OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 07:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 09:48 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
https://zxart.ee/eng/software/demoscene ... der-break/

Pokud nefunguje na Vasem klonu, napiste autorum.


Přílohy:
bb1.png
bb1.png [ 6.76 KiB | Zobrazeno 562 krát ]
bb2.png
bb2.png [ 1.96 KiB | Zobrazeno 562 krát ]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 14:39 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
Impozantní. Grongy je skutečný mistr ZX grafiky + border efekt, který opravdu smysluplně rozšiřuje obraz je vzácný, navíc takto dokonale, stylově...

Jen mi není jasné, kde napočítali 384x304 px? (nevidím tam ani blikání střídáním obrazovek jakože 2*192)


Přílohy:
screenshot.png
screenshot.png [ 2.22 KiB | Zobrazeno 511 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 14:53 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
zxcygnus píše:
Impozantní. Grongy je skutečný mistr ZX grafiky + border efekt, který opravdu smysluplně rozšiřuje obraz je vzácný, navíc takto dokonale, stylově...

Jen mi není jasné, kde napočítali 384x304 px? (nevidím tam ani blikání střídáním obrazovek jakože 2*192)


Take zadny interlace nevidim. Pritom by to nestalo zadny cas CPU navic. A ZX-VGA-JOY interface zvlada i synchronizaci interlace...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 15:46 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
zxcygnus píše:
Jen mi není jasné, kde napočítali 384x304 px?

Nemyslí náhodou jako 256x192 plus border?
64 pixelů po stranách (šířka osmi atributů) a 56 nahoře a dole (šířka sedmi atributů)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 16:13 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
program kresli tak, ze vyuziva siroky, nejen bezny border

tohle rozliseni by mely umet na nekterych zobrazovadlech Pentagony
+ emulator UnrealSpeccy (mozna Xpeccy?)

bezne vidite v borderu na kazde strane pridane 4 atributove kosticky, tedy 32+256+32 pixelu

asi se Vam nepridava 8 atributu, tedy 64+256+64
tj. 384 pixelu, jako na tomto obrazku
Obrázek

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 18:42 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Cajk, 300 a něco bych asi viděl. Ale na výšku jen těch 196. Ostatně i tebou zaslaný screenshot má 320x196. Takže jen dva řádky nahoře a dva dole.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 19:11 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
misticjoe píše:
Ostatně i tebou zaslaný screenshot má 320x196.

To je ok, 320px border ukázal klasický emulátor Fuse.

Do dalšího příspěvku jsem ale místo zmenšeniny připnul ten správný, úplný max. (384px).

Podobné programy jsou snad ještě 2. Pokud by lidi přešli na HDMI zobrazovadla, tak by 16:9 nebyl problém (384 x 216) :-)

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 20:43 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2095
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Tak ono napríklad Didaktik M a aj ZX Spectrum má dosť veľký okraj po všetkých stranách. Emulátor zvyčajne taký veľký okraj nezobrazuje, tak akýkoľvek efekt v tej časti nieje vidieť.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 21:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1501
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 370 times
No chlapci vy to ale prežívate.
Kedysi v 1996 alebo tak okolo mi to vysvetloval spolužiak, všetko kreslí procesor, v prerušení mení farbu borderu, ešte než začne ula zobrazovať, no je to úplne na hrane a samozrejme záleží, ako to je napísané, zosynchronizované a čo to bol za stroj/ula.
Ak sa mýlim, tak mi to upresnite.

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 21:21 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Ani se nemýlíš. ULA vždy vykreslí 8 bodů borderu barvou, kterou si přečte z portu 254 (resp. jakéhokoli sudého), a pokud stíhá během vykreslování obrazu měnit procesor hodnotu na tomto portu, dalších 8 bodů v mikrořádku bude mít novou barvu.
Takže na přesném vyčasování záleží, neb každý model kreslí trochu jinak. Jen proti Atari chodí u Spactra přerušení jen na začátku vykreslování celé obrazovky, vše ostatní si musí načasovat procesor.
Z toho vyplývá, že v ose X nelze zjemnit vykreslování v borderu pod 8 bodů. (V ose Y ano, protože nový mikrořádek.)
Když se podíváš na ten screenshot, je vidět, že je to (v borderu) dodrženo (jinak to nejde).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 21:42 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 903
Has thanked: 51 times
Been thanked: 230 times
SCjoe píše:
napiste autorum.

Viem čo je auto, aj čo je rum.
"autorum" je nejaký príkaz? :D :lol: (joke)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 07.04.2024, 21:50 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1070
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 131 times
Been thanked: 473 times
Tento efekt už Introspec použil v deme Break Space. Úplne na konci, keď zistí, že beží na ZXS128k, tak sa tej dievčine dokreslia v borderi krídla. Asi tam je test aj na Pentagon.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 08.04.2024, 10:34 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
Kto este nevidel, tak tu je ten zaverecny obrazok v deme Break space:
Příloha:
Break-space-ending-screen.png
Break-space-ending-screen.png [ 20.83 KiB | Zobrazeno 340 krát ]
Pre zobrazenie grafiky v borderi je pouzity ten isty engine ako aj v Border break.

Este taka zaujimavost: Pre zobrazenie ciernej tento engine pouziva OUT (C),0 (opkod ED 71) takze na CMOS verzii Z80 sa moze stat, ze namiesto ciernej farby bude v borderi farba biela :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 08.04.2024, 14:33 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 806
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Nevim jestli to s timto souvisi, ale me ve sve dobe fascinoval skrolujici text v borderu u hry Sentinel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Border Break
PříspěvekNapsal: 08.04.2024, 15:24 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
tommik píše:
Nevim jestli to s timto souvisi, ale me ve sve dobe fascinoval skrolujici text v borderu u hry Sentinel.
Urcite ano, aj tam sa do borderu kreslilo rychlymi zmenami posielanymi na port #FE.

Ale pokial ta fascinoval text v borderi, potom by sa ti mohli pacit niektore moje starsie dema z 80 a 90-tych rokov, kde tiez kadeco kreslim do borderu (vratane scrollujuceho textu a v lepsom rozliseni nez Sentinel ;) ).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz