OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 12:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Demo 8088 MPH by Hornet + CRTC + DESiRE
PříspěvekNapsal: 12.04.2015, 20:57 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1100
Has thanked: 100 times
Been thanked: 157 times
http://trixter.oldskool.org/2015/04/07/8088-mph-we-break-all-your-emulators/
https://files.scene.org/browse/parties/2015/revision15/demo_oldskool/

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 08:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
:shock: :shock: :o :clap:

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 09:40 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Jedna z největších pecek, co byla na Revisionu 2015.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 17:05 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
RomanOn by mohl otestovat na svém stroji, jak to vypadá v reálu. Docela bych mu to záviděl.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 18:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ak som to správne pochopil, beží to na XT a žiadny emulátor to nenapodobí v plnej rýchlosti?

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 19:16 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 08.08.2014, 08:22
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times
To ani ne, spíš využívá HW vlastnosti/chyby specifického grafického adaptéru. Obraz v plné barvě je vidět jen na kompozitním výstupu... např tady https://www.youtube.com/watch?v=aibZKrXc8Nk

_________________
Atari 130XE, ZX Spectrum, Amiga 500 (x2), Amiga 1200, Amiga CD32, Sega Saturn, PS2 FAT+HDD (užskororetro)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 19:21 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Tak to si teda nepozriete. Jedine, ak poznate nejakeho amika, ktory bude mat tuto zazracnu kombinaciu hardwaru, na ktorej to pojde. Cize 8088ku s CGA grafikou s Motorolou 6845 vovnutri, ale pozor, to vsetko v norme NTSC, cize aj prislusne NTSC zobrazovadlo! :dwi:
To demo cely cas roznymi hackmi preprogramuvava tych 18 registrov Motoroly 6845 aby dosiahol tieto finty. Podobne nieco robili aj na NTSC verzii Apple II a z povahy tejto televiznej normy sa to proste dalo. Na nasom uzemi zabudnite, PAL je totiz normalna norma... :dizzy:
A ako spravne ukazal kehil, uplne evidentne sa tam vyuziva aditivna kolorimetria interlace efektom na CRT obrazovke cez kompozit. CRT su pomale, tak farby medzi dvoma snimkami zleju do jednej. :dro:

PS: Nieco podobne vyuzivalo aj demo Mescaline [youtube] na ZX Spectre, samozrejme normalne PAL. A pre mna je otazka, ci z toho ma byt clovek az tak uneseny, ked si to na normalnom hw a dnesnych zobrazovadlach nepozrie bez epileptickeho zachvatu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 22:38 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Velmi zaujimave demo, skoda ze tak silno zavisle na konkretnom hardweri.
Ale aspon vidno, ze silny procesor (aspon voci C64) dokaze aj s jednoduchym HW urobit divy. Ostatne, my spektisti to komodoristom ukazujeme uz dlhe roky :)

Zopar postrehov:
- 3D telesa mi pripadaju skor ako animacie
- Pekne vyuzitie textoveho rezimu pre simulaciu plnofarebnej (16 farieb) grafiky 80x50 pixelov (s moznostou pixelovej mriezky v bodoch pre viac farieb)
- Niektore efekty su ofintene procesovanim iba polovice riadkov (rotazoomer)
- Vodorovne pruzky ako pozadie k copperbaru je velmi zaujimave
- Vyzera to tak, ze demo je dohravacie - kazdy efekt nahrava zvlast, cize kazdy efekt ma k dispozicii temer 640 kB ramky + videoramku.
- Miestami celkom dobra jednokanalova hudba :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.04.2015, 22:47 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ono to tak nevyzera, ono to tak je. Autoři to sami píšou na webu, že každá část dema se donahrává díky megaoptimalizovanému loaderu, který se stará i o hudební část. Nároky na volnou RAM mají v tomtéž textu také rozepsané pro jednotlivé části dema (efekty). A u některých se netají tím, že jsou tvrdě předpočítané a plynulé hlavně díky 640kB RAM. Demo by údajně chodilo i na 256kB (až na jeden efekt), ale některé části by se "nahrávaly" nesporně delší dobu.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz