OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 20:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 10.06.2016, 23:42 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
No já jsem orientován na logiku Pythonu. Tedy jazyky z kterých "vznikla" amiga ano a ty které vznikly na Amize ne :). Tedy Basici mne neberou. Spise C, C++ a C++ je na to co potřebuji dělat zbytečně ukecané. Proto jsem si vybíral mezi Javou a C#.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 00:09 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Co tedy zkusit

Jython - https://cs.wikipedia.org/wiki/Jython
nebo
IronPython - https://cs.wikipedia.org/wiki/IronPython

??

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 00:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Oba jazyky byli napsáni v C# a ja tyhle odnože moc nemusím. Myslím, že C# má větší budoucnost. Čistý Python je super programovací jazyk, ale již mi přestal stačit na to co chci dělat a taky má otevřený kód.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 07:33 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Lisiak4 píše:
Co kdyby jsi odpověděl raději na ten .NET v rámci grafiky? ;)

.NET (nebo na Linuxu MONO) je podvozek pro tvou aplikaci. O tom co ta aplikace bude dělat (grafika negrafika) rozhoduješ ty.
.NET je od začátku navržený tak, aby jeden kód makal na více HW platformách (překlad přes jazyk CIL). Snad kromě Z80 :mrgreen:
.NET obsahuje mraky knihoven, aneb proč psát tuhle funkci, když už jí někdo napsal :)
.NET ti nepřikazuje používat C#. Můžeš používat jiný jazyk (Visual Basic, J#, F#, dokonce Pascal, IronPython a další). Ale pokud se teprve rozhoduješ, jednoznačně začni s C#. Je nejrozšířenější. Najdeš ho třeba i v Unity3D, a to je pro hry, včetně her pro mobil hodně slušná platformička.

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 09:27 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
OK vypadá to, že mám zábavu, nějak jsem v učebnici, kterou mám z práce půjčenou přehlédl tu práci s grafikou v rámci události PAINT. Bude to na dělání 2d hry postačující? A na "jednoduché" 3D taky? Bude to stíhat, kdyby jsem si v budoucnu udělal propočty na 3D sám pomocí PAINTu?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 09:33 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Lanex má pravdu - pokud chceš programovat v moderním a robusním frameworku jakým je .Net a zároveň nechceš pokračovat v Pythonu (ikdyž se ta možnost nabízí), tak je jednoznačnou volbou C#.

Citace:
Čistý Python je super programovací jazyk, ale již mi přestal stačit na to co chci dělat


Máš už tedy představu co bys chtěl dělat? Nebo konkrétní námět?

Mě se třeba hodně líbí to co dělá zxretrosoft - vybere si nějakou pecku z 8bitů a dodělá hezkou grafiku a zvuky. Jsou to takové ty jednoduché hry, které mají nápad a výbornou hratelnost.

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 09:51 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Má současná představa je udělat něco v Assembleru na Amize a možná to samé i v C#. Mé myšlenky se pohybují někde mezi intrem a hrou. Jednoduché intro již mám v hlavě. Vlastně na začátek bych si dal asi nějaké postupné zobrazování obrázků. C# pokud bych ho použil tak asi spíše až na nějakou hru. Ale to samé bych chtěl mít i na Amize. Minulé volno jsem konečně znovu proběhl ten program v asm (tedy přesněji jsem na to potřeboval 3-4 volna) na zobrazení obrázku RAW a opět si více doplnil mozaiku ohledně toho, jak ten program funguje. Musel jsem se vrátit projet jej ještě jednou, protože po kompilaci jsem byl zaskočen. Místo zobrazení obrázku byl obrázek i jednoduše animovan a já si řekl, kurwa Martine musíš se podívat ještě jednou na tu rotaci barev a rovnou jsem to vzal celé z gruntu. Tedy konkrétní predstavu nemám, mám více konkétních představ a uvidím, kterou si vyberu. V rámci asm jsem před fází svého vlastního programování.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 10:12 
Offline
Prvnička

Registrován: 16.10.2014, 14:52
Příspěvky: 18
Bydliště: Boskovice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Muzu se zeptata Lisaka co pouzivas za asm na amize?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 11:13 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Asm-Pro V1.18

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 11.06.2016, 13:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
nop: jdeš do toho se mnou? ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 02.07.2016, 10:48 
Offline
Prvnička

Registrován: 16.10.2014, 14:52
Příspěvky: 18
Bydliště: Boskovice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Člověče ja nevim ted toho mam dost s C pro mcu asm uz jsem zvladnul pro picy,ale asm motoroly bych se chtel naucit jenze amigu uz nemam a na winuae newim to mi neprijde uplne ono a navic uz me amiga moc nebere takze mozna podle netu zbouchat nejakej MC68000 SBC a ucit se samotnou motorolu ten okolni hw amigy mi nic nerika ani moc nebere,ale uvidime


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 02.07.2016, 21:28 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Tak v rámci asm na Amize je to uhel pohledu. Pod emulací máš komfort, jde přeci hlavně o to aby šel výsledek spustit na realném železe. Samozřejmě samotné spuštění na Amize bude mít ty správné grády, ale pod emulací se tvoří pohodlně. V asm již zvládnu zobrazit obrázek, a teď se hrabu ve zvuku. Tam nerozumím 1 věci, ale to přijde časem a zatím to budu brát jako fakt. Asi již nemám chuť se ptát ve vlákně o asm, to radší budu řešit problémy tak jak jsem to dělal v Pythonu - s větším záběrem do toho budu víc a víc pronikat a časem přijdou odpovědi na tom na co si neumím odpovědět teď. Na nic jiné kromě asm na Amize teď nemám čas. Pokud budu pokračovat dál potřebuji dokončit můj prvotní záměr pak uvidím co bude dál.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 22.12.2016, 15:43 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Shony píše:
Lisiak4 píše:
Já u sebe PHP zavrhl někdy v roce 2003 po tom jsem jsem zvládl základy HTML. A HTML bylo pro mne v rámci "programování" z nouze ctnost když jsem si na nic jiného nevěřil.



No kámo, tak to ťa ľutujem, osobne si myslím, že zmysel PHP je práve v skĺbení s html a javascriptom/ajax. Prirovnal by som to k Basiku kombinovaným zo strojákom, vezmeš si to najlepšie zo všetkého.

HTML je spôsob zobrazovaia. PHP je na strane servru a javascript na klientovy, spolu to veľmi dobre funguje ...

Začínam pokukovať po tejto možnosti. Ešte sa pozriem na možnosti v rámci tejto voľby.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz