OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 24 zář 2018, 23:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 12 bře 2016, 20:12 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1961
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 216 times
Been thanked: 356 times
Zda sa ze zvysenie obtiaznosti bolo uspesne, tentokrat som vyhral az na 46-ty tah :)
A "dramaticke pauzy" v speccy verzii su uz citelne dlhsie ;)

Mam zopar napadov:
- Ked si uz vyrobil niekolko stupnov obtiaznosti, mohla by byt na zaciatku hry volba tejto obtiaznosti
- Ja osobne radsej hram s kolieskami - hodila by sa mi moznost volby ci ja chcem byt koliesko alebo krizik
- Nuz a hodila by sa aj volba ze kto zacina hru - ci hrac alebo pocitac.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 12 bře 2016, 20:22 
Offline
Radil

Registrován: 14 říj 2013, 22:12
Příspěvky: 290
Has thanked: 182 times
Been thanked: 15 times
Kód:
Move #16

   A B C D E F G H I J
 1 . . . . . . . . . .
 2 . . . . . . . . . .
 3 . . . . . . . o . .
 4 . . . . . . x . . .
 5 . . . . . x . . . .
 6 . . . . x o o o . .
 7 . . . x x o . . . .
 8 . . X . x o . . . .
 9 . . . . o x . . . .
10 . . . . . . o . . .
11 . . . . . . . . . .
12 . . . . . . . . . .

GAME OVER!
You are winner


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 13 bře 2016, 09:56 
Offline
Radil

Registrován: 27 zář 2014, 22:56
Příspěvky: 417
Has thanked: 348 times
Been thanked: 191 times
Citace:
- Ked si uz vyrobil niekolko stupnov obtiaznosti, mohla by byt na zaciatku hry volba tejto obtiaznosti

Zatím není na pořadu dne - obtížnost je stále mizerná viz knockout počítače v 16-tém tahu od Johnyho
Citace:
- Ja osobne radsej hram s kolieskami - hodila by sa mi moznost volby ci ja chcem byt koliesko alebo krizik
- Nuz a hodila by sa aj volba ze kto zacina hru - ci hrac alebo pocitac.

Viz přiložená verze.


Přílohy:
piskworks.tap [10.55 KiB]
85 krát
piskworks.c [19.6 KiB]
92 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, XY4150
DOS Programming, Win32 API Programming
OldComp GitHub
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 13 bře 2016, 11:42 
Offline
Radil

Registrován: 14 říj 2013, 22:12
Příspěvky: 290
Has thanked: 182 times
Been thanked: 15 times
@berku, na obtiznosti muzes kdykoliv zapracovat. mozna zkus vice algoritmu a pouzit i nejaky ten design pattern na jejich prohazovani. v kazdem pripade se mne to libi, hry pro terminal maji sve kouzlo :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 13 bře 2016, 15:33 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:40
Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 495 times
Been thanked: 362 times
BTW Zdenek to prelozil pro Atarko CC65. Asi se stydi to napsat sam, tak prikladam odkaz:
http://mujweb.cz/zbak/piskworks05.xex
Obrázek

_________________
www.atariportal.cz ~ www.krupkaj.cz/xgal ~ jaysoft.atari.org
>>> Atariada: 20. - 22. 4. 2018
>>> PLatariada: 8. - 10. 6. 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 14 bře 2016, 12:08 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:40
Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 495 times
Been thanked: 362 times
Tak jsem ho dostal! Pri nejakem 50 tahu uz mu to dava docela zabrat.
Co tam dat moznost, ze zacina hrac a ne pocitac?


Přílohy:
atari000.png
atari000.png [ 2.27 KiB | Zobrazeno 3608 krát ]

_________________
www.atariportal.cz ~ www.krupkaj.cz/xgal ~ jaysoft.atari.org
>>> Atariada: 20. - 22. 4. 2018
>>> PLatariada: 8. - 10. 6. 2018
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 14 bře 2016, 12:13 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1961
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 216 times
Been thanked: 356 times
krupkaj píše:
Co tam dat moznost, ze zacina hrac a ne pocitac?
To uz tam je, vid berkov prispevok z 13.03.16, 09:56 ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2016, 22:22 
Offline
Radil

Registrován: 27 zář 2014, 22:56
Příspěvky: 417
Has thanked: 348 times
Been thanked: 191 times
Přikládám novou verzi 0.2.1 která obsahuje opět trochu vylepšený algoritmus, drobné opravy a optimalizace.
Tap soubor je přeložený program pro ZX Spectrum

Pokud se vám podaří přeložit a rozeběhnout na vašich dalších pekelných strojích, tak se pochlubte a případně přidejte printscreeny a odkazy na binárky.


Přílohy:
piskworks.tap [11.04 KiB]
63 krát
piskworks.c [21.7 KiB]
70 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, XY4150
DOS Programming, Win32 API Programming
OldComp GitHub
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 01 dub 2016, 10:15 
Offline
Radil

Registrován: 27 zář 2014, 22:56
Příspěvky: 417
Has thanked: 348 times
Been thanked: 191 times
Nová verze 0.3.2 s vylepšenou obtížností.

Vyzkoušejte nyní porazit svůj stroj :-)


Přílohy:
piskworks.tap [11.82 KiB]
65 krát
piskworks.c [24.79 KiB]
73 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, XY4150
DOS Programming, Win32 API Programming
OldComp GitHub
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 01 dub 2016, 11:20 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1961
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 216 times
Been thanked: 356 times
berk píše:
Nová verze 0.3.2 s vylepšenou obtížností.
Vyzkoušejte nyní porazit svůj stroj :-)
Skvele, ten program je cim dalej tym lepsi a silnejsi :)
Kód:
Move #76

   A B C D E F G H I J K L M N O P Q
 1 . . . . . . . . . . . . . . . . .
 2 . . . . . . . . . . . . . . . . .
 3 . . . . . . . . o . . . . . . . .
 4 . . . . . . . x . x . . . . . . .
 5 . . . . . . x . o . . . . . . . .
 6 . . . . o x o o . x . . . . . . .
 7 . . . . x . o x o o x o . x . . .
 8 . . . o x o o o x o x x . o x . .
 9 . . . . x o x x x x o o x o x . .
10 . . o x x x x o x x x x o o . . .
11 . . . . o o x x x o x o o o . . .
12 . . . . . . o x o o o o x x . . .
13 . . . . . . x . o x o . . . . . .
14 . . . . . o . . . O . . . . . . .
15 . . . . . . . . . . . . . . . . .
16 . . . . . . . . . . . . . . . . .

GAME OVER!
You are winner
(with option computer started)
Computer:You  0:1

Another game? (y/n)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 01 dub 2016, 17:04 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2014, 19:13
Příspěvky: 1557
Has thanked: 61 times
Been thanked: 266 times
Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti? Sice mě porazil až ve 44. tahu, ale aspoň tu první hru by mě mohl nechat vyhrát :lol:

Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?

_________________
"When I designed Voyager, I did it on an Apple II with 48K of memory, and I wrote my own Basic program." - Burt Rutan
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 01 dub 2016, 21:43 
Offline
Radil

Registrován: 27 zář 2014, 22:56
Příspěvky: 417
Has thanked: 348 times
Been thanked: 191 times
Citace:
Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti?


To není výzva ani pro programátora ani pro hráče. Busy by nižší obtížnost ani nezkusil. On ty piškvorky sice v příspěvku chválí, ale ve skutečnosti mi dává najevo, že nemám šanci :neener:

Citace:
Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?


:thumbup: To by ovšem mohlo být velmi zajímavé

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, XY4150
DOS Programming, Win32 API Programming
OldComp GitHub


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 02 dub 2016, 14:50 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1961
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 216 times
Been thanked: 356 times
berk píše:
Citace:
Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti?
To není výzva ani pro programátora ani pro hráče. Busy by nižší obtížnost ani nezkusil. On ty piškvorky sice v příspěvku chválí, ale ve skutečnosti mi dává najevo, že nemám šanci :neener:
Ale nie, naozaj ho chvalim - ten program uz zacina byt skutocne silny super. Vezmi to tak, ze (take sachove prirovnanie) aj ked vecsina sachovych programov voci Kasparovovi nema sancu, napriek tomu su skvele a vecsinu ludi porazia bez problemov :)
berk píše:
Citace:
Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?
:thumbup: To by ovšem mohlo být velmi zajímavé
Uplne staci program spustit dvakrat a len opisovat tahy z jedneho do druheho a naopak ;) Popr. spravit nejaky interface (napr. cez stdin/stdout) ktorym si tahy budu vymienat sami automaticky :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 02 dub 2016, 21:32 
Offline
Radil

Registrován: 27 zář 2014, 22:56
Příspěvky: 417
Has thanked: 348 times
Been thanked: 191 times
Ono to tak horké není :-) Zkusím rozebrat níže.

Omlouvám se Faraonovi, že jsem ho odbyl s těma obtížnostma (možná i několikrát), ono to nakonec smysl má.

Tak tedy přikládám verzi se 3-ma obtížnostma:

Obtížnost 1
Základní algoritmus, kdy program postupně vyhodnocuje řádky ve všech směrech a podle konstalace na řádku vybere možný tah a spočítá mu prioritu. Takto hledá tah s nejvyšší prioritou.

Obtížnost 2
Je přidána optimalizace, která řeší nedokonalost původního algoritmu. Jsou pevně definované některé vzory, které jsou považovány za urgentní a u nich je navýšena priorita.

Obtížnost 3
Pokud se vyhodnocují samostatně jen stavy v jednotlivých řádcích, tak může nastat situace, kdy konstalace na řádcích je nevýznamná, ale ve 2D je postavení velmi urgentí. Například:

Kód:
. . . . . . .
. . . o o . .
. . o . . . .
. . o . . . .
. . . . . . .


Právě tyto situace dokáže řešit optimalizace v obtížnosti 3

Ještě chci dodat, že pořád lze vyhrát i pod 20 tahů v obtížnosti 3, ale to už nechám na vás :-)


Přílohy:
piskworks.tap [11.89 KiB]
62 krát
piskworks.c [24.95 KiB]
75 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, XY4150
DOS Programming, Win32 API Programming
OldComp GitHub
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Piškvorky
PříspěvekNapsal: 03 dub 2016, 08:28 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2014, 19:13
Příspěvky: 1557
Has thanked: 61 times
Been thanked: 266 times
Sakra, jsi si jistý že ty obtížnosti nejsou opačně? :lol:
Ty mě fakt donutíš se tuhle hru opravdu naučit.

_________________
"When I designed Voyager, I did it on an Apple II with 48K of memory, and I wrote my own Basic program." - Burt Rutan
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz