulky = 8bitové porno

Stránka 33 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/