OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 15:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 18.04.2016, 21:45 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
ObiWanKen píše:
V prvom rade su tu bytes (bajty) a nie bity.

Jasné, to by som nebol ja, keby som sa zase nevyznamenal nejakou somarinou. Vstrebávam nové informácie a tak robím chyby aj v základoch. A ani nechci vedieť prečo som nevedel pochopiť ten jeden riadok z podprogramu, na ktorý som sa pýtal. No nič nabudúce pokračujem.

Díky! :thumbup:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 18.04.2016, 21:51 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Ehm, mám taký blbý zlozvyk. Najskor sa snažím pochopiť program bez trasovania. Za tento moj prístup sa ospravedlňujem, ale je mi to takto prirodzenejšie :mrgreen:.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 18.04.2016, 21:58 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Bezne sa takto nastavuju VideoRam pointre v copper liste.
A nielen tie, aj sprites atd.
Ja by som skor cakal ze tutorial to vysvetli/nauci postupne.
Najprv "rucne" kazdy bitplan a neskor v cykloch.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 18.04.2016, 22:27 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Žiadny problém, strávil som nad tým 9 hodín. Ale to je u mňa keď se niečo učím, na čo nesom až tak zvyknutý normálne. Ten cyklus je najmenší problém. Najviac si musím zvykať na prácu s adresami, teda na to, čo som v Pythone v rámci mojeho programovania vobec nepoužíval.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 01.05.2016, 09:47 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Tak OBIho vysvetlenie obr.č.1 sa neskor ukázalo ako veľmi účelné. Kedy som si uvedomil dalšie drobnosti, ktoré mi pomohli opat o niečo lepšie (0,1%) pár vecí pochopiť

OK, k obr.č.2:
Tak polská príručka mi dúfam správne napovedala, že sa tu používa prerušenie VBLANK, teda prerušenie pomocou procesora. Obnovujeme tu všetky 3 bitplany. Párne a nepárne riadky (48 a 49). Prerušenie by teda malo nastať v okamihu zhody porovnania vstupu a výstupu pomocou inštrukcie cmp. Dúfam, lebo inak ho tam teda nikde inde zatiaľ nevidím... . Teda zobrazovaný obrázok v tomto programe by mal byť vysoký 49 riadkov.

Tej rotácii farieb som najskor rozumel zle. Teda malo by ísť len o opetovné zapísanie rovankej hodnoty na rovnakú adresu, ale tým že ju tam zapíšeme po tom, čo sme ju dali do pamaťe pomocou dc v príslušných registroch farbu v registru aktivujeme. V polskej príručke je jednoduchší príklad, po ktorom som to dúfam že už správne pochopil.

Z obr.č.3 vidíme, že prvé 2 farby v podprograme colors v týchto 2 registroch neaktivujeme. Tento podprogram by tam teda asi ani nemusel byť. Používáme len farby z podprogramu rotace. Teda 6 z 8 možných farieb pri použití 3 bitplanoch.

Ešte som sa pozrel na copper list a zastavil sa hneď na prvom zápisu do DFF096, kde nastavujeme piatym bajtom (OBI sadni si prosím zase na tú stoličku a želám Ti všetko najlepšie k narodeninám, tú chybu som tam teraz dal zámerne, len tie ostatné čo tu mám sú neni zámerom). Jediné zatiaľ logické vysvetlenie pre to, prečo zakazuje týmto bitom sprite je, že v prípade, že neaktivujeme aj 9.bit, teda hlavné povolenie DMA, daná logická 1 funguje ako negácia tohoto nastavenia, teda logická 1 zakazuje a nie povoluje.

pokračovanie nabudúce

EDIT: Nejako mi tu úprava textu pomocou boldu začala mať farbu pozadia, čo je veľmi dobre čitateľná vec, tak som farbu textu kde bold používam určil.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 30.06.2016, 19:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Pokusím se popojet.

V souboru v příloze je rutina na přehrání hudby. Byl mi doporučen přehrávač P61A:
http://aminet.net/package/mus/misc/P6112

Tak jsem zvědav, jestli se v tom zorientuji. Zatím jsem si udělal převod a změnil sekvenci ukončení řádku z Amigy na PC, aby se soubor zobrazil správně a nemusel jsem si pořád zapínat na PC emulaci Amigy. Změna sekvence ukončení řádku byla udělaná mým nikdy nedokončeným převodníkem ATEkonvert napsaným ještě v AmigaPythonu :D

A zde je na Youtube tutoriál od Photona:
https://www.youtube.com/watch?v=xBtHO-IuN9E
https://www.youtube.com/watch?v=JYLcIR6tyO4&feature=youtu.be


Přílohy:
P6112-Example.txt [13.19 KiB]
493 krát

_________________
Amiga - PMD 85


Naposledy upravil Lisiak4 dne 01.07.2016, 06:33, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 30.06.2016, 23:42 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
>Lisiak4:
Píšeš sem dosť blbostí, tak ma napadlo, že by ti mohlo pomôcť toto:
Příloha:
AGA_Guide.zip [32.18 KiB]
496 krát

Neviem, či to správne zobrazí niečo na PC, ale MultiView vo WorkBench-i áno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 01.07.2016, 05:08 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
V takýchto príručkách sa hrabem až v poslednom prípade ked neviem niečo vyriešiť. Pokiaľ sa Ti práca Photona zdá byť ako blbosť, tak ta úprimne ľutujem. Áno tie 3 riadky išlo napísať aj do 1 vety, ale ja niesom Ty ale ja (naštastie).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 01.07.2016, 05:28 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
DJM, už si tu konečne zriaď svoj vlastný nick ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 11.08.2016, 09:40 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Potřebuji použít dělení a chtěl jsem použít i zaokrouhlení v rámci desetiny. Tak jsem si zkusil dělit. V nižším wordu se nám vrací výsledek v celém čísle. Ve vyšším wordu by měl být zbytek po dělení. No pokud by jsme brali v úvahu, že daný zbytek je v nižším byte vyššího wordu a je zapsán v "naší" desítkové soustavě ke správnému zbytku po dělení by jsme se hodně přibližovali. To je nějaké kocourkovo ne? :)

Asm-Pro V1.18
Příloha:
divu.jpg
divu.jpg [ 24.71 KiB | Zobrazeno 10296 krát ]

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 11.08.2016, 11:31 
Offline
Kecálek

Registrován: 07.05.2014, 12:10
Příspěvky: 197
Bydliště: Jbc
Has thanked: 0 time
Been thanked: 39 times
6887 / 150 = 45, zbytek 137 (vsechno dekadicky)
prevedeno na hex:
0x1AE7 / 0x96 = 0x2D, zbytek 0x89

Podle me to vsechno sedi...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 11.08.2016, 11:32 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Divu: 6887 / 150 = 45 (a zbytek 137)

150 * 45 = 6750
6887-6750=137

já v tom kocourkov nevidím :)

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 11.08.2016, 12:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
No jo, ono to vlastně ten zbytek nedělí :mrblue:. Do budoucna možná zažiju s matematikou ještě spoustu legrace... :lol:.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 15.08.2016, 16:37 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Tak jsem se teď trochu vyhrál s uživatelským stackpointerem.

Jen by mne spíše zajímalo, jakou má zásobník nevýhodu od klasických adresových a datových registrů. Tenhle dotaz se mi naskýtá, když vezmu v potaz fakt, že zásobník má šířku 32 bitů, tedy stejnou, jako D0-D7 a A0-A6. Jde mi o názor, když se na zásobník koukáme jako na možné úložiště dat krom dalších hlavních funkcí které zásobník má. V zásobníku vidím zatím jen samé výhody a já bych rád věděl i o nějaký nevýhodě.

-když jsem ukládal data do zásobníku, přístup k jednotlivým datům jsem měl ne pomocí logiky LIFO za podmínky, že jsem dal do něj data naráz.
-když jsem dával data do zásobníku postupně, pak již přístup k datům byl pomocí logiky LIFO
-indexací se v zásobníku dostanu k jakékoliv informaci, nejsem tedy omezen na to, kdy do zásobníku tahle informace byla daná, důležitý je jin jen správně indexovat.

Je práce se zásobníkem nějaká pomalejší než s registrem D0-D7 a A0-a6?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Amiga Assembler 68000/020
PříspěvekNapsal: 15.08.2016, 16:50 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Asi jeho jedinou nevýhodou bude v nemožnosti dalších typů adresací :mrblue:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz