OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Reklama!

Právě je 23 dub 2019, 12:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 12 zář 2018, 11:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2014, 20:13
Příspěvky: 1705
Has thanked: 74 times
Been thanked: 311 times
Pokud by bylo možné ten soubor zpracovávat sekvenčně, třeba i na víc průchodů, tak bych tu optimalizaci zase tak moc do extrému nehnal.
Ale tobě asi nebude stačit nějaké nahrazení úseků textu jinými ;-)

_________________
Islám je náboženství míru. Například na Srí Lance.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 08:29 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2017, 11:36
Příspěvky: 902
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 38 times
Been thanked: 82 times
Co si mám nainstalovat pro jednoduchou práci v C pod Win7, kdysi jsem něco dělal, ale to bylo ještě v DOSu, tuším něco od Borlandu.

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 08:38 
Online
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 28 led 2016, 23:57
Příspěvky: 3053
Has thanked: 151 times
Been thanked: 235 times
CodeBlocks, Visual Studio, Dev C++...

_________________
Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 08:56 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2017, 11:36
Příspěvky: 902
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 38 times
Been thanked: 82 times
Díky, ale chtěl něco jednoduchýho, při pohledu na visual studio mě berou mrákoty

//Ale ten CodeBlock vypadá celkem sympaticky, ale není to jen editor?

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 09:53 
Online
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 28 led 2016, 23:57
Příspěvky: 3053
Has thanked: 151 times
Been thanked: 235 times
Vsechno je to IDE. Moznosti je spousta, ale me zas treba obestiraji mrakoty pri pohledu na Eclipse - kdyz jsem se pred par lety snazil pouzivat Eclipse jako vyvojove prostredi pro ARM, po par dnech nastavovani jsem to vzdal a pouzil Keil :) Na takove to domaci zvykani pouzivam CodeBlocks, funguje celkem pekne.
Tipoval bych, ze pokud chces psat Windows programy, tak VS bude asi nejschudnejsi. Ja to obcas musim pouzit (ne na Windows programovani) a prijde mi to celkem intuitivni - jen to vypada ohavne.

_________________
Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 10:18 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 08 črc 2013, 00:28
Příspěvky: 978
Has thanked: 180 times
Been thanked: 196 times
CodeBlocks jsem onehdá cca 2014 pro zajímavost zkoušel. Odešel jsem hodně rychle :-D Ale třeba ve vývoji pokročili.

Visual Studio je moloch (a nevypadá ohavně - vypadá stroze), spousta buttonků. Ale věz, že budeš potřebovat jenom hrstku z těch buttonků a v meníčkách jsou duplicity. Pokud máš na disku zbytných pár giga, určitě tomu dej šanci - VS je mainstream, "povinný standard." ;)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 10:33 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2017, 11:36
Příspěvky: 902
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 38 times
Been thanked: 82 times
Nainstaloval jsem C::B a poměrně bez problémů to vygenerovalo prázdné windows wokno. Kam mám zařadit svůj jednoduchý program v tom zdrojáku? Řekněme volání funkce, kterou dole nadefinuji.

Kód:
    /* The class is registered, let's create the program*/
    hwnd = CreateWindowEx (
           0,                   /* Extended possibilites for variation */
           szClassName,         /* Classname */
           _T("Code::Blocks Template Windows App"),       /* Title Text */
           WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
           CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */
           CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */
           544,                 /* The programs width */
           375,                 /* and height in pixels */
           HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */
           NULL,                /* No menu */
           hThisInstance,       /* Program Instance handler */
           NULL                 /* No Window Creation data */
           );

    /* Make the window visible on the screen */
    ShowWindow (hwnd, nCmdShow);

    /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
    while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))
    {
        /* Translate virtual-key messages into character messages */
        TranslateMessage(&messages);
        /* Send message to WindowProcedure */
        DispatchMessage(&messages);
    }

    /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
    return messages.wParam;
}


/*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */

LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    switch (message)                  /* handle the messages */
    {
        case WM_DESTROY:
            PostQuitMessage (0);       /* send a WM_QUIT to the message queue */
            break;
        default:                      /* for messages that we don't deal with */
            return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
    }

    return 0;
}

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Naposledy upravil microlan dne 06 úno 2019, 10:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 10:34 
Online
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2018, 22:32
Příspěvky: 482
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 147 times
Been thanked: 113 times
Pro jednočipy (AVR, STM) s C/C++/ASM používám nejraději jen textový editor (ve FAR) a překlad s GCC přes příkazový řádek. Občas jsem používal i Keil, Eclipse, EmBitz, ale přece jen, není nad jednoduchost rozhraní jednoduchého editoru. :-) Na programy pod Windows je MS VC++ nejlepší volba. Oproti jiným prostředím je tam největší luxus, je to s ním nejpohodlnější. Ale je nutné počítat s tím, že samotné C/C++ neobsahuje rozumné knihovny např. na dialogová okna (MFC nepočítám, to jsou knihovny leda tak na ostudu). Na to vypadal být dobrý směr C++ Builder, který zahrnuje i rozsáhlé knihovny. Ale jeho výhoda je i nevýhodou - pokud chcete nějaký nestandardní úkon, tak je skoro až nemožné standardní knihovny obejít a doplnit nějakou svou vecpávku. Pro jednodušší programy dobrý, ale u složitějších dají ty obcházky tolik práce, že je pak už jednodušší vyjít z holého C++ přes Windows API a napsat si knihovny vlastní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 10:36 
Online
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2018, 22:32
Příspěvky: 482
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 147 times
Been thanked: 113 times
microlan píše:
Nainstaloval jsem C::B a poměrně bez problémů to vygenerovalo prázdné windows wokno. Kam mám zařadit svůj jednoduchý program v tom zdrojáku?...
Raději začni s konzolovým programem. Tam je funkce main(), kam snadno zařadíš svůj program. Pokud chceš oknový program, tam je to už složitější, protože se používají zprávy Windows, není to na program kde běží jedna dlouhá smyčka. V oknovém programu doplníš do hlavní funkce (před smyčku zpráv) nějaké své inicializace (např. vytvoření okenních prvků) a pak do obsluhy zpráv reakce na události, např. reakci na stisk tlačítka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 10:56 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2017, 11:36
Příspěvky: 902
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 38 times
Been thanked: 82 times
Díky, zkusím to cmd okno.

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 11:12 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 20:32
Příspěvky: 355
Bydliště: Kladno
Has thanked: 25 times
Been thanked: 76 times
Já osobně se v rámci Windows rozhodně přikláním k VS. Jak pro konzovolky (cmd), tak pro Forms. Spoustu věcí to udělá za vás, dokáže to při psaní kódu doplňovat některé věci, takže nemusíte hledat co tam pro správný syntax patří. A hlavně, lepší debugger pro vyhledávání chyb nenajdete.

_________________
>> Amiga 1200, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 12:13 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 08 črc 2013, 00:28
Příspěvky: 978
Has thanked: 180 times
Been thanked: 196 times
Panda38 píše:
MFC nepočítám, to jsou knihovny leda tak na ostudu

No ale nic lepšího (a free) nemáme, nebo aspoň já o tom nevím :-)

- WinAPI :like: ale upovídaný
- MFC - ok, používá makra a tolik neoblíbený pointer-to-member záležitosti, ale to je slabej argument; šetrné k paměti, rychlé; jinak wrapper okolo WinAPI
- WinForms - wrapper okolo wrapperu okolo wrapperu okolo WinAPI; pomalý GDI+; několik opravdu užitečných kontrolek, např. PropertyGrid nebo DataGrid
- WPF - vizuálně pěkný, ale syntakticky překombinovaný a nerad to používám, už proto, že do toho tolik nevidím a vždycky s tím bojuju (což je ode mě podobně slabej argument)
- Qt - placený
- pak jsou tu custom wrappery okolo WinAPI (např. Win32++), který se víc nebo míň snaží imitovat MFC.

Zapomněl jsem na něco? :shrug:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 12:45 
Online
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2018, 22:32
Příspěvky: 482
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 147 times
Been thanked: 113 times
MFC má výhodu, že je tak jednoduchý, že se dá snadno obcházet (když je třeba). Až tak jednoduchý, že je nakonec skoro stejné používat přímo API. Nějak jsem tam nikdy nepochopil důvod rozdělení na Document a View. Přetypovává handlery na MFC objekty hledáním v tabulce, což je sice tak trochu zpomalující operace, ale nakonec i zbytečná. I obsluha hromadného načtení a zápisu obsahu okenních prvků je dost zpomalující operace, pro některé operace se nehodící. Když se okenní prvky obalí jednoduchými C++ třídami, tak nakonec je s tím práce stejně jednoduchá, resp. ještě jednodušší. Nikdy mi nepřišlo, že by mi MFC práci usnadnilo, spíš to byl zbytečný mezičlen který obsluhu spíše komplikoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 14:01 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 08 črc 2013, 00:28
Příspěvky: 978
Has thanked: 180 times
Been thanked: 196 times
Panda38 píše:
Nějak jsem tam nikdy nepochopil důvod rozdělení na Document a View.
Aha... :-) Protože tak trochu jako pattern Model-View-Controller :-) Když máš víc typů dokumentů a víc pohledů na ně, tak jsi celkem rád, že to máš logicky oddělené místo jednoho velkého balastu. O zbytek se postará framework (např. vykonávání příkazů nad objekty, které o ten příkaz stojí). Dovolím si udělat osvětu touhle knížkou :poke: ;-)
Panda38 píše:
Přetypovává handlery na MFC objekty hledáním v tabulce, což je sice tak trochu zpomalující operace, ale nakonec i zbytečná.
Tady s vámi tak trochu jakoby úplně nesouhlasím - odkaz si nemůžeš uložit do custom dat okna (GWL_USERDATA), to musí zůstat volné pro koncového programátora. Hledání v tabulce je tak bohužel jedinou schůdnou možností. Při 1000 najednou existujících oknech je to deset dotazů do tabulky - to mi nepřipadá jako tak těžkej overhead.
Panda38 píše:
I obsluha hromadného načtení a zápisu obsahu okenních prvků je dost zpomalující operace, pro některé operace se nehodící.
To jako fakt? Pokaždý jsem byl rád, že to MFC udělá za mě a před zavřením dialogu validuje obsahy kontrolek. Snad se tedy bavíme o tomtéž :-)

Jak jsi napsal, není to ideální, ale je to dostatečně jednoduchý a dostatečně rychlý na jakýkoliv projekt. Napsání si veškeré logiky z gruntu ve vlastních třídách je sice fajn, nicméně při předávání projektu musí nový programátor projít veškerý kód, aby pochopil jak věci fungují. U MFC, WinForms, WPF (a určitě i Qt) je to standardizované frameworkem, což usnadní orientaci.

Nevím no, když si z programátorského pohledu vezmu kritéria jako rychlost, jednoduchost a úspornost, tak mě vychází právě MFC. V závěsu následované WinForms. Na opačném konci stojí WPF. Když to naopak vezmu z hlediska moderního uživatele, tak se pořadí frameworků obrátí - WPF, WinForms, MFC :shrug:

Snad jsem to dostatečně zanalyzoval :lol:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019, 14:28 
Online
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2018, 22:32
Příspěvky: 482
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 147 times
Been thanked: 113 times
Jo určitě je MFC dobrá volba, když se někdo nechce zabývat přímo nižším rozhraním.

Když jsem kdysi (1995) přešel z DOS assembleru do Windows, nejdříve jsem samozřejmě zkoušel opět assembler. Rozsáhlejší Win program v assembleru bylo o život, to fakt nešlo. Další pokus byl v Delphi. Vizuálně rychle sestavit program s využitím bohatých tříd, jo to bylo prima. Ale nedal se ohnout - nedal se jen tak např. předefinovat vzhled tlačítka a program byl velmi pomalý. Vznikl tak Baltík 3 (napsaný v Delphi, na zakázku), ale vnitřně tak těžkopádný a neefektivní, že už s ním dnes rád nemám nic společného. :oops: Pak jsem přešel na MFC, program Gemtree Petr (programovací nástroj). To už bylo jiné kafe, program mohl být docela rychlý a efektivní. Ale přece jen, stále jsem se potýkal s ohnutím MFC pro mé potřeby, obcházení implicitního chování. Např. předefinování vlastních ikon s vlastními paletami v TreeView bylo skoro nemožné. Pak jsem si jednou řekl, že vlastně nadstavbu nepotřebuju. Začal jsem znovu od začátku, bez veškerých knihoven. To byla úleva! Najednou všechno šlo snadno a program byl výsledně i jednodušší než s MFC. Považuji to za jeden z nejlepších počinů který jsem na tom udělal, hodně to pomohlo. Rychlost interpreteru mohla konkurovat i kompilátorům. Dnes už bych se nechtěl vracet k nějaké knihovně. Mám nějaké své nadstavby a v těch mám konečně volnost k práci jakou potřebuju. Když jsem někdy používal cizí knihovny, tak jsem byl tak omezený jejich chybami, že mi vzalo více času chyby obcházet, než kdybych si ty knihovny napsal sám.

Validace kontrolů v MFC - jo sice dobrý, ale jen do té doby, kdy se používá standardní postupy a standardní prvky. Jak se začne chtít něco nestandardně změnit, tak začínají problémy. Vlastní validace a přenos hodnot je nakonec snadné a rychlé, na to tyhle nadstavby nejsou ani potřeba. Ale samozřejmě, může to být někomu příjemnější, když mu stačí standardní vybavení a nemá vyšší či nestandardní nároky. Výhodou MFC je, že se dá poměrně dobře kombinovat s ne-MFC přístupem, tak pak není až tak velký problém se sdílením projektů.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz