OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 26.03.2015, 10:55 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Psát na dnešních strojích v ASM není už dávno efektivní, a programátor nenapíše kód lépe, než jakýkoliv dnešní kompiler vyšších jazyků. Ono když támhle na Z80 bylo celkem 30 instrukcí a šlo o každý takt, tak to člověk dokázal optimalizovat lépe než kompiler. U Motoroly 68000 byl s assemblerem doslova v ráji. Ale u dnešních procesorů si na polovinu instrukcí člověk ani nevzpomene, a lepí to z jiných, v danou chvíli nevhodných instrukcí. No a kompiler si právě na tyhle málo používané ale vhodnější instrukce vzpomene vždycky ;-) Takže o nějakých vyšších programovacích berličkách tu opravdu nemůže být řeč…

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 26.03.2015, 10:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
berk píše:
Pravdou je, že dříve byl hardware mnohem dražší než programátor. Vyplatilo se tedy extrémně šetřit pamětí a výkonem počítače. Dnes se poměr obrátil a programátor je dražší než paměť nebo procesorový výkon. Dnes se klade důraz na náklady za vývoj a termín dodání.


V profi veciach je stale HW drahsi. len Manageri su spravne spracovany. (Osobna skusenost a nie jedina) :-(

berk píše:
Nízkonákladový vývoj je takové to komerční programování. Chci rychle výsledek. Náklady snižuji nasazováním juniorů. Vývojové nástroje musí automaticky zabránit chybám programátora. (Java, C#, …)


Osobna skusensot je skor ina. Da sa objem penazi. Za to sa kupi hw a licky a a zbytok sa ma programovat. A kedze su Manageri spravne spracovany sa nakoniec zas upgradne HW. (Predsa si sef vyvoja nebude sr*** do vlastneho a prizna ze to sfusovaly ebo je malo penazi.

p.s. neexistuje nastorj ktory bi zabranil chybam programatora. maximalne na cast upozorni.

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 26.03.2015, 11:11 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Ale za každým kompilerom je zas len programator.
Dobrý kompiler je lepší ako zlý programator.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 09:07 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Zdar, kromě toho, že se zatím učím asm na Amize uvažuji o druhém programovacím jazyku. Hlavní zaměření by mělo být na mobil. Další hlavní zaměření by měla být počítačová hra. Programovací jazyk by měl být multiplatformní. Nepotřebuji dělat nic složitého. Tedy hry budou stylu old-school, nebo v rámci logiky jednoduché. Celkem dobře mi z toho vychází Java co jsem četl na netu. Tady na OC se mi zdá je Java zatracována. Nechtěl jsem zakládat nové vlákno. S tím zaměřením na mobil jsem zde OT, ale přesto děkuji za pochopení :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 09:59 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 06.10.2015, 17:37
Příspěvky: 1554
Bydliště: Praha východ
Has thanked: 11 times
Been thanked: 144 times
berk píše:
...Představa je následující:

1) Dát dohromady počítače, pro které existuje kompilátor c a jejich majitele, kteří by se experimentu chtěli zúčastnit.
2) Navrhnout jednoduché api pro přístup k hardware (inicializace grefického režimu, získání rozlišení obrazovky, nastavení barvy pera a pozadí, vykreslení bodu na obrazovce, …)
3) Toto api by majitelé počítačů implementovali pro své platformy.
4) Za použití našeho api a ansi c by se vytvořil jednoduchý tetris.

Co vy na to? Kolik platforem najdeme?


C kompilátorů je hodně, liší se od sebe a ne každý C-kompilátor funguje na každé platformě. Mnohem lepší je použít PHP, který už umí požadavky v bodě (2). Bod 3 odpadá, protože postačí, aby majetel počítače se uměl připojit na vzdálený server, kde běží PHP a myslím, že odpadne i bod (4), protože tetris v PHP zřejmě již někdo napsal... :D

Jak psal Lisiak4 nahoře, lze použít Javu, výsledkem bude, že software poběží v lokále. Jde jen o to sehnat Javu na různé platformy. Já vím akorát o Javě pro PC stroje.

_________________
Hyperinzerce - historické počítače

ComputerAsylum WEB: http://www.computerasylum.co.uk
Twitter: https://twitter.com/COMPUTERASYLUM
Zprávy: https://www.euronews.com/ https://www.aljazeera.com/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 10:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 06.10.2015, 17:37
Příspěvky: 1554
Bydliště: Praha východ
Has thanked: 11 times
Been thanked: 144 times
berk píše:
Proč se mi vlastně líbí C? Jednoduše protože má zajímavou historii a velmi dlouhý životní cyklus. Vzniklo někdy v roce 1972 a byl v něm napsán UNIX. Dá se v něm obstojně programovat i na 8-bitových počítačích. Ale je v něm napsáno i win32 api – podvozek moderních Windows. Nebo třeba jádro a základní knihovny Androidu. Tak nějak spojuje všechny ty generace počítačů a tím je nadčasové :-)


vybírat si programovací jazyk podle zajímavosti jeho historie je poněkud obscesní. Co se týká podvozku k Woknům, tak ten podvozek je v dosti zoufalém stavu. Moc poslepovaný z toho co dům dal, nesčíslně krát záplatovaný. Je s podivem, že ten podvozek ještě jede. Jak dlouho ale ještě pojede? Pokud jde o Android, na jakých počítačích dnes funguje? Je to takové bejby ještě...

_________________
Hyperinzerce - historické počítače

ComputerAsylum WEB: http://www.computerasylum.co.uk
Twitter: https://twitter.com/COMPUTERASYLUM
Zprávy: https://www.euronews.com/ https://www.aljazeera.com/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 10:42 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
computerasylum píše:
Co se týká podvozku k Woknům, tak ten podvozek je v dosti zoufalém stavu. Moc poslepovaný z toho co dům dal, nesčíslně krát záplatovaný. Je s podivem, že ten podvozek ještě jede. Jak dlouho ale ještě pojede?

Kdepak. Jediný co na Windows je vpořádku, je už léta právě tenhle podvozek. Podvozek je až na drobné změny stejný jako ve Win 7. V zoufalém stavu jsou ty splácaniny co na ně poslední dobou lepí nový tým vývojářů Windows, začlo to ve Win 8, a zatim největší zmatlaniny jsou nalepený ve Win 10. Proto ve Win 10 stále najdeme původní ovládací panely, co jsou ve Win 7 (často skryté). A ktomu jsou přimatlaný paraleleně téměř nepoužitelný nový. Časté záplaty jsou naprosto vpořádku. Viry, Malware atd. se vyvíjí denně nový, a je na ně potřeba reagovat. To že jedna nejmenovaná jablečná firma téměř nezáplatuje neznamená, že to má dokonale chráněné. Znamená to jen že na to se*e a je to ostuda.

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 11:00 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Který jazyk je ten správný je nekonečné téma :-) Hezký článek napsal Martin Malý:

http://www.lupa.cz/clanky/senzory-marti ... ogramator/

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 11:16 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Já zadal primární cíl a využití, to dle mne není nekonečné téma :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 11:32 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Radši bys na to měl opravdu založit jiné vlákno - kouknul jsem na začátek tohoto, a zadání zní "pojďme zkusit jednu konkrétní hru portovat na co nejvíce platforem", s následujícím upřesněním "zvolili jsme hru Tetris a jazyk C".
Nic z toho, co tu dnes zaznělo, se toho netýká buď vůbec, nebo jen naprosto okrajově...

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 12:03 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Učiněno, nevěděl jsem jestli na to někdo zareaguje, tedy zatím reakce byla ne taková jak bych si přál, ale uvidí se :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 20.07.2016, 12:01 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Po nějaké době přikládám aktualizaci.

Verze win32
- Je nyní součástí společného projektu
- Udělány drobné optimalizace tak aby šla bez problémů spouštět i na windows 95

Verze pro DOS
- Nyní změří rychlost procesoru, aby na různých počítačích neběžela různě rychle
- Drobné opravy a úpravy UI

Verze pro ZX Spectrum
- Kostky jsou nyní vykreslovány pomocí sprite, takže je rychlost vykreslování mnohem lepší
- Vyčištění a optimalizace kódu

Kompilace:

* Windows (WIN32)
make -f Makefile.gcc

* Turbo C 2.01 (DOS)
Spustit tc IDE
Project->Project name a vybrat TETRIS.PRJ
Compile->Make EXE file

* ZX Spectrum (z88dk)
make -f Makefile.zx

Verze pro ZX Spectrum:
Příloha:
Tetris.PNG
Tetris.PNG [ 8.17 KiB | Zobrazeno 10751 krát ]


Přílohy:
Tetris.zip [240.5 KiB]
553 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 20.07.2016, 12:27 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 06.10.2015, 17:37
Příspěvky: 1554
Bydliště: Praha východ
Has thanked: 11 times
Been thanked: 144 times
a co verze pro RTOS ?

_________________
Hyperinzerce - historické počítače

ComputerAsylum WEB: http://www.computerasylum.co.uk
Twitter: https://twitter.com/COMPUTERASYLUM
Zprávy: https://www.euronews.com/ https://www.aljazeera.com/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 20.07.2016, 14:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Bude i Amiga verze Tetrisu jako okýnko ve Workbenchi? Klidně takhle černobíle, aby to mohlo běhat i na OCS Amčách ve WB1.2 :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 20.07.2016, 15:08 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Už jsem si to říkal u piškvorek http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=3749, lze tyto multiplatformní pokusy přenést i pod CP/M. Různých jednodeskáčů je tu dost...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz