OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 21 čer 2018, 07:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 10:01 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2017, 00:17
Příspěvky: 290
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times
Já myslel, že se tu bavíte o pípáku, ale je to jen AY. Tak nic no...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 10:59 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2013, 13:08
Příspěvky: 666
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 58 times
Been thanked: 195 times
Bože dobrý pomoc! Budú niekedy tvoje príspevky aj k veci? Alebo len já, já, já.... Keby si si pozrel video z linku na Pouet hneď v úvodnom príspevku, nemusel si myslieť. Vedel by si to.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 11:50 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 06:10
Příspěvky: 138
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Poison píše:
.. sice pořád nevim, co to má co společného se zvukem atárka, ale ta skladba je suprová, chtělo si ji to trochu naposlouchat a nejen basová linka je super :)


AY chip, ktory sa okrem speccy nachadza aj v inych masinach, napriklad v Atari ST je mozne este trochu vydusit, tym ze sa cez kanaly prezenie viac dat, rozumej namiesto 50hz "vzorkovania" aj ta 200ka ako pri estecku. Vzniknu zaujimave zvuky, ktore zneju inak ako ta klasicka AY, zneju aj ako SID. Podobne techniky sa teraz snazia viac rozpracovat aj pre speccy.

http://yerzmyey.i-demo.pl/
"Atari ST can use this chip with 200hz of speed which gives the Atarians better audio effects due to their more powerful CPU - 16-bit, 8MHz. Cry cry!!)."

http://cube.gfxile.net/t/files/sndh/!Cube%20-%20Blink.mp3
- atari ST ukazka: skladba Blink "200hz", maxYMiser tracker

Do roka a do dna tu mozno bude nieco ako maxAYiser pre speccy, tak.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 12:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1093
Has thanked: 230 times
Been thanked: 212 times
Trafo píše:
Není mně tam jasné co znamená "classic Atari SID effect". SID má přeci Commodore,ne?
Už se mi to asi všechno plete.


Pro vysvětlení, kdo neví, o co jde. Jedná se o tzv. "SIDsound efekt", používaný na Atari ST. Zatímco Atari ST dokáže díky výkonu a čítačům takto deformovat průběhy ve všech třech kanálech čipu YM, na ZX stíháme jen jeden kanál. Přehrávání zatěžuje CPU ZX Spectra a tak se během přehrávání takové hudby nedá stihnout nic moc navíc. K reprodukci takové hudby je potřeba podobná technika, jako se aplikuje u tzv. multicoloru, jen se zde nejedná o barvy, ale o zvuk.

První pokus o přehrání SIDsoundové hudby na ZXS je hodně stará záležitost z nějakého ZlínConu (rok 2003) v demu DigiSID.
http://www.pouet.net/prod.php?which=11147
Další demo Eklhaft 2 vzniklo i se strohým grafickým efektem (nutno počkat na part 2, nelze odmáčknout klávesou).
http://www.pouet.net/prod.php?which=54501

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 12:29 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 974
Has thanked: 175 times
Been thanked: 114 times
Aha. Díky za objasnění.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 13:35 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 06:10
Příspěvky: 138
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
https://www.youtube.com/watch?v=OkslG1SBRo8

"The digidrums take about 25-35%. The SID effect needs much higher cpu computation but the effect is not as complex as the first one (color cycling and page flipping), And if I'm not wrong it uses an interrupt player. There' s another player for the amstrad plus (see my killmax video) that uses the dma processor, supports 2 sid voices and takes almost no cpu time."

Amstrad CPC to je ako speccy, takze sa to da porovnat. DMA standardne nemame, ma ho SpecNext /plus rychlejsie CPU, lepsie interupty, 4xDAC, copper audio streaming a speci instrukcie aj pre to DMA/, tam pojdu robit so zvukom psie kusy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 21:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 22:48
Příspěvky: 7039
Bydliště: Praha
Has thanked: 841 times
Been thanked: 816 times
No nevim. Píše, že na CPC+ to nesežere vůbec žádný čas navíc, takže se dá použít s přehledem. Neplést do sebe klasické CPC a Plusko.

_________________
Integrovat muslimy s Evropany je jako integrovat ovce s vlky.
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 05:47 
Offline
Kecálek

Registrován: 22 srp 2013, 06:10
Příspěvky: 138
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
misticjoe píše:
No nevim. Píše, že na CPC+ to nesežere vůbec žádný čas navíc, takže se dá použít s přehledem. Neplést do sebe klasické CPC a Plusko.


Iste .. plusko ma "The enhanced sound hardware offers automatic DMA transfer, allowing more complex sound effects with a significantly reduced processor overhead."

Teda podobne ako SpecNext /zabudovany Specdrum, Covox/, kde to ladia DMA este "tvrdsie" a je mozne tam kreativne zneuzit aj copper procak.

"it's using the copper to feed the DAC in the Specdrum/Covox. All that really happens is there is a wait for each line, then a MOVE of a value to the SpecDrum port for every scanline of the screen. This is much like the Amiga's DMA worked. This gives you an 8 bit sample rate of 15,550Khz. You can lower this obviously by doing every other line, or increase it by doing it twice a line and so on."

https://www.youtube.com/watch?v=8km2aD6ojgQ&feature=youtu.be
- uz zakladnych 8bit/15Kz zneje uplne v pohode ..

https://www.youtube.com/watch?v=V3HaNsl3jQY
- a zaroven to potiahne kod, grafiku, hernu logiku na plny kotol.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 06:44 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 19 črc 2013, 13:21
Příspěvky: 142
Bydliště: Košice
Has thanked: 48 times
Been thanked: 126 times
Dobre joe, zanechajme tychto amigistickych, pardon, nextovych besneni a vratme sa ku spectru (ked uz sme vo vlakne speccy diem).
Toto, co tu predstavili zvlada ciste ZX-Spectrum, hoc aj 48k, nic mu v tom nebrani. Zvukovo to moznosti spektra posuva, aspon co sa tyka hudobnych sutazi, pripadne oldschool demotvorby, do celkom novych rozmerov. Technologia je to sice stara znama, pred 15 rokmi ju uz demonstroval Poke, jeden s najlepsich ceskoslovenskych programatorov (bohuzial roky pracovne vytazeny a neaktivny), ale v jeho podani to boli vzdy iba konverzie z Atari ST a vlastne vzdy iba taky nejaky proof-of-concept. Tuto ruski malcici okrem znovuobjavenia technologie smeruju k jej implementovaniu do najpouzivanejsieho AY trackera sucasnosti, co tomu rozhodne dava kridla. ;)

Ja osobne sa na to uz velmi tesim. Uz len preto, ze to nemusim ja sam implementovat (a ta moja rozpracovana ProTracker3 rutina, ktora bola schopna prehravat sample, takto zostane na mojom disku naveky nedokoncena) :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz