OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 20 črc 2018, 08:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2018, 10:38 
Offline
Profík

Registrován: 27 črc 2013, 12:24
Příspěvky: 705
Has thanked: 12 times
Been thanked: 81 times
Nedávno jsem viděl naprosto geniální demo na A500, kde človíček používá HAM pro vykreslování některých screenů a aby po té sběrnici ještě něco protlačil a stihl něco počítat, tak vypíná každý druhý řádek zobrazování, takže to sice vypadá trochu jako GTIA režim na malém atari, ale bylo to zase něco úplně nového. Někde k tomu byl i zajímavý pokec a tuším i zdrojáky.

Co se týče audiovizuálně kulervoucích her, tak je dost problém v tom, že tehdy to lidi měli jako hlavní job, takže se na tom mohli vyřádit a měli po ruce skvělé grafiky a muzikanty.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RESETkání 5.5. - 8.5.2017
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2018, 10:55 
Offline
Profík

Registrován: 27 črc 2013, 12:24
Příspěvky: 705
Has thanked: 12 times
Been thanked: 81 times
Citace:
nejsou tam nepřátelé, zvuky, zbraně, animace, logika hry . . . . .


To je na tom to nejnáročnější. Doug Little (Apex, Badmood..) to rozebíral na fóru, když vylepšoval badmooda (Doom přepsaný pro Falcona + DSP). AI musí být udělaná tak, aby nečekala na vykreslování a naopak. To je problém všech Doom portů na slabší stroje, které nestíhají AI defaultně nastavené na 35 tiků za sekundu, takže to běhá o destíky procent pomaleji než by mělo.

Kromě toho tam má taky zajímavé postřehy ohledně různých 3D enginů v demech, co mají pevně definovanou trajektorii pohybu, a tudíž mohou mnoho jinak časově náročných výpočtů nahradit tabulkami. Doslova napsal, že už to pak má blíž k video dekodéru než 3D enginu.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2018, 11:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:39
Příspěvky: 1244
Bydliště: Praha
Has thanked: 73 times
Been thanked: 156 times
To je docela zajimave. Ani nevim, jestli jde zobrazovani "uplne vypnout", aby se nic necetlo z pameti, nebo je minimum jeden bitplan, coz mi dava vetsi smysl.

Pouzival se jeste dalsi podobny trik, kdy se grafika nezobrazovala vubec z bitplanu jak ho chapeme, respektive prave jen z jednoho a pomoci programu pro coper se primo menila hodnota barvoveho registru, takze i na A500 slo vyuzit 4096 barev najednou s jinym omezenim nez ma HAM, ale zas jen s jedmim bitplanem. Coper ma myslim nejmensi rozliseni 8 pixelu. Tady kazdy element byl 1x4 pixelu a dalsi 4 pixely byly cerne, kde se to na kazdem dalsim radku stridalo, aby ten "pixel" nebyl 1x8. Pouzito to bylo napriklad v tomto (ceskem) demu:

http://janeway.exotica.org.uk/release.php?id=18323
https://www.youtube.com/watch?v=qvl2rdfXRBI

Urcite to bude spousta lidi znat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: A zase to 3D Atari VS Amiga ;)
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 20:12 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 bře 2015, 17:45
Příspěvky: 237
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times
Doda píše:
To je docela zajimave. Ani nevim, jestli jde zobrazovani "uplne vypnout", aby se nic necetlo z pameti, nebo je minimum jeden bitplan, coz mi dava vetsi smysl.

Pouzival se jeste dalsi podobny trik, kdy se grafika nezobrazovala vubec z bitplanu jak ho chapeme, respektive prave jen z jednoho a pomoci programu pro coper se primo menila hodnota barvoveho registru, takze i na A500 slo vyuzit 4096 barev najednou s jinym omezenim nez ma HAM, ale zas jen s jedmim bitplanem. Coper ma myslim nejmensi rozliseni 8 pixelu. Tady kazdy element byl 1x4 pixelu a dalsi 4 pixely byly cerne, kde se to na kazdem dalsim radku stridalo, aby ten "pixel" nebyl 1x8. Pouzito to bylo napriklad v tomto (ceskem) demu:

http://janeway.exotica.org.uk/release.php?id=18323
https://www.youtube.com/watch?v=qvl2rdfXRBI

Urcite to bude spousta lidi znat.


já to neznal, dík za detailní popis, škoda že ten coper nedal víc.. asi by v 90letech nějaký doom vyšel,
dnes je to už jedno ale jde o pocit sebeukájení, že jsem to dal (když to naprogramuji na holé A500) a ostatním jsem pak za guru

ps: ono to ždímání HW na max u ne8bitů je daleko složitější, např to co leze nyní po více jak 30 letech z C64 (nejen) bych nečekal, nejen grafika, ale i zvuk.
vývoj algoritmů + předgenerované tabulky = 8bitové porno

_________________
C64C, C64C s S-Video, floppy 1541-II 2x, Commodore monitor 1084, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz