OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 19 srp 2018, 07:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 11:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2014, 17:29
Příspěvky: 1027
Bydliště: Milovice
Has thanked: 7 times
Been thanked: 158 times
Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie.

Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS.

Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné debilné okno.

Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie.
Ale asi len blábolím po druhom pivku :joint:

_________________
Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 11:32 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 07 črc 2013, 23:28
Příspěvky: 764
Has thanked: 99 times
Been thanked: 115 times
A tohle znáte?

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 11:44 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2014, 15:27
Příspěvky: 501
Bydliště: Praha
Has thanked: 36 times
Been thanked: 135 times
Shony píše:
Tak mi kámo povedz prečo to ide i s menšími prostriedkami a pokial sa niekto pokúsi nahradiť celý ten bordel okolo Genviromentu tak to je drastický menšie.

Ale to je na akademickú debatu ja som len obyčajný IT administrator v skoro európskej firme a som dennodenne vystavený terorizmu MS.

Všetké omaľovánky vo win 7-10 sú mi u prdele, potrebujem pracovať a nie sa naťahovať s niekoľko úrovňovými knižnicami aby som otvoril obyčajné debilné okno.

Ps. ak niekto nieje schopný volať základné funkcie widlovs manažéru nijak inak než cez rôzne frameworky atd tak si zaslúži smrť a večné zatratenie.
Ale asi len blábolím po druhom pivku :joint:


Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API, ale i to potřebuje nějakou tu paměť na všechny prvky GUI. Omalovánky se ve Windows 7 i XP dají vypnout přepnutím na "klasické téma". Přepnutí na klasické téma je více než kosmetická změna vzhledu, Windows se přepnou do starého grafického engine. Přestane pak fungovat i pitomá synchronizace s vertikálním zpětným během.

Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 12:02 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2014, 17:29
Příspěvky: 1027
Bydliště: Milovice
Has thanked: 7 times
Been thanked: 158 times
Díky za informácie ktoré už mám ale stále to nerieši tie giga na "mojom hdd".
Proste je to tak ak niečo kompiluješ píšeš stále voláš knižnice a api ktoré sú už od začiatku zlé a nikto sa neobťažuje dnes ich optimalizovať, na toto téma som kedysi s faraónom prehodil pár slov/viet a stále sme skončili u "požieračoch koláčov". Pôvodne som sem ani nechcel písať a toto je poslený príspevok k téme.

_________________
Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 13:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1903
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 209 times
Been thanked: 347 times
baktra píše:
Na otevření okna stačí i to samospasitelné Windows API
Akurat ze toto samotne samospasitelne WinAPI je skor oooobrovsky nabobtnany framework nez efektivne volanie sluzieb jadra. Ono totiz problem je v samotnej koncepcii windowsov - sluzby samotneho jadra (ktore bezi v kernel-mode) su oficialne nedokumentovane, a nad nimi je oooobrovska halda vseliakych DLLiek (beziacich v user-mode) ktore su navzajom priserne popreviazane a az na vrchu tejto obrovskej kopy su oficialne dokumentovane API sluzby. Takze aj ked je samotna aplikacia mala a napisana efektivne, po zavolani oficialneho API to este musi prebublat touto nekonecnou haldou, zaberajucou priserne vela pameti, a az potom to konecne skonci v jadre.
baktra píše:
Zkus si ale napsat aplikaci s velice komplexním UI jen pomocí Windows API funkcí (stromy, MVC tabulky, MDI). Uvidíme, kdo ji uvede na trh rychleji...
A taktiez uvidime, ktora aplikacia bude mat mnohonasobne vyssie naroky na vykonnost celeho systemu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Slo by to takto?
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 13:33 
Offline
Kecka

Registrován: 28 říj 2016, 20:03
Příspěvky: 49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times
Kód:
00000000 <WindowProc>:
0:  83 7c 24 08 02          cmp    DWORD PTR [esp+0x8],0x2
5:  74 06                   je     d <destroy>
7:  ff 25 34 31 40 00       jmp    DWORD PTR ds:0x403134
0000000d <destroy>:
d:  6a 00                   push   0x0
f:  ff 15 74 b1 44 00       call   DWORD PTR ds:0x44b174
15: 31 c0                   xor    eax,eax
17: c2 10 00                ret    0x10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slo by to takto?
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 14:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1903
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 209 times
Been thanked: 347 times
lukz píše:
Kód:
0:  83 7c 24 08 02          cmp    DWORD PTR [esp+0x8],0x2
:thumbup:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 09 lis 2017, 18:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2014, 19:13
Příspěvky: 1435
Has thanked: 58 times
Been thanked: 247 times
Necelých sto kilobajtů!

https://www.youtube.com/watch?v=2NBG-sKFaB0
phpBB [video]


https://en.wikipedia.org/wiki/.kkrieger

_________________
Když lékař zkazí operaci, jde sedět, do vězení ho pošlou soudci.
Když někdo spáchá vážnou nehodu, jde sedět, pošlou ho tam soudci.
Když něco zkazí soudce, tak měl jiný právní názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 07:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1903
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 209 times
Been thanked: 347 times
faraon píše:
Necelých sto kilobajtů!
Tak to je super !
A tuhla, kto pozna Second Reality od FutureCrew, tak tu je jeho remake a cele to ma len 8kB ! :)
https://www.youtube.com/watch?v=NJFvy8CgvzU


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 11:14 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 22:48
Příspěvky: 7231
Bydliště: Praha
Has thanked: 882 times
Been thanked: 841 times
Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize.

_________________
Integrovat muslimy s Evropany je jako integrovat ovce s vlky.
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 15:15 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1903
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 209 times
Been thanked: 347 times
misticjoe píše:
Problém je, že tahle windema používají brutál kompresi (no dobře, to není takový problém, jen na starších compech se to depakuje a připravuje neúměrně dlouho) a hlavně již kdejaký hotový kód z Direct3D, proto si mohou dovolit být tak malá. Mnohem zajímavější počin je 96k Lotus na Amize.
A prave to je dalsia velka vyhoda cloveka znaleho platformy voci kompileru - takyto clovek dokaze napisat nielen kratsi, ale aj rychlejsi kod, aby depak a nasledna priprava dat netrvali neumerne dlho aj na starsich compoch.

Je pravda, ze dnesne mnohobitove a mnohogigahertzove procesory uz dokazu vykonavat program tak nejak (nazval som to ze) "davkovo", t.j. ak mam nejaky linearny kusok kodu, je jedno ci ma 5 alebo 50 instrukcii, doba vykonavania je cca rovnaka. Avsak co (stale) robi urcity problem, resp. co dnes beh programu na modernych procesoroch najviac zdrzuje, je vetvenie programu a volanie podprogramov. Moderne kompilery uz dokazu aj toto znacne optimalizovat, ale vzdy to bude prave clovek, ktory (aj vdaka uplnej semantickej znalosti algoritmu v kombinacii s pristupom do cache) dokaze program preusporiadat tak aby sa vykonal co najrychlejsie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 15:27 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 22:48
Příspěvky: 7231
Bydliště: Praha
Has thanked: 882 times
Been thanked: 841 times
No nechci nikomu sahat do svědomí, ale hodně těchto dem vzniklo za pomoci werkkzeugu, či podobných toolů. Je otázkou, zda se pak dá ještě mluvit o programování.

_________________
Integrovat muslimy s Evropany je jako integrovat ovce s vlky.
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 16:36 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1903
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 209 times
Been thanked: 347 times
Zase ale vela inych dem vzniklo poctivym rucnym naprogramovanim - hlavne pri 256b a 1k intrach uz ani ziadne programovy kod generujuce tooly nepomozu.
Resp. mozu pomoct tym ze vygeneruju nejaky prototyp kodu ktory si clovek potom rucne preorganizuje a zoptimalizuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Clovek verzus kompiler
PříspěvekNapsal: 10 lis 2017, 18:26 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 22:48
Příspěvky: 7231
Bydliště: Praha
Has thanked: 882 times
Been thanked: 841 times
Tak to určitě. Ten werkkzeug je vhodný pro 32k a výš.

_________________
Integrovat muslimy s Evropany je jako integrovat ovce s vlky.
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz