OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Clovek verzus kompiler
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=5679
Stránka 24

Autor:  Shony [ 09.11.2017, 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie.

Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS.

Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné jedinec s IQ 60 okno.

Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie.
Ale asi len blábolím po druhom pivku :joint:

Autor:  tomascz [ 09.11.2017, 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

A tohle znáte?

Autor:  baktra [ 09.11.2017, 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Shony píše:
Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie.

Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS.

Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné jedinec s IQ 60 okno.

Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie.
Ale asi len blábolím po druhom pivku :joint:


Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API, ale i to potřebuje nějakou tu paměť na všechny prvky GUI. Omalovánky se ve Windows 7 i XP dají vypnout přepnutím na "klasické téma". Přepnutí na klasické téma je více než kosmetická změna vzhledu, Windows se přepnou do starého grafického engine. Přestane pak fungovat i pitomá synchronizace s vertikálním zpětným během.

Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji...

Autor:  Shony [ 09.11.2017, 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Díky za informácie ktoré už mám ale stále to nerieši tie giga na "mojom hdd".
Proste je to tak ak niečo kompiluješ píšeš stále voláš knižnice a api ktoré sú už od začiatku zlé a nikto sa neobťažuje dnes ich optimalizovať, na toto téma som kedysi s faraónom prehodil pár slov/viet a stále sme skončili u "požieračoch koláčov". Pôvodne som sem ani nechcel písať a toto je poslený príspevok k téme.

Autor:  Busy [ 09.11.2017, 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

baktra píše:
Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API
Akurat ze toto samotne samospasitelne WinAPI je skor oooobrovsky nabobtnany framework nez efektivne volanie sluzieb jadra. Ono totiz problem je v samotnej koncepcii windowsov - sluzby samotneho jadra (ktore bezi v kernel-mode) su oficialne nedokumentovane, a nad nimi je oooobrovska halda vseliakych DLLiek (beziacich v user-mode) ktore su navzajom priserne popreviazane a az na vrchu tejto obrovskej kopy su oficialne dokumentovane API sluzby. Takze aj ked je samotna aplikacia mala a napisana efektivne, po zavolani oficialneho API to este musi prebublat touto nekonecnou haldou, zaberajucou priserne vela pameti, a az potom to konecne skonci v jadre.
baktra píše:
Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji...
A taktiez uvidime, ktora aplikacia bude mat mnohonasobne vyssie naroky na vykonnost celeho systemu :)

Autor:  lukz [ 09.11.2017, 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Slo by to takto?

Kód:
00000000 <WindowProc>:
0:  83 7c 24 08 02          cmp    DWORD PTR [esp+0x8],0x2
5:  74 06                   je     d <destroy>
7:  ff 25 34 31 40 00       jmp    DWORD PTR ds:0x403134
0000000d <destroy>:
d:  6a 00                   push   0x0
f:  ff 15 74 b1 44 00       call   DWORD PTR ds:0x44b174
15: 31 c0                   xor    eax,eax
17: c2 10 00                ret    0x10

Autor:  Busy [ 09.11.2017, 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slo by to takto?

lukz píše:
Kód:
0:  83 7c 24 08 02          cmp    DWORD PTR [esp+0x8],0x2
:thumbup:

Autor:  faraon [ 09.11.2017, 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Necelých sto kilobajtů!

https://www.youtube.com/watch?v=2NBG-sKFaB0
phpBB [video]


https://en.wikipedia.org/wiki/.kkrieger

Autor:  Busy [ 10.11.2017, 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

faraon píše:
Necelých sto kilobajtů!
Tak to je super !
A tuhla, kto pozna Second Reality od FutureCrew, tak tu je jeho remake a cele to ma len 8kB ! :)
https://www.youtube.com/watch?v=NJFvy8CgvzU
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NJFvy8CgvzU[/youtube]

Autor:  misticjoe [ 10.11.2017, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize.

Autor:  Busy [ 10.11.2017, 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

misticjoe píše:
Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize.
A prave to je dalsia velka vyhoda cloveka znaleho platformy voci kompileru - takyto clovek dokaze napisat nielen kratsi, ale aj rychlejsi kod, aby depak a nasledna priprava dat netrvali neumerne dlho aj na starsich compoch.

Je pravda, ze dnesne mnohobitove a mnohogigahertzove procesory uz dokazu vykonavat program tak nejak (nazval som to ze) "davkovo", t.j. ak mam nejaky linearny kusok kodu, je jedno ci ma 5 alebo 50 instrukcii, doba vykonavania je cca rovnaka. Avsak co (stale) robi urcity problem, resp. co dnes beh programu na modernych procesoroch najviac zdrzuje, je vetvenie programu a volanie podprogramov. Moderne kompilery uz dokazu aj toto znacne optimalizovat, ale vzdy to bude prave clovek, ktory (aj vdaka uplnej semantickej znalosti algoritmu v kombinacii s pristupom do cache) dokaze program preusporiadat tak aby sa vykonal co najrychlejsie.

Autor:  misticjoe [ 10.11.2017, 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

No nechci nikomu sahat do svědomí, ale hodně těchto dem vzniklo za pomoci werkkzeugu, či podobných toolů. Je otázkou, zda se pak dá ještě mluvit o programování.

Autor:  Busy [ 10.11.2017, 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Zase ale vela inych dem vzniklo poctivym rucnym naprogramovanim - hlavne pri 256b a 1k intrach uz ani ziadne programovy kod generujuce tooly nepomozu.
Resp. mozu pomoct tym ze vygeneruju nejaky prototyp kodu ktory si clovek potom rucne preorganizuje a zoptimalizuje.

Autor:  misticjoe [ 10.11.2017, 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Tak to určitě. Ten werkkzeug je vhodný pro 32k a výš.

Autor:  berk [ 23.09.2018, 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Clovek verzus kompiler

Hezké zamyšlení nad tím, proč programy psané v assembleru jsou rychlejší a efektivnější. Autor ukazuje, že i zde platí Jevonsův paradox, který se používá v ekonomi.

https://board.asm32.info/why-assembly-p ... anced.222/

Stránka 24 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/