OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 22:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31.01.2014, 18:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:03
Příspěvky: 1036
Bydliště: Praha
Has thanked: 204 times
Been thanked: 122 times
se mi nechce verit, ze to je opravdu Speccy...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x1o_Tr8jq3I[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=x1o_Tr8jq3I

_________________
Uz jen emulator... FS-UAE a Fuse


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.01.2014, 18:56 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Alebo napriklad toto :joint: :whist:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbUmibsKstg[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=JbUmibsKstg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.02.2014, 08:02 
Offline
Prvnička

Registrován: 29.10.2013, 20:31
Příspěvky: 21
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times
Mescaline je tak trochu podfuk, dosahuje se tam vyššího rozlišení a počtu barev přeblikáváním dvou různých obrázků na 25Hz což emulátor a tuším i nějaký HW pak zobrazuje, tak jak to bylo myšleno. Rusi mají nějaký klon, který to podporuje jako další video režim. Ve skutečnosti to dost bliká a vjem z toho není tak dokonalý. Jinak to vlastně jede v multikoloru 4x4 body, a ano, jede na i +2.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.02.2014, 12:13 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
V principe staci monitor s dlhodosvitovou obrazovkou, ktora de-fakto priemeruje po sebe iduce snimky. Niektore specialne stare CRT take boli.

Inak, dem vyuzivajucich priemerovanie dvoch po sebe iducich snimkov je viac, napr. moje Interlace je na tom zalozene - kresli rozne farebne pixelove obrazce, pricom namiesto povodnych maximalne moznych dvoch farieb v jednom atribute pouziva az tri farby.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.02.2014, 15:34 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
Trol píše:
Mescaline je tak trochu podfuk, dosahuje se tam vyššího rozlišení a počtu barev přeblikáváním dvou různých obrázků na 25Hz což emulátor a tuším i nějaký HW pak zobrazuje, tak jak to bylo myšleno.


Neřekl bych podfuk, vždyť je to jedna z nejběžnějších technik používaná napříč platformami včetně vícebitů. Když se to udělá dobře, tak to ani nemusí postřehnutelně blikat, viz třeba co dokázal tady na platformě, která oficiálně neumí ani overscan ani víc než 16 barev: http://www.youtube.com/watch?v=urgixT_MPCU

Podfuk je spíš to, jestli ty videa nejsou nahraná ze skutečného ZX.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.02.2014, 19:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak STe má paletu 4096 barev a z toho se už skládat něco dá. A pokud máš dostatečně rychlý zdroj, z kterého dupeš data na obrazovku, tak není problém dopřát si plynulé video prakticky na všem. Navíc youtrubka má tendenci všechno trochu máznout. Na reálném stroji bude nižší paleta barev patrnější.
Každopádně se mi to ale jako blbůstka (stejně jako avi4hv na Amize) na hraní líbí :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.02.2014, 07:59 
Offline
Prvnička

Registrován: 29.10.2013, 20:31
Příspěvky: 21
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times
V tom je právě ten podfuck! To video je nahrané z emulátoru, který z toho interlace dělá součet a zobrazuje barvy, které ZX nemá bez blikání. Když to pustíte na ZX s LCD monitorem, tak dostanete tak akorád epileptický záchvat. Potřebujete buď ruský klon ZX, který to podporuje (podle mě, ale to už pak není ZX) nebo zobrazovadlo, které ty interlacované snímky sečte, dělají to třeba některé projektory.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.02.2014, 14:37 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Trol píše:
V tom je právě ten podfuck! To video je nahrané z emulátoru, který z toho interlace dělá součet a zobrazuje barvy, které ZX nemá bez blikání. Když to pustíte na ZX s LCD monitorem, tak dostanete tak akorád epileptický záchvat. Potřebujete buď ruský klon ZX, který to podporuje (podle mě, ale to už pak není ZX) nebo zobrazovadlo, které ty interlacované snímky sečte, dělají to třeba některé projektory.
No ale to potom obvinujes z podfuku aj moje Interlace :poke: To tiez v beznych emulatoroch a na beznych LCD displejoch tak isto hnusne preblikava... :shrug:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Grabovanie ZXS do videa
PříspěvekNapsal: 02.02.2014, 15:08 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Pokud existuje reálné zobrazovadlo, které umí daný efekt zorbazit relativně správně, resp. podobně, jako když emulátor tyto módy zobrazí "ideálně", tak to jako podfuk nevidím. Podfuk by byl, kdyby v emulátoru zvolili rozšířenou paletu barev a tvrdili, že takhle to prostě na Spectru vypadá.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.02.2014, 20:48 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Tomu problikavani dovu rozdilnych obrazu se v rusku rika GIGASCREEN. Nevim o zadnem ruskem klonu, ktery oficialne gigascreen podporoval. Tento "novy graficky rezim" vznikl podomacku zbastlenou upravou a mohl byt pouzity prakticky u libovolneho klonu se dvema videoramkama. Dokonce i na ZX128 a na sedive +2 je toto realizovatelne. Do rezimu gigascreen se preslo nastavenim urciteho bitu na portu #EFF7(alespon jestli si dobre pamatuju) a fungovalo to tak, ze se s kazdym mikroradkem obrazu prepinalo mezi prvni a druhou videoram. Sice to take blikalo, ale zdaleka ne tolik jako kdyz prepinate videoram jen jednou za padesatinu vteriny. Tady se prepina opravdu kazdy mikroradek, tedy skoro 156x casteji. Stejna technika se da pouzivat i na ZX a najdeme ji treba v systemu FATWARE na DIVIDE, ktery ma integrovany prohlizec gigascreen obrazku (soubor slozeny ze dvou slepenych SCR souboru). Funguje to ale jen na ZX modelech 128kB a CPU prepne videramky kazdych 228 taktu, takze to neni automaticke, furt se musi hlidat casovani.

Pokud chcete videt rozdily v gigascreenu, mohu sem poslat par snapshotu s grafikou.

Ja kdyz na RGB monitoru stahnu bright a kontrast na urcitou uroven, dojde k uplnemu smichani barev obou problikavajicich videoram a vznikne sice krasne barevny, ale tmavsi obraz.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz