OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 20 zář 2018, 23:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 12 čer 2018, 10:39 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 19:26
Příspěvky: 2158
Has thanked: 80 times
Been thanked: 305 times
K vidění zde: part 1, part 2, part 3.

_________________
www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 12 čer 2018, 11:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 08:15
Příspěvky: 1687
Bydliště: Brno
Has thanked: 404 times
Been thanked: 131 times
Tam spíše poukazuje, jak programovat v asm 68k na Linuxu? Kritizovat umí každý, ale mne se takové prostředí nezamlouvá. Elegantnější hexa zápis je pomocí "$", tedy třeba "$c". Dělá z nádherného asm zápisu zbytečně složitou věc :A

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 12 čer 2018, 11:19 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1949
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 215 times
Been thanked: 354 times
Pouziva aj zapis pomocou dolaru, napr. v druhej casti ma SOFFSET SET (SOFFSET+1)&$fffffffe.
Inak zapis s prefixom 0x... je este v pohode, ten casto pouzivam napriklad ked pisem nieco obecne alebo v cecku. A v asembleri pouzivam prefix #.
Uplne najhorsi mozny zapis je podla mna s pismenkom H na konci, ten mi je vyslovene proti srsti. A ani ten $ nemam prilis rad a kde sa da, vyhybam sa mu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 12 čer 2018, 12:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 08:15
Příspěvky: 1687
Bydliště: Brno
Has thanked: 404 times
Been thanked: 131 times
Ale # určuje na Amige, že sa jedná o hodnotu. Takže hodnota v hexa #$

http://amigareview.amiga.sk/atlantida-n ... -motorolou

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 11:05 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1949
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 215 times
Been thanked: 354 times
Lisiak4 píše:
Ale # určuje na Amige, že sa jedná o hodnotu. Takže hodnota v hexa #$
Ano, a to je dalsia vec co mi bola dost proti srsti vo viacerych asembleroch - stretol som sa s tym aj pri 6502 a aj *51. Mne osobne pride znacne nelogicke oznacovat konstanty znakom #, jednak ine asemblery nim oznacuju hexadecimalne cisla, dvak viacere systemy nim oznacuju napr. cislo nejakeho kanalu, a triak (po tretie, asi najserioznejsi dovod), to ci instrukcia bude pracovat s konstantou, alebo pametovym miesto na danej adrese, zavisi priamo uz od operacneho kodu tej instrukcie a nie az od jej samotneho ciselneho udaja. To znamena, ze rozlisenie konstanta/adresa by mela byt vlastnost priamo toho cisla (vyjadrena nejaky prefixom), ale skor nieco cim by sa lisila samotna instrukcia. Podla mna, najlepsie je to odlisovat bud priamo inym nazvom instrukcie (ako to ma 8080), alebo zatvorkami (ako to ma Z80, x86 a ciastocne aj 6502). V pripade 32bit motoroly by to mohlo byt napr. move.iw cislo,register kde to pismenko "i" by prave znamenalo ze sa jedna o konstantu (priamy operand). Ale to uz asi moc vymyslam ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 11:13 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2018, 21:32
Příspěvky: 181
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 28 times
Been thanked: 44 times
Proto raději u x86 používám NASM namísto assembleru z GCC, protože GCC také převzal tuhle podivnou assemblerovskou syntaxi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Classic Amiga assembler tutorial
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 20:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 08:15
Příspěvky: 1687
Bydliště: Brno
Has thanked: 404 times
Been thanked: 131 times
Busy píše:
V pripade 32bit motoroly by to mohlo byt napr. move.iw cislo,register kde to pismenko "i" by prave znamenalo ze sa jedna o konstantu (priamy operand). Ale to uz asi moc vymyslam ;)

V rámci logiky zápisu amiga asm by to bolo skor MOVEI.W

Je to všetko len vec zvyku, tento asm je mojím prvým a tak s tým nemám žiadny problém a už som si na to tak ako to je zvykol ;)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz