OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Clovek verzus kompiler http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=5679 |
Stránka 2 z 4 |
Autor: | Shony [ 09.11.2017, 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie. Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS. Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné jedinec s IQ 60 okno. Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie. Ale asi len blábolím po druhom pivku |
Autor: | tomascz [ 09.11.2017, 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
A tohle znáte? |
Autor: | baktra [ 09.11.2017, 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Shony píše: Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie. Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS. Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné jedinec s IQ 60 okno. Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie. Ale asi len blábolím po druhom pivku Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API, ale i to potřebuje nějakou tu paměť na všechny prvky GUI. Omalovánky se ve Windows 7 i XP dají vypnout přepnutím na "klasické téma". Přepnutí na klasické téma je více než kosmetická změna vzhledu, Windows se přepnou do starého grafického engine. Přestane pak fungovat i pitomá synchronizace s vertikálním zpětným během. Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji... |
Autor: | Shony [ 09.11.2017, 13:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Díky za informácie ktoré už mám ale stále to nerieši tie giga na "mojom hdd". Proste je to tak ak niečo kompiluješ píšeš stále voláš knižnice a api ktoré sú už od začiatku zlé a nikto sa neobťažuje dnes ich optimalizovať, na toto téma som kedysi s faraónom prehodil pár slov/viet a stále sme skončili u "požieračoch koláčov". Pôvodne som sem ani nechcel písať a toto je poslený príspevok k téme. |
Autor: | Busy [ 09.11.2017, 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
baktra píše: Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API Akurat ze toto samotne samospasitelne WinAPI je skor oooobrovsky nabobtnany framework nez efektivne volanie sluzieb jadra. Ono totiz problem je v samotnej koncepcii windowsov - sluzby samotneho jadra (ktore bezi v kernel-mode) su oficialne nedokumentovane, a nad nimi je oooobrovska halda vseliakych DLLiek (beziacich v user-mode) ktore su navzajom priserne popreviazane a az na vrchu tejto obrovskej kopy su oficialne dokumentovane API sluzby. Takze aj ked je samotna aplikacia mala a napisana efektivne, po zavolani oficialneho API to este musi prebublat touto nekonecnou haldou, zaberajucou priserne vela pameti, a az potom to konecne skonci v jadre.baktra píše: Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji... A taktiez uvidime, ktora aplikacia bude mat mnohonasobne vyssie naroky na vykonnost celeho systemu
|
Autor: | lukz [ 09.11.2017, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | Slo by to takto? |
Kód: 00000000 <WindowProc>:
0: 83 7c 24 08 02 cmp DWORD PTR [esp+0x8],0x2 5: 74 06 je d <destroy> 7: ff 25 34 31 40 00 jmp DWORD PTR ds:0x403134 0000000d <destroy>: d: 6a 00 push 0x0 f: ff 15 74 b1 44 00 call DWORD PTR ds:0x44b174 15: 31 c0 xor eax,eax 17: c2 10 00 ret 0x10 |
Autor: | Busy [ 09.11.2017, 15:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slo by to takto? |
lukz píše: Kód: 0: 83 7c 24 08 02 cmp DWORD PTR [esp+0x8],0x2 |
Autor: | faraon [ 09.11.2017, 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Necelých sto kilobajtů! https://www.youtube.com/watch?v=2NBG-sKFaB0 https://en.wikipedia.org/wiki/.kkrieger |
Autor: | Busy [ 10.11.2017, 08:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
faraon píše: Necelých sto kilobajtů! Tak to je super !A tuhla, kto pozna Second Reality od FutureCrew, tak tu je jeho remake a cele to ma len 8kB ! https://www.youtube.com/watch?v=NJFvy8CgvzU [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NJFvy8CgvzU[/youtube] |
Autor: | misticjoe [ 10.11.2017, 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize. |
Autor: | Busy [ 10.11.2017, 16:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
misticjoe píše: Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize. A prave to je dalsia velka vyhoda cloveka znaleho platformy voci kompileru - takyto clovek dokaze napisat nielen kratsi, ale aj rychlejsi kod, aby depak a nasledna priprava dat netrvali neumerne dlho aj na starsich compoch.Je pravda, ze dnesne mnohobitove a mnohogigahertzove procesory uz dokazu vykonavat program tak nejak (nazval som to ze) "davkovo", t.j. ak mam nejaky linearny kusok kodu, je jedno ci ma 5 alebo 50 instrukcii, doba vykonavania je cca rovnaka. Avsak co (stale) robi urcity problem, resp. co dnes beh programu na modernych procesoroch najviac zdrzuje, je vetvenie programu a volanie podprogramov. Moderne kompilery uz dokazu aj toto znacne optimalizovat, ale vzdy to bude prave clovek, ktory (aj vdaka uplnej semantickej znalosti algoritmu v kombinacii s pristupom do cache) dokaze program preusporiadat tak aby sa vykonal co najrychlejsie. |
Autor: | misticjoe [ 10.11.2017, 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
No nechci nikomu sahat do svědomí, ale hodně těchto dem vzniklo za pomoci werkkzeugu, či podobných toolů. Je otázkou, zda se pak dá ještě mluvit o programování. |
Autor: | Busy [ 10.11.2017, 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Zase ale vela inych dem vzniklo poctivym rucnym naprogramovanim - hlavne pri 256b a 1k intrach uz ani ziadne programovy kod generujuce tooly nepomozu. Resp. mozu pomoct tym ze vygeneruju nejaky prototyp kodu ktory si clovek potom rucne preorganizuje a zoptimalizuje. |
Autor: | misticjoe [ 10.11.2017, 19:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Tak to určitě. Ten werkkzeug je vhodný pro 32k a výš. |
Autor: | berk [ 23.09.2018, 09:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Clovek verzus kompiler |
Hezké zamyšlení nad tím, proč programy psané v assembleru jsou rychlejší a efektivnější. Autor ukazuje, že i zde platí Jevonsův paradox, který se používá v ekonomi. https://board.asm32.info/why-assembly-p ... anced.222/ |
Stránka 2 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |